Culi Culi Vliegjes

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gloriantjee

Culi Culi Vliegjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 14:02

Heeft iemand daar ooit van gehoord? En wat gebeurt er dan ? En wat kan je er tegen doen? En in wat voor soort gebied woon je?

Groetjes Michelle
P.S. Ik heb niks aan reacties van '' Nee, nog nooit van gehoord'' enz.

Kamy

Re: Culi Culi Vliegjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:47

Vergeef me als ik het verkeerd schrijf Bloos maar volgens mij bedoel je "culliculoiden". Dat zijn hele kleine vliegjes die kunnen steken. Ze steken zowel mens als dier en als je er gevoelig/allergisch voor bent, kun je er enorme jeuk van krijgen.
Als ik het goed heb, vliegen ze overdag niet. Ze zijn vooral tegen de avond en in de ochtend actief.
Ik woon in Brabant in een bosgebied en in de zomer hebben we ze in overvloed. 1 van de paarden van de staleigenaar is er allergisch voor en loopt in zo'n Ivanhoe pak. Anders wordt het paard gestoken en wordt ze gek van de jeuk. Ze schuurt zich helemaal kapot.

Gloriantjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 07:41

Ow kan ook Haha! Want hier waar ik woon ken ik mensen die hun paard er zelfs moeten laten afmaken door die vliegjes Huilen Bedankt voor je reactie Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:35

MD --> SV

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:38

Dit zijn die monstertjes die zomereczeem veroorzaken. Ze zijn inderdaad het meest actief in de schemering, maar helaas ook overdag, dus als je paard er last van heeft kun je hem het best dag en nacht inpakken. Als er heel veel zitten, kun je ze zelf ook voelen steken op je hoofd, brrr.