Ik wil hem gebruiken als eczeemdeken, maar vraag me af:
-blijft dat hoofdding wel goed om de oren zitten als ze hun hoofd laag hebben met eten ??
-als je de buikstraps strak trekt sluiten de zijkanten dan ook goed de buik af
Het gaat om deze deken:
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Bij de een 160 euro bij de andere 150, bij weer een ander 135... even goed zoeken, en houd de maat voering in de gaten, niet vergelijken met HH dekens... echt de maatvoering van horseware aanhouden
Dinopino schreef:Van die deken die hopla heeft koop ik er elk jaar ook een paar. Vindt het hele prettige dekens gaan helaas snel kapot bij mij doordat ze elkaar een beetje pesten,vandaar dat ik steeds weer nieuwe koop
Cuubje schreef:Kan iemand mijn wat vertellen over de maat van deze deken (ik heb weleens gehoord dat Rambo groter valt als de amigo)? Ik wil hem ook graag aanschaffen.... Ik heb van de amigo dekens een 1.90 voor mijn paard van 1.60m. En wat voor maat is aan te raden voor een pony van 1.45m ...
Alvast bedankt voor je reactie
Francis schreef:Ik heb ooit de rambo zoals Hopla bovenaan plaatste gekocht.. ik vind de stof ideaal maar de pasvorm van die deken was waardeloos.. héle smalle hals in verhouding tot de maat van de deken, die dan eigenlijk weer te groot was en daardoor naar achter gleed en op de schouder ging trekken.. de overgang van hals naar borst was gewoon niet goed en doordat de hals ook te lang was 'bobbelde' de rits heel erg.
'kopstuk' vond ik juist ideaal, hals blijft zo ook als ze 't hoofd naar beneden hebben mooi aansluiten.
Ik was dus vorig jaar eigenlijk op zoek naar een deken van vergelijkbare stof en makelij, maar dan niet uit één stuk...
Blijkbaar is die er nu, want zo te zien heeft die bovenste Rambo wel een losse of semi losse hals... Dan lijkt me dat de ideale vliegendeken die idd ook 'eczeem'proof is..
Ik had alleen bij de oude de stukken voeringstof op de schouders er uit gesloopt want dat zweette als een gek.
Ben dus érg benieuwd wat die Rambo kost... heb nu een HH set maar de hals is zo stug dat d'r nek de helft van de tijd onbedekt is omdat ze met d'r hoofd omlaag staat.. en juist voor d'r nék (manenkam) hád ik'em...
maar de stof is wel vrij dik, niet "mazig" zoals andere vliegendekens. Hier zal idd geen beestje doorheen komen, maar daardoor zal hij wel wat warmer zijn dan een gewone vliegendeken, vermoed ik. Of valt dat mee? 
en daar helpt geen enkele deken tegen. Francis schreef:Ik heb ooit de rambo zoals Hopla bovenaan plaatste gekocht.. ik vind de stof ideaal maar de pasvorm van die deken was waardeloos.. héle smalle hals in verhouding tot de maat van de deken, die dan eigenlijk weer te groot was en daardoor naar achter gleed en op de schouder ging trekken.. de overgang van hals naar borst was gewoon niet goed en doordat de hals ook te lang was 'bobbelde' de rits heel erg.
'kopstuk' vond ik juist ideaal, hals blijft zo ook als ze 't hoofd naar beneden hebben mooi aansluiten.
Ik was dus vorig jaar eigenlijk op zoek naar een deken van vergelijkbare stof en makelijk, maar dan niet uit één stuk...
Blijkbaar is die er nu, want zo te zien heeft die bovenste Rambo wel een losse of semi losse hals... Dan lijkt me dat de ideale vliegendeken die idd ook 'eczeem'proof is..
Ik had alleen bij de oude de stukken voeringstof op de schouders er uit gesloopt want dat zweette als een gek.
Ben dus érg benieuwd wat die Rambo kost... heb nu een HH set maar de hals is zo stug dat d'r nek de helft van de tijd onbedekt is omdat ze met d'r hoofd omlaag staat.. en juist voor d'r nék (manenkam) hád ik'em...
morelia schreef:Ik heb hem ook gehad, helaas was de deken iets te klein en heb ik hem naar een paar maal dragen waar verkocht.