Nu al zweten, zucht...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Noppie

Nu al zweten, zucht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 09:11

Kom ik gisteravond bij ons paard, staat dat arme dier al redelijk te zweten in z'n box (hij staat overdag op 't land). Dan heeft hij dus nog niks hoeven doen. We hebben hem dus even lekker buiten in de frisse lucht laten stappen om hem een beetje af te koelen, dat werkt meestal wel.

Je kunt wel nagaan dat het zomers met die hogere temperaturen soms knap lastig is, hij staat er dan bij als een zombie Bloos Gelukkig als je hem dan onder het zadel hebt merk je er niks van, hij mag graag werken. Als het te warm is wordt er niet gereden, dat wil ik hem niet aandoen. Als er dan wel gereden moet worden spuit ik hem na de tijd af. Ik probeer er wel zoveel mogelijk rekening mee te houden...

Maar mijn vraag is of er meer paarden/pony's zijn die erg last hebben van zweten/warmte, nu al??

freespirit

Re: Nu al zweten, zucht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 09:15

Onze Irish Sport Horse staat zelfs op het land al te zweten....

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:01

heb je geen mogelijkheid om hem dan 's avonds ook buiten te laten? Onze paarden gaan nu 's nachts naar binnen, maar zodra het 's nachts lekker blijft buiten (nog lekkerder dan nu Haha! ) blijven ze mooi buiten!

Noppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 11:49

Wiesje schreef:
heb je geen mogelijkheid om hem dan 's avonds ook buiten te laten? Onze paarden gaan nu 's nachts naar binnen, maar zodra het 's nachts lekker blijft buiten (nog lekkerder dan nu Haha! ) blijven ze mooi buiten!

Als het echt heel warm is laten ze de paarden idd ook s'nachts buiten, gelukkig wel. Maar hij staat al heel lang tussen andere paarden bij een pensionstalling, ze gaan gezamelijk naar buiten en komen gezamelijk binnen. Als we hem alleen laten staan of in een paddock doen (wel eens geprobeerd) raakt hij erg gestresst dus dat is geen optie....

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:04

Mijn paard staat op de wei al te zweten, zonder gekke dingen te doen. Bloos
Vanochtend was mijn pony echt drijfnat van het zweet. Maar volgens mij heeft zij door de wei gerend Knipoog . Ze heeft wel een flinke wintervacht nog, dus ik heb haar vanmiddag maar eens goed geborsteld en er kwam me toch een wintervacht vanaf!

kers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 10:48

Het komt ook wel denk ik omdat ze het nog niet gewoon zijn want het is ook in ene keer van rond de tien graden naar de 23 ongeveer gevlogen. Ik merk het zelfs dat ik die warmte nog nie echt gewoon ben.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 11:59

Ja, bovendien komt het bij onze paarden ook nog doordat ze nog (deels) in hun wintervacht zitten.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 12:16

gister stonden mijn verzorgpaardjes ook allemaal te zweten op t land, ze hebben ook schaduw, maar daar gaan ze gewoo nneit in staan :S is minder gras denk ik...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 12:17

die van mij zweet ook(staat op t land onder eczeemdeken) en haar weidemaatje ook al. vooral in haar liezen. endat terwijl ze de hele dag niets anders doen dan eten.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:47

die van mij zweten ook, ook de 3 andere paarden op de wei. Tis gewoon erg warm, vergis je niet dat het bijna 30 graden is hè??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:52

Ze moeten allemaal weer even wennen aan het warme weer.En het zweten zelf is niet zo'n ramp, kunnen ze goed hun warmte kwijt.

Cloud staat niet te zweten alleen onder het rijden, maar hij is danook geschoren.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 13:07

Hier staan ze ook al op het land te zweten, na het rijden was 'ie gister echt zeiknat. Vandaag maar een dagje niet, vind het zelf ook te warm Tong uitsteken