Voering HH (Thor?) 0 grams regendeken (lila)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Voering HH (Thor?) 0 grams regendeken (lila)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 21:47

Wie heeft deze deken en kan het me vertellen?
Over deze deken gaat het dus:
Afbeelding
Hij is 0 grams, maar zit er wel iets van een fleece of katoenen binnenvoering in, of is het echt alleen maar een "shell"?

DubbelFun

Re: Voering HH (Thor?) 0 grams regendeken (lila)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 12:19

Ik ken deze deken niet, maar alle dekens hebben wel iets aan binnenkantafwerking (dus geen 'voering' in de zin van isolatie.
De Amigo's hebben een nylon binnenkant wat ik persoonlijk erg prettig vind, want dan trek de je dekens makkelijk even naar voren.
Ik heb ook goedkopere dekens gehad met een deels nylon/deels katenen binnenkant. Daar was ik minder blij mee want dat spul is dus erg stroef en de dekens gaat dan 'vast' rond de borst zitten.
Ik weet van de Bucas dekens dat ze een soort 'net' binnenant hebben, die het lichaamsvocht snel af zou moeten voeren. Mijn ervaring met de regendeken van dit merk was dat de voering aan de achterkant onder de kont vandaan kwam als een soort onderjurk ( ja ik ben oud; ) ). Ook niets dus Haha!

Regendekens kennen 2 principes; óf de buitenkant is geïmpregneerd met een waterdichte spul (o.a. Wheaterbeeta) óf aan de binnenkant van de buitenlaag zit een waterdicht laagje (Rhino/Amigo).
Om dit laagje te beschermen hebben ze er een miniem zacht stofje tussen gedaan, dit kun je haast geen 'vulling' noemen.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 12:38

Ik moet eerlijk zeggen dat ik van HH ook niet anders gewend ben dan DAT er iets aan de binnenkant inzit, maar ik heb dus wel eens dekens gezien die helemaal niks hadden. Dat zag er aan de binnenkant gewoon uit als plastic. Lijkt me niet fijn voor het paard, maar ook koud. Dat laagje binnenvoering geeft toch net ietsje "buffer" wat dat betreft. De deken hierboven is prijstechnisch wel heel interessant Knipoog maar dat moet ergens vandaan komen, vandaar mijn vraag Haha!

De meeste HH hebben idd katoenen voering. Dat is idd stroef, maar daar heb ik persoonlijk niet zo veel problemen mee omdat de HH op mijn paarden erg mooi passen. Er blijven wel veel haren hangen in katoen, maar mijn ervaring met nylon is dat het zo plakkerig wordt van het huidvet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 12:41

De helemaal ongevoerde dekens die ik ken zijn de katoenen zomerdekens (die dus niet regendicht zijn) en die western show dekens van o.a. Continental. Die zijn wel enigszins waterdicht, maar meer om een showpaard schoon te houden daags voor de wedstrijd (dus dat de mest/urine er niet doorheen komt).