Hoe een deken weer waterdicht maken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Hoe een deken weer waterdicht maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 15:35

Heey,
ik ga mijn winterdekens van de week naar de stomerij brengen. Maar als ze daar klaar zijn zijn ze dan nog wel water dicht?Of moet ik ze weer waterdicht maken?En zo ja, hoe doe ik dat dan?

Miss_Shet

Re: Hoe een deken weer waterdicht maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 20:30

Let wel op dat je ze met speciaal wasmiddel voor dekens wast!
Ik heb mijn Bucas dus een keer met gewone wasmiddel gewassen en de waterdichtelaag was er helemaal vanaf. Verdrietig
Ik heb spuitbus bij de paardendrogist gekocht maar helemaal waterdicht wordt hij volgens mij nooit meer.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 09:24

als je een goede deken hebt zit daar geen speciaal laagje op om de boel waterdiucht te houden,maar is het van materiaal gemaakt wat regen tegen houd.
als een paard rolt bijvoorbeeld zou een laagje wat er op zit binnen no time weg zijn Knipoog

mijn deken is gemaakt van polyester geloof ik, is na 3 jaar gebruik gewoon gewassen bij de stomerij en is nog steeds waterdicht Haha!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 09:28

ok , zoiets dacht ik dus ook al. Maar hoe weet je nou of je ze nog moet wassen met zo'n wasmiddel?

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 15:24

Als je aangeeft bij de stomerij dat je je deken waterdicht wilt houden dan kan dat, daar hebben ze vaak special programma's voor. En anders kunnen zij 'm vaak wel behandelen om 'm waterdcht te houden.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:46

Bucas spray gebruiken Ja

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:23

Ik heb inmiddels 2 bussen bucas spray op mijn Bucas deken gespoten,en ik heb een kleine deken (1.25 onderlengte )
Maar zelfs met 2 bussen is hij niet meer te krijgen zoals hij was.
Een gewoon wasmiddel breekt de waterdichtelaag af,ik heb nog bij Bucas nagevraagd of hun er evt een nieuwe laag op kunnen zetten maar dit kan niet. Huilen