deken/grams?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

S_uus

deken/grams?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 23:21

Hallo,ik weet niet precies of het hier hoort heb wel rondgekeken en dit leek me de beste plek
nadat ik 3jaar verplicht heb moeten stoppen,
ben ik een aantal dingen kwijt die ik toch graag weer wil weten,

Ik lees vaak over de grams van een deken..
Ik kom er alleen maar niet meer op wat dit precies inhoud Bloos
Heeft het bijvoorbeeld ook te maken met de "wind dichtheid" de kou?

Zoals de BR Events regendeken.
Afbeelding
Deze is 0 grams, maar ik vind hem super.
Alleen wat houd dit dus precies in?
hebben jullie ook ervaring met deze deken?
dit is wat erbij staat

BR slate black 0 grams regendeken
(BIslateregen)
Uitgevoerd in 600D polyester met een katoenen voering, met afneembare, verstelbare kruissingels, verstelbare, afneembare elastische beenkoorden, staartflap en twee dubbele borstsluitingen, bestaande uit verstelbare gespen en karabijnhaken met een klittenband overslag. De deken is 3000 mm waterdicht en 4000 grams/m² 24 hrs ademend

zal het een goede zijn?
Bedankt dat jullie me weer even kunnen helpen Lachen

Wiesje

Re: deken/grams?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 07:22

En regendichte deken is tevens ook winddicht. Een gewone deken zal de wind ook wel iets tegenhouden maar is in de regen niet gegarandeert winddicht.

Verder heeft de voering met de warmte te maken die je je paard wilt geven. Dat is tegenwoordig in mijn ogen echt belachelijk hoog (tegen 500 grams oid). Mijn paard staat maximaal onder 200 grams en dat ongeschoren en buiten. Hij mag best een beetje weerstand aanmaken. Geschoren paarden worden vaker onder een warmere deken gezet, omdat die hun natuurlijke deken (de vacht) missen.

De door jou geplaatste deken lijkt mij een hele goede ongevoerde deken. Daarbij is BR ook niet gelijk zo belachelijk duur. Alleen de voorste afgebeeldde deken (die paarse) lijkt mij niet waterdicht omdat er naden overheen lopen en in de regel lekken die toch altijd wat door. Let daar dus bij aankoop op.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 10:15

oke heel erg bedankt!!
Mijn pony word niet echt geschoren, hij is 3 en verhaart goed Lachen
ik weet nu dus dat ik die BR niet neem, ik had hiervoor een HH regendeken
best goed ding, totdat dat andere paard zn tanden erin zette
Ik zal een regendeken kopen zonder deze naden!
dit was die van HH,
Afbeelding
Baal enorm dat die kapot is,
weet je zo nog goede regendekens van een goed merk, en net als BR wel betaalbaar?
Bedankt voor je hulp Lachen

Edit volgens mij is die BR deken die ik heb afgebeeld gewoon een standaard foto..
Bron: www.piafferuitersport.nl
en dan deken dump.. Lachen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:21

Een ongevoerde (dus 0 grams) geeft dus verder geen warmte. Zo'n deken zorgt er alleen voor dat je paard niet nat word. Goed genoeg voor de herfst/lente, maar te koud in de winter. (als je tenminste geen/weinig wintervacht wil)

S&K is ook wel een goed merk voor een betaalbare prijs.
BR heeft ook goed regendekens hoor, maar het plaatje dat jij laat zien zijn staldekens... De naam zegt het al, voor op stal niet in de regen buiten Knipoog

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 10:52

Ineke2 schreef:
Een ongevoerde (dus 0 grams) geeft dus verder geen warmte. Zo'n deken zorgt er alleen voor dat je paard niet nat word. Goed genoeg voor de herfst/lente, maar te koud in de winter. (als je tenminste geen/weinig wintervacht wil)

S&K is ook wel een goed merk voor een betaalbare prijs.
BR heeft ook goed regendekens hoor, maar het plaatje dat jij laat zien zijn staldekens... De naam zegt het al, voor op stal niet in de regen buiten Knipoog

staldekens gebruikte ik toch al niet omdat de staleigenaar echt geen zin heeft om dekens te verwisselen voor hij alle paarden na buiten zet Clown dan issie om 13.00uur nog niet klaar Clown

ik snap nu de grams weer Lachen
ik was het echt kwijt , maar gelukkig hebben we bokt Knipoog

Zoals ik hierboven al zei denk ik dat dit gewoon een standaard plaatje van de deken is , want dit plaatje staat bij alle BR dekens op http://www.piafferuitersport.nl
http://www.piafferuitersport.nl/prod_li ... 177&page=0

zie je ? dus ik denk dat ik hun gewoon ga mailen en vragen of ze me het juiste plaatje willen sturen?
of is het toch beter een 200grams te hebben, een beetje wintervacht maakt me niet uit als het maar niet een enorm dik pak is Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 14:39

Ik werk het liefst met laagjes, dus een 220 grams deken en bij echt koud weer er nog een 150 grams onder. Verder staan mijn paarden in een binnenstal. Als ze buitenkomen gaat er bij regenweer nog een 0 grams regendeken overheen.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 15:19

oke goed beschermt dus, voor een haf is dat denk ik wel teveel ?
zal ik piaffe eens mailen over een foto van de BR events regendeken ?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 14:15

heel ergbedankt , morgen ga ik na walter kijken na een regen/winter deken, ik wil toch maar een donkere kleur anders vind ik het weer zonder van de deken Clown
hoeveel grams raden jullie aan?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:45

Met een wintervacht (die je niet afscheert?) heeft ze aan 200 grams wel voldoende neem ik aan.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 14:50

Ineke2 schreef:
Met een wintervacht (die je niet afscheert?) heeft ze aan 200 grams wel voldoende neem ik aan.

okee thanks, nee scheer hem niet Lachen