bij mijn buren/overburen staat een zwarte shet met een heel dikke vacht. Deze shet schuurt echter licht aan de manen en de staart. Nu hebben de mensen waar hij staat er een deken opgelegd... Deze deken is voorzien van een 'nek-gedeelte' en heeft van die banden om de buik.
het is zo'n soort deken dus:

wat vinden jullie daar nu van? zou het niet beter zijn om een iets luchtigere deken op te doen zoals deze:
de deken die de shet opheeft is donkerblauw, en met het warme weer van pas (25 graden en hoger)
liep hij er echt helemaal bij alsof hij het stikheet had (hoofd laag, sloffen, etc.) en hij stond vooral in de schaduw, terwijl de andere paarden gewoon lekker aan het grazen waren... (geen deken op of zoeen als de 2e foto)
wat vinden jullie fijner?
het leek mij toe dat die shet het erg warm vond.. en de andere paarden in die andere dekens hadden er lang niet zo'n last van... is het dan wel verstandig om een shet met een dikke vacht zo'n deken op te doen, alleen maar zodat ie mooier blijft? ZOu je niet beter met bv. bepaalde middelen kunnen werken?
ik ben benieuwd naar de reacties.. groetjes!