Staart schuren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kim14

Staart schuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 17:35

Hey, Mijn pony's schuren beide best erg ind e zomer, Het is erg lelijk en op wedstrijden krijg ik er gewoon minpunten voor..

Weet iemand misschien wat je eraan kunt doen..

Stephniii

Re: Staart schuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 17:36

AVS 14 :d

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 17:36

Mijne doet t ook, staartwortel insmeren met klitwortel (gewoon te koop bij t kruidvat) werkt nog t best hier Ja

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 17:37

Natasjaa schreef:
Mijne doet t ook, staartwortel insmeren met klitwortel (gewoon te koop bij t kruidvat) werkt nog t best hier Ja

Ik zal t' proberen..

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 22:02

skin select spray

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 22:03

Ik gebruik altijd zeewater. Werkt ook goed.

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 08:26

mijn paard doet het ook, maar die heeft zomerexceem dus dat is goed te behandelen, maar ik heb er nog geen min punten voor gekregen

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:26

gewoon elke ochtend en avond(zo vaak mogelijk) de staart en manen nat maken met gewoon water. Help heel goed bij mij. Gewoon koud water uit de kraan.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:29

Mijne doet het ook.. ik heb er een speciaal soort spul voor, het begon met de S. Clown
Maar, natuurazijn wil ook wel eens helpen!

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:33

ik heb elk middeltje wat er te krijgen is al geprobeerd, en het werkt geen van alle.
dus ik spoel de staart gewoon 2x per dag uit, en masseer de staartwortel, zodat velletjes e.d wegzijn.
geen last meer.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:35

dat klitwortel zit alcohol in wat wel de staart goed schoonmaakt van boven! maar door de alcohol droogt het weer uit.
dus wat je kan doen is eerst met de klitwortel schoon masseren en dan een lekkere kwak uierzalf er in smeren. helpt heel goed!

Mowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 22:38

Ukster schreef:
dat klitwortel zit alcohol in wat wel de staart goed schoonmaakt van boven! maar door de alcohol droogt het weer uit.
dus wat je kan doen is eerst met de klitwortel schoon masseren en dan een lekkere kwak uierzalf er in smeren. helpt heel goed!

het klinkt simpel, ik ga het gewoon proberen!
mijn arme "baby" heeft sinds vanmiddag ineens een hele kale staartwortel tot bloedens toe Huilen

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 01:01

Hoooooooo stop.... als t helemaal open ligt, doe er dan geen klitwortel op, daar zit alcohol in, en dat bijt en brandt dan natuurlijk gigantisch....

Mowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 08:01

Natasjaa schreef:
Hoooooooo stop.... als t helemaal open ligt, doe er dan geen klitwortel op, daar zit alcohol in, en dat bijt en brandt dan natuurlijk gigantisch....

natuurlijk dat is logisch! ik was het eerst maar eens lekker met tea tree en dan iets van uierzalf erop!

ik heb hier op oude topics zitten lezen en kwam daar iets tegen over het fructaangehalte in het gras. nou staat Melis (zo heet mijn nieuwe paard) sedert 3 nachten buiten én nu is die ellende dus begonnen. Ik heb hem pas sinds februari dus ik weet niet of hij er vroeger ook al last van had. Hij gaat dus m.i.v. vandaag voorlopig alleen overdag naar buiten. Kijken of er verbetering in komt.
Ik hou jullie op de hoogte!!

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 07:20

Mijn merrie heeft precies hetzelfde, zodra ze het land weer opgaan begint het schuren bij haar staartwortel. Ik gebruik Annique Rooibos thee. Dat spuit ik 2x per dag (met een plantenspuit) op de staartwortel en ik vind het wel helpen Ja

MrsSoliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 03:05

thx voor de tips, zal het ook eens proberen!
het is echt zo lelijk zon geschuurd paard :S

MrsSoliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 03:05

schuuren ze bij jullie ook bij de manen?

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:53

Vorig jaar was een drama bij de manen. Ik heb een fjord en dan word het gelijk zo'n wc borstel effect Clown

Dit jaar nog niet gelukkig.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:55

Silence schuurt ook heel af en toe zijn staart.

Deze smeer ik dan in met (goedkoopste) babylotion van de Kruidvat en hij is weer enkele weken schuur-vrij.

Heel goedkoop, maar bij Silence werkt het OK dan!

boytjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:20

Mijn paard heeft ook last van exceem. Ik gebruikt er teershampoo voor en sweet itch van sectolin, helpt wel maar je moet het echt dagelijks blijven volhouden.

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 12:31

Ik heb zo'n borstelframe in de stal hangen. Sinds ik die heb schuurt ze haar staart niet meer kaal. Ze schuurt er heerlijk aan en de staart blijft heel. Was best wel priijzig maar dat heb ik er wel voor over.

Mirjam

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:09

mirtje27 schreef:
Ik heb zo'n borstelframe in de stal hangen. Sinds ik die heb schuurt ze haar staart niet meer kaal. Ze schuurt er heerlijk aan en de staart blijft heel. Was best wel priijzig maar dat heb ik er wel voor over.

Mirjam

Mag ik vragen waar je die hebt gekocht? Bloos en misschien ook hoe duur ie ongeveer was Knipoog

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:11

ik blijf dit even volgen... de staart van mijn paard ziet er nu niet meer uit! en weet niet echt meer wat ik nou het beste kan kopen.. hij heeft gelukkig geen hele ernstige vorm.. en z'n manen schuurt hij heel licht maar daar merk je niks van.. wat kan ik nou het beste gebruiken ??? Bloos

Sausja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 08:28

lovekomeet schreef:
mijn paard doet het ook, maar die heeft zomerexceem dus dat is goed te behandelen, maar ik heb er nog geen min punten voor gekregen

Als jouw paard zomerexceem hebt en jij weet dat goed te behandelen dan wil ik heel graag weten hoe!! Haha!

Mijn paard schuurt ook door zomerexceem, niets helpt. Doe haar nu rond 10 uur naar buiten en 4 uur weer neer binnen, ze heeft nu bijna niet meer geschuurd terwijl vorig jaar alles open lag! Het had iets met zonsopgang en zonsondergang te maken dat die beestje actief waren die zomerexceem veroorzaken. Of het echt zo is weet ik niet, maar dit helpt in ieder geval!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:39

Silence schreef:
Silence schuurt ook heel af en toe zijn staart.

Deze smeer ik dan in met (goedkoopste) babylotion van de Kruidvat en hij is weer enkele weken schuur-vrij.

Heel goedkoop, maar bij Silence werkt het OK dan!

Juist!
Ik was altijd met babyshampoo (zit geen zeep in, restjes die eventueel achterblijven gaan dus niet jeuken) en smeer dan in met babylotion, maakt het lekker zacht en dan verdwijnt de jeuk!

Momenteel ben ik out of babyshampoo en was ik met gewone betadineshampoo. Werkt ook goed.
Babylotion is ook weg dus daar gebruik ik uierzalf voor nu, maar daar ben ik toch niet zo over te spreken in deze situatie Clown