Paard overdag naar binnen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 15:30

Mijn vraag: De afgelopen dagen is het weer erg warm geweest, en zondag stond mijn pony te zweten in de wei, terwijl hij niets deed dus. Is het dan verstandiger om hem binnen te zetten of kan ik hem beter buiten latens staan?

smurf1988

Re: Paard overdag naar binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:32

Absoluut buiten laten staan! De warmte is echt nog niks met wat er van het zomer gaat komen.. En ja het zal voor ze even warm zijn momenteel maar dat komt omdat sommige paarden ook nog niet helemaal zijn verhaard. Veel paarden vervelen zich dood op stal, en in de wei kunnen ze tenminste nog wat bewegen en sociale contacten op doen.

Als je het te warm voor ze vind zet je er toch gewoon een tuinslang op? Vork

EmMyYy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:17

Bij ons in de stallen in het nog veel warmer meestal.
je kan 'm beter buiten laten staan hij went er vanzelf weer aan Lachen

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 11:25

Buiten laten staan natuurlijk! Bij ons op stal is het warmer dan buiten. En tsja, het zijn natuurlijk abnormale temperaturen in april, dus geen wonder dat je pony daarvan gaat zweten. Doen wij mensen ook Knipoog
Nee, mooi buiten laten. De winterharen gaan er vanzelf helemaal uit, en de pony zal toch weer aan de warmere temperaturen moeten wennen.

Wie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:50

ik zou hem ook buiten laten staan! Hierboven staat al waarom Knipoog

Purante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:17

Mijn paard kon altijd kiezen of ze binnen of buiten wou staan in de zomer. Vaak ging ze met de hitte binnen staan (voor de schaduw, niet voor de hitte want het is op stal ook warm) snachts ging ze dan weer buiten staan. Zolang de pony aleen wat zweet geeft het niks, maar pas in de zomer wel op of ze geen last heeft van de zon de hele dag op d'r hoofd.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:44

Gewoon buiten laten staan! Van t zomer wordt het vast nog veel warmer. Ik doe de paarden overdag alleen naar binnen als het 30 graden is bijv. Dan is het binnen bij ons een stuk aangenamer dan buiten. Ze gaan dan 's nachts in de wei...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 20:34

okidoki. bedankt voor de reacties. Ik was een benieuwd hoe jullie dat aanpakken Lachen

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 08:26

Mijn paarden staan nu nog gewoon buiten. Wel hebben ze bescherming van een loopstal en bomen. Ik wissel overdag en de nacht pas als het "dazen-feest" bij ons is aangebroken of als het rond de 30 graden is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 08:30

Het is nu niet eens echt warm
Zorg wel voor schaduw, dat vind ik wel nodig.

Net als magic gaan ze hier naar binnen als het weer dazen tijd is Verdrietig

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:19

Met die temperaturen vorige week (en vast ook komende zomer) van rond de 29 graden zet ik ze niet midden op de dag buiten! (Normaal gaan ze van 13 to 17 uur naar buiten). Ik wacht dan liever tot het avond is, vinden ze zelf ook veel fijner, dan bewegen ze lekker. In die hitte grazen ze wel maar komen aan het eind van de dag helemaal oververhit op stal, da's niet echt wat. Ik doe dit al een paar zomers zo en het bevalt me prima. 's Middags spuit ik ze dan wel ff lekker af en laat ze rollen in de paddock en dan weer terug op stal tot het avond is.