ongevoerde regendeken helemaal nat van binnen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

ongevoerde regendeken helemaal nat van binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 22:39

kwam vandaag bij mijn paardjes had ze allebei weer de ongevoerde regendeken opgedaan,kwam ik er vanavond want het heeft best veel en hard geregent en er stond ene behoorlijke wind hier,waren de dekens helemaal nat van binne op beide paarden eentje stond gewoon te rillen van de kou want de wind sloeg onder de deken en dus werd nat van de regen en de deken heeft het niet gehouden de deken is pas 2 jaar oud en die andere is 5 jaar oud...kan een deken het op laats niet meer houden dan,ze staan ook allebei dag en nacht buiten dus de deken heeft geen tijd van aandrogen wat moet ik doen ,heb er maar een 150 grams opgelegd om ze zonder te zetten is ook al zo wat als ze aan het rillen zijn/gr emaarje

Angela

Re: ongevoerde regendeken helemaal nat van binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 08:45

Koop zo'n spuitbus om dingen waterdicht te maken, of haal bij een kampeerwinkel spul om tenten waterdicht te maken. De waterdichtheid is er meestal na 1 of 2 keer wassen uit, en moet je dus bijhouden met extra middeltjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:16

heb jij een goed merk daarvoor?
Ik heb ook van die dekens, maar geen 1 merk tot nu toe hielp om het weer waterdicht te krijgen Lachen

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:00

Mijn paard stond gister ook helemaal doorweekt onder zijn regendeken... Ik heb hem nu maar zonder deken staan, dat overleeft hij ook wel Knipoog

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 19:03

Alytje schreef:
Mijn paard stond gister ook helemaal doorweekt onder zijn regendeken... Ik heb hem nu maar zonder deken staan, dat overleeft hij ook wel Knipoog

ik heb vanavond een nieuwe gekocht merk BR kom er morgen pas en dan krijgt hij die weer op zonder deken vind hij weer te koud dan staat hij gewoon te rillen heb nou tijdelijk even de 150 grams opgedaan beter te warm als te koud vind ik..gr emaartje

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:11

Mijn regendeken was maandag ook nat. Ben ondertussen al 2 x naar de winkel geweest, maar heb nog steeds geen passende nieuwe. Hij staat nu gewoon in zijn blote kont 24/7 buiten. Heb het idee dat ik het erger vind dan hij Clown Ik heb wel het voer enorm opgeschroefd, zodat ze niet zo vreselijk invallen met dit weer.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:26

Ik had maandag hetzelfde probleem. Hij was niet doornat, maar mijn paard had wel natte plekken op zijn rug. En dat met een nog geen 2 maanden oude Horseware Amigo deken, waarvan toch de garantie wordt gegeven dat hij waterdicht is.
Het was de eerste regen die eroverheen kwam en ik had het dus nog niet kunnen uittesten of de deken wel waterdicht was. Nou niet dus Boos! . Van het weekend ga ik maar even terug naar Hypodrama, maar de deken is natuurlijk al gebruikt dus ik denk niet dat ik een andere krijg (en of het probleem daarmee opgelost is, is ook nog maar de vraag). En anders ga ik ook maar aan de gang met spray, ik hoop dat dat wel werkt want ik baal er goed van dat mijn paard nu nat wordt als het regent.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:29

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:31

Het nadeel van bijv. een katoenen voering is dat de deken op de schouders inregent (dat gebeurt volgens mij bij alle dekens wel bij flinke buien) en dan het dan in de hele voering van de deken trekt...
Dus ondanks dat de buitenstof dan goed waterdicht is is de binnenkant van je deken toch nat... Clown

Als ze bij mij een klein buitje hebben gehad blijven de regendekens 's avonds op stal gewoon op, die drogen wel weer, als ze van binnen nog droog genoeg zijn.
Als ze echt doornat zijn gaan ze af en krijgen ze een ander op...

Ik heb met de dekens met gladde voering minder proberen dat de binnenkant nat is dan met die met katoenen voering.
Die met gladde voering drogen ook sneller.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 22:49

ik heb vanavond de br opgedaan zit ook een katoenen voering in ik vind dat inprinciper fijnder die met gladde voering lijkt me juist dat die gauwer gaan plakken aan de huid,ik kon ook kiezen dus gladde voering of katoenen voering maar ben voor de br gegaan hopelijk blijft die nou wel gewoon droog onder zijn deken,gr emaartje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 08:27

Kawa schuurt plekken op geen gladde voering.
Gladde voering, zelfs de B merken blijft hij mooi op de borst.

succes emaartje

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 14:37

Als de regen er onder slaat houdt ook een nieuwe deken de paarden niet droog. Verder is het - ondanks de regen - best wel warm geweest. Ben je zeker dat de deken nat is van de regen, en niet van de transpiratie van het paard? Je moet wel een regendeken hebben die water tegenhoudt en tegelijkertijd ademt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 14:59

