Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ashkerlon schreef:de ziekte heet Cushing, niet Chrusing![]()
Als ik me niet vergis heeft het met een bepaald hormoon te maken, of iets met de lever...
Je kan het in ieder geval herkennen aan een lange gekrulde vacht, die soms wat plakkerig aanvoelt. Een dikke buik hebben ze ook meestal.
Wondjes genezen ook trager.
Als je die symptomen denkt te zien bij je eigen paardje, laat er eens een dierenarts naar kijken.
Voor de rest... zit het haar nog muurvast of begint het al iets te lossen?
En komt ze veel buiten? Paarden beginnen vaak te verharen door invloed van een langere daglengte, dus als ze vaak in een stal staat kan het er ook mee te maken hebben.

davincilover schreef:Hoi bedankt voor de reacties! Alleen ik heb het mischien fout verteld maar ik bedoelde eigenlijk dat als zij zweet tijdens het rijden haar haren in haar nek wat opkrullen van het zweet snappen jullie wat ik daarmee bedoel? omdat de haren nog te lang zijn ze zijn ook niet heel heel lang maar het is gewoon nog geen zomervacht. Kijk maar naar de foto's in mijn profiel kijk en oordeel zelf je ziet dat ze absoluut niet ziek is en goed in haar vel zit! ik ga even kijken of ik een foto van dichtbij heb van haar vacht.
De DA was er laatst voor haar inenting en zei dat ik trots mocht zijn hoe zij eruit ziet voor haar leeftijd alleen vroeg ik dus over die lange haren toen zei hij dat ik maar even wat lijzaad moest halen en ik heb een vitaminespuit gekocht en gegeven maar dit heeft dus geen effect...

stond wel vet