Rijden met natgeregende pony/paard? oplossingen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MyrtheJ

Rijden met natgeregende pony/paard? oplossingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 19:55

Mijn ponys staan zonder deken buiten, maar hebben wel een schuilstal. Hier gaan ze in staan als ik het hooi erin leg, maar ze krijgen het altijd voor elkaar om nog drijfnat te regenen. Wanneer ik wil rijden zijn ze drijfnat. Op het moment rijd ik dan maar niet, maarja, dat is ook niet echt een oplossing, om ze stil te moeten zetten wanneer het regent.

Hoe doen jullie dat?
Droogwrijven met handdoek op zadelplaats, of gewoon zadel erop leggen?
Of een regendeken erop leggen als ik weet dat het veel gaat regenen?

Ecudes

Re: Rijden met natgeregende pony/paard? oplossingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:08

Als ze helemaal zeiknat is droog ik haar eerst met een zweetmes, gevolgd door een handdoek. Ik ga er dan wel vanuit dat het paard verder niet vies is, dus geen modder etc. onder het zadel. Dan leg ik gewoon een zadel erop.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:14

Idd, eerst met het zweetmes, dan met de handdoek de zadelplek doen. Dan kun je gewoon gaan rijden hoor. Als je paard stevig aan het werk is geweest, heeft het ook vaak gezweet onder het zadel, en is het daar ook nat. Knipoog Ik zie er dus geen probleem in (zolang er maar geen zand zit dat je er niet uitgepoetst krijgt door de natte haren, dat schuurt en is niet prettig)

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:18

Ik denk dat het met een regendeken erg lastig wordt. Zonde als je paard met een deken op staat en het dan helemaal niet gaat regenen. Ja de voorspellingen zijn nog steeds niet nauwkeurig genoeg om dat te weten.
Ik probeer ook altijd enigzins droog te wrijven en dan zadel erop. Kan volgens mij weinig kwaad.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:37

Mijn verzorgpony staat ook altijd buiten en is dus ook nogal eens natgeregend als ik kom. Meestal droog ik de plek van het zadel met een handdoek, als het heel koud is en níet droog wil worden, ga ik wandelen o.i.d, anders leg ik gewoon 't zadel er op.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:39

ik borstel haar gewoon en verzeker me ervan dat er geen modder zit. Ik droog haar niet eens want ze gaat toch wel weer heel erg zweten dus nat word ze toch wel.

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:40

ik ben het met iedereen eens Tong uitsteken gewoon rijden maar al het modder moet weg zijn en zoveel mogelijk droog maken...

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:20

Ik denk dat je er weinig aan kan doen.. Idd wel de modder weghalen.

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:18

Waar het tuig ligt zou ik gewoon even schoon/droog maken, zo dat het niet gaan schuren enzo. Voorde rest kan je er idd niet zo veel aan doen denk ik Lachen

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:35

Ik droog mijn pony nooit voor het rijden als ze is natgeregend. Gewoon zadel erop en gaan (Wel natuurlijk de modder er afhalen!).

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:00

Fhönen! Clown Zou wel handig zijn als dat voor paarden uitgevonden zou worden. Mijn verzorgpaard heeft een hele dikke vacht en als die nat of bezweet is duurt het uren voordat hij weer droog is. Wanneer hij onder het solarium uit komt is ie nog even nat als toen ie er onder ging Dromen
Ik denk dat er niet veel meer op zit dan met een zweetmes het ergste eraf halen en op de zadelplek met een handoek het nog wat droger te maken.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 18:14

Kee, Jullie zeggen allemaal ongeveer hetzelfde. Lachen dan ga ik er maar vanuit dat dat het juiste is. Maar laat de zomer maar opschieten Haha!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:29

ik doe gewoon het zadel erop hoor, eerst even een beetje droogwrijven idd en er is verder niks aan de hand Lachen