Als het buiten straks weer boven de 25 graden is, dan is mijn paard altijd erg lauw. Helpen elektrolyten hier tegen of is dit een produkt wat je geeft na het werk om tekorten weer aan te vullen. Wie heeft er verder nog tips . Alvast bedankt.
Misschien een beetje extra vitamines? ik geef mijn paarden in de zomer vaak meer haver en een scheut zout door het voer..Als het zo warm is anders kijken of je vroeg of laat op de dag kan rijden om de warmte te vermijden
Er zijn paarden die net als mensen ook echt last kunnen hebben van de warmte, denk aan koudbloeden met meer beharing. Ik ken een pony die heel vaak een zonnesteek had en dan echt ziek was, dus wat nu hard aanpakken, vind dat niet altijd een goede methode.
Bedankt voor jullie reakties. Hard aanpakken is niet echt een optie omdat mijn paard altijd wel werkwillig is. Ik wil hem alleen een beeetje helpen om de warme zomer door te komen. Hij heeft echt last van de warmte. Haver kan ik altijd proberen.
friesiszwart
Dat doen we ook zoveel mogelijk, maar als hij de hele dag in de hitte heeft gestaan dan heeft ie zoiets van pfoeh, moet dit. Helaas hebben wij geen mogelijkheid om hem lekker buiten te zetten en staat hij op stal al te zweten als een otter. Vandaar de elektrolyten. We hoopte dat hij daar meer puf van zou krijgen.
Zonnebloemolie. Heel simpel, maar werkt wel heel goed. Je gooit gewoon een flinke scheut door het voer en ze krijgen er gelijk een hoop energie van. Het is bovendien ook een hele goedkope oplossing... succes ermee
Zoals je het beschrijft dat je paard de hele dag op stal staat te zweten, lijkt me dat eerder een oorzaak voor zijn sloomheid, dan een gebrek in de voeding. Is daar niet een oplossing voor de vinden ? Ventilator of iets dergelijks. Het klinkt wel erg sneu zo, moet ik zeggen.
Een ventilator zou mooi zijn, maar wordt een beetje lastig. Ik ga als het echt warm wordt maar zoveel mogelijk met hem doen om maar uit die box te houden. Verder vraag ik nog maar advies aan mijn veearts. Zonnebloem olie ga ik zeker proberen. Nogmaals bedankt voor de reakties.
Als je paard deze hele zomer op stal staat te zweten moet hij dat wel weer aan kunnen vullen. Dus onbeperkt water kunnen drinken en dan zouden electrolyen over zn voer geen luxe zijn denk ik. Een goede liksteen kan ook al wat van de tekorten oplossen. En anders de DA eens vragen idd.
misschien wordt hij wel sloom en suf doordat hij steeds maar in zijn stal moet staan. Dan kunnen ze ook hun 'lust' verliezen zeg maar. Misschien eens lekker met hem wandelen en hem eens lekker laten grazen, zodat hij zich weer helemaal goed voelt. Als het kan is het lekkerder om vroeg in de ochtend te rijden, dan is het nog fris. succes!