Helaas ken ik het ook
door regen, niet inregen en geen zweet
Bij zelfs een nieuwe deken..uiteraard geen bonnetje meer

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:44

Die van BR heb ik vorig jaar gekocht, ik denk een keer of 12 op gehad, toen was hij al niet meer waterdicht Scheve mond Dus terug ermee naar de winkel, nou heb ik een andere gekregen/geruild Lachen

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:48

even opsturen naar piafferuitersport, daar wassen ze de deken en behandelen ze die met een speciaal goedje, waardoor die weer 100% waterdicht is,
al mn dekens zijn het weer, (waterdicht)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:50

Mijn ervaringen met ongevoerde regendekens zijn, dat ze toch altijd wel doorlekken.
Ik had de rhino, maar ook die bleek niet bestand tegen 24/7 forse regen.
Heb nu de dun gevoerde bucas en die blijft PERFECT !
Terwijl ik eigenlijk alleen een rambo fan ben, bevalt deze bucas ook.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:02

Ik heb nog geen doorlekkende deken gehad. Ik heb Royal nu onder een WeatherBeeta Landa Lite staan, dus een ongevoerde. Vanmiddag nog gekeken, maar zelfs met de hardste regenbui staat zij lekker droog Haha!
Vorig jaar zat er een scheur in. Ik heb de deken laten wassen bij Divoza, daarna de scheur gemaakt met speciaal spul voor paardedekens. Nou, super-waterdicht!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:24

die van mij staat met een heel simpel goedkoop dekentje van QHP op ,kostte nieuw 50 euro en in alle plensbuien blijft hij gewoon droog Haha!

dekens gaan kapot door het rollen,de top beschermingslaag gaat daardoor kapot en dan gaan ze doorlekken.
ook weer door het rollen komt er zand in de deken waardoor ze poreus worden.
je kunt er wel van alles gaan opspuiten,maar als ze door het rollen die laag er weer van af halen lekt het net zo hard weer.

ik koop gewoon elke 3 jaar een goedkoop dekentje van zo rond de 50 euro en ze staan altijd droog.
Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:25

ik had dus een dekentje van premiere, 65 euro geloof ik
vanaf de eerste dag lek

en 1 van..ff kwijt bekender merk, dat was na 1,5 jaar lek

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:33

nou ja dan weten we dat premiere dus al afvalt. Tong uitsteken
hiervoor had ik een deken van harry's horse, heeft het ook 3 jaar volgehouden voor hij lek ging

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:08

Mijn regendeken van premiere heeft het wel lang uitgehouden. Ik nam em al over van iemand en heb em zelf nog ruim een jaar gebruikt. Niks mis mee... zo droog als et maar kan!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 16:41

Nou mijn deken is helaas ook overleden. Wat een ramp!!
Nu staat ze even onder een geleende 0-grams regendeken, dus moet binnenkort maar snel even kijken voor wat anders. Met welke regendekens hebben jullie goede ervaringen. Volgens mij komen de Bucas en de Rambo het beste uit de bus. Ik word echt zo moe van die goedkope regendekens, want als het de hele dag regent lekken ze door. Daar kun je de klok op gelijk zetten.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 16:50

Ik heb 4 WB landa lite gehad en alle 4 lekten door.
Ik heb een IR gehad, lekt ook door. Pony staat nu onder een bucad, maar die begint na 6 jaar ook te lekken.
De Amigo gaat redelijk, die van mijn paard lekt iets meer door ( bij de gespen) als die van mijn pony ( voor die gesloopt werd)

Ik heb ook een pagony gehad en die bleef tot nu toe het roogst, aslleen roersten daar de sluitingen weer van Boos!
Ga voor de pony maar voor de pagony lite, paard is volgend jaar wel weer aan de beurt Knipoog .

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:00

GvdT schreef:
Ik heb 4 WB landa lite gehad en alle 4 lekten door.
Ik heb een IR gehad, lekt ook door. Pony staat nu onder een bucad, maar die begint na 6 jaar ook te lekken.
De Amigo gaat redelijk, die van mijn paard lekt iets meer door ( bij de gespen) als die van mijn pony ( voor die gesloopt werd)

Ik heb ook een pagony gehad en die bleef tot nu toe het roogst, aslleen roersten daar de sluitingen weer van Boos!
Ga voor de pony maar voor de pagony lite, paard is volgend jaar wel weer aan de beurt Knipoog .

Hey Roos,

Jij hebt ook al het nodige gezeur met de dekens. Heel herkenbaar!!
Ik heb ook een Pagony 300 grams en die doet het ook perfect.
Misschien kan ik die dan nog proberen of een Bucas ofzo.
Gaat het goed met je paardjes?

Groetjes