Nieuwe pony heeft zijn deken gesloopt

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zaina

Nieuwe pony heeft zijn deken gesloopt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 11:30

Hoihoi,
Wij hadden al een tijdje 1 haflinger, die staat 24/7 in de wei, lekker zonder deken.
Nou hebben we vorige week nog een haflinger erbij gekocht, maar die komt van stal, geschoren en met deken.
Wij hebben hem gewoon in de wei gezet met die deken, en overdag de deken er af gedaan. Ging allemaal heel goed..
Maar toen ik vanmorgen bij het weiland kwam. . . had meneer zijn deken zelf al af gedaan. hij is dus kapot en helemaal ónder de blubber.
Ik vraag me af wat ik moet doen!
Waar haal ik op zondag een deken vandaan?! en is het wel perse nodig??
hij is natuurlijk wel geschoren en 's nachts is het nog best koud...
Hij heeft al wel een klein beetje vacht, maar niet echt heel veel.
dus : wat zouden jullie doen???

Yentl_

Re: Nieuwe pony heeft zijn deken gesloopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:31

kan je niet een deken van iemand lenen? vanaag zou het namelijk gaan regenen en waaien en dan heb je kans dat je haf kou gaat vatten.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 11:32

ik ken niemand die een deken uit kan lenen Huilen

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 13:18

o... weet er dan niemand of ik hem zonder deken kan laten staan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:24

Dat is o.a. afhankelijk van zijn conditie, gezondheid, weerstand.
Zorg in ieder geval voor onbeperkt hooi, zodat hij zichzelf warm kan eten. En hou het verder goed in de gaten hoe hij het doet.
Als hij toch staat te shaken van de kou, dan morgen toch maar een nieuwe deken kopen. Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:36

hai Zaina, toen ik er om kwart voor 9 langs reed, had ie z'n deken nog om, toen ik erom 10 uur langs reed niet meer ik dacht dat je toen al geweest was om hem af te doen......
We hadden het er toevallig gisteren nog over dat ie z'n deken nog steeds heel had.......

Onbeperkt hooi is daar moeilijk te regelen vrees ik, er staat een grote groep paarden en de boer voert 2 x per dag kuil.

Ik zou zo gauw ook niemand weten die zo'n maatje deken heeft (wij hebben er genoeg liggen, maar die zijn hem véél te groot)
Ik denk dat ie het wel gaat overleven hoor, inderdaad morgen even checken en anders toch maar een nieuwe deken kopen, balen hoor....

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 13:46

heee! Ja inderdaad heel irritant.. ik was al bang dat hij hem vannacht al afgedaan had met dat noodweer! maar fijn om te horen dat het pas vanmorgen was haha! ik kwam om een uur of elf en ik dacht dat mohammed al geweest was misschien, maar helaas hij lag in de blubber.. ik ga vanmiddag wel even kijken hoe t met hem gaat. hij is wel goed gezond en heeft een super conditie.. maar is ongeveer een maandje geleden bij zn vorige eigenaar flink verkouden geweest, dus wat zn weerstand betreft weet ik t niet..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:51

je kan even bij Klaas vragen of er iemand een deken over heeft. Als ze daar dekens weggooien, vist Klaas ze altijd weer uit de kliko *haha* hij is zuinig en je weet nooit of je nog eens een deken nodig hebt......

Mocht ie wat verkouden worden, dan kan je hem f(o)enegriek voeren (Ali en de Welkoop verkopen dat) dat werkt super!

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 13:58

hmm ja inderdaad.. ik vraag me trouwens af hoe hij hem afgekregen heeft, want de voorkant was nog dicht en 1 singel ook :s dus hij is wel lenig! haha

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 15:07

bij ons staat er eentje die een deken met alle riemen dicht af kan krijgen, een Houdini paard....
Maar ik denk dat Sultan wat hulp gekregen heeft van die andere pony's, ze waren heel druk vanmorgen vroeg.....