vreemde vraag.....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mychinook

vreemde vraag.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 15:29

mijn paardje heeft op bepaalde plekken een stuk minder haar.dat is zegmaar wegeschuurd en dus heel dun.het is een appaloosa en ik ben bang dat het wanneer het nog heter word het misschien gaat verbranden.ik was wel van plan om een vliegendeken te gaan kopen maar tot die tijd is er dan misschien een middeltje wat het haar wat terugbrengt ofzo??

BBotanya

Re: vreemde vraag.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:31

hm haargroei middel voor paarden? geen succes denk ik

er is 'Sweet itch" tegen schuren ,, nouja tegen jeuk, werkt echt super!!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:24

Is het misschien luis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 21:05

Waar zit het? Het zou ook van het zadel of deken kunnen komen.

Vliegendeken gaat niet helpen tegen de zon, dan moet je een uv-protectdeken hebben. Heeft ze een roze huid? Gewoon in smeren met zonnebrand. Maar zou toch eerst de oorzaak gaan zoeken.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 08:32

Als het echt zo dun is zou ik denk ik een dun zomerdek omhouden. Of met felle zon het paard op stal laten (indien hij geen schaduwplek in het land heeft).

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 08:35

UIk heb dat ook bij mijn pony ik schrok me dood !

Bij mij kwam het door de deken ik heb er verder niets aan gedaan want het zit onder de deken.

Maar je zou eventueel haargroeimiddel kunnen gebruiken.

Succes Lachen

faxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 16:11

Als het goed is, zou het haar gewoon vanzelf moeten groeien. Staat je pony nu nog steeds onder de deken? Neem aan dat het namenlijk van een deken komt dat er schuurplekker komen..
En anders gewoon zonnenbrand er op doen als het erg zonnig wordt!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 16:20

Met dit rare weer gaat echt ALLES jeuken bij de paarden. Niets aan doen, de haren die nu nog dik zijn gaan er vanzelf wel af en de te dunne haren groeien vanzelf weer aan als de ruitijd voorbij is! Mits het geen bloedende kale plekken zijn natuurlijk dan is het wat anders en moet je even de dierenarts laten komen voor een kweek!

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 16:22

levertraanzalf bevorderd de haargroei, kzal ook geen dik deken opdoen als ik jou was, dat drukt er alleen maar op

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 19:29

nou het komt ook door de deken.het zit bij haar schouder en ze heeft nog een oude kale plek van een pad die een plek kaal geschuurt had. ze heeft nu een ongevoerde regendeken op. ze heeft onder haar vachtje een roze/pigment vlekken wat ze zeg maar ook op haar lippen heeft.dat typische appaloosa geloof ik. ze is van de winter geschoren en heeft nogsteeds amper haar dus zijn die kale plekken ook nogsteeds kaal.ze had het door haar winterdeken gekregen.kaler word het nu niet maar ik was dus benieuwd wat ik erop kon smeren.wat zou helpen om het haar te laten groeien en dat helpt tegen de zon.ik ga levertraanzalf proberen dankje voor de tips.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:43

De kale plekken worden veroorzaakt door het lange winterhaar, als dat plaatsmaakt voor het krtere zomerhaar heb je er geen last meer van. Tot volgende winter natuurlijk.

skabelpunk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:58

dat ken ik wel,

als je hem hebt geschoren is het waarschijnlijk een beetje weggeschuurd door je singel/teugels/deken

dit gaat vanzelf weer bijgroeien met de rest van de zomervacht dus ik zou me niet teveel zorgen maken.

nu zal je paard nog niet zo snel verbranden denk ik.

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:05

Vliegen deken kan misschien wel helpen en zonnebrand doet ook wonderen vooral op de roze huidjes.. Want die verbranden snel zoals bijvorbeel een roze snoet.. of andere roze plekjes op het lichaam. Dus zonnebrand mee Haha!

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 06:13

tinka__ schreef:
Vliegen deken kan misschien wel helpen en zonnebrand doet ook wonderen vooral op de roze huidjes.. Want die verbranden snel zoals bijvorbeel een roze snoet.. of andere roze plekjes op het lichaam. Dus zonnebrand mee Haha!

ja dankje voor je tip...maar dat zonnebrand gedoe heb ik vorig jaar dus gehad.eigenlijk met mijn vorige paarden altijd door de witte neus.ik ben het nou nog beu omdat ik het uit eindelijk toch verbrand want ik kan maar 1x per dag smeren.ik heb nu wel een vliegenkap met neus bescherming zodat het niet meer verbrand....hoop ik.ze heeft nu meteen ook geen last meer van traanogen. Haha! en een vliegen/hals deken daar ben ik al voor aan het kijken ik denk dat dat het beste is..... bedankt allemaal.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 11:51

msm zalf zorgt voor een betere huid en haar groei. dat kan je erop smeren. het is ook zo dik dat het de hele dag of zelfs een aantal dagen achtereen blijft zitten. net hoe dik je het eropsmeerd. werkt dus ook wel prima tegen de zon. het is witte zalf