emigratie?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

emigratie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 21:45

Mijn vriend kan over een jaar mogelijk gaan werken op curacau voor 3 jaar. Nu heeft hij het over mogelijk daar te gaan wonen voor die jaren.

Mijn vraag is eigenlijk of een paard tegen die verandering kan. Kan een paard tegen de klimaatsverandering?

kaatje77

Re: emigratie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:46

Curacau is wel een heel warm land met een andere luchtvochtigheid. Het is er niet zo benauwd. Ik denk wel dat je paard daar zal wennen, maar is dit niet vreselijk duur om je paardje mee te nemen?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 21:50

Geen idee of dat heel duur zal zijn. Dat zal ik dan moeten uit zoeken. Wil gewoon weten hoe ze daar op reageren. Wil haar liever niet verkopen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:59

Dat snap ik. qau klimaat zal het wel goed gaan.
Ze hebben daar een hele andere luchtvochtigheid dan in NL.
Als het hier dertig graden is zweet je je dood, maar daar is het dan gewoon warm.
Misschien als je even gaat googelen, dat je wat verder komt ook qau kosten.
Heel veel succes!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:21

Ik denk dat het wel kan met je paard. Ja
De kosten weet ik niet..

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:29

Ik weet niet of je paard het aan kan, ik denk dat hij er wel aan kan wennen. Ik ben zelf ook in het Caribisch gebied geweest en ik heb ruim 2 weken nodig gehad om een beetje te wennen aan de luchtvochtigheid daar. Wanneer wij in de zomer denken dat het hier benauwd is (als het na een paar warme dagen gaat onweren) dan is de vochtigheidsgraad hier 40%, in het Caribisch gebied is die standaard al 70%! In het regenseizoen is na een tropische bui de luchtvochtigheid zelfs 80 tot 90&. In het begin is dat echt geen pretje. Ik kan me voorstellen dat het voor je paard ook echt niet mee zal vallen. Ik zeg niet dat het niet kan, maar ik denk dat het wel een behoorlijke tijd kan duren voor hij gewend is.
Denk ook aan quarantaine, ook voor als je weer naar Nederland terug gaat. En kun je op Curacao wel een beetje paardrijden? Wat wil je daar met je paard gaan doen? Buitenrijden? Of zijn daar ook rijgelegenheden voor dressuur en springen?
Ik probeer je er niet van af te praten of zo, zo'n aanbieding is juist een hele leuke kans, maar zoek zulke dingen van te voren goed uit.
Wat voor werk kan je vriend daar gaan doen?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 13:31

Dat dacht ik ook al ja. Ik ga het zeker geod uitzoeken en het is ook lang nog niet zo ver.
Mijn vriend werkt bij de douane.