Jou paard ook drukker/vervelender deze tijd van het jaar?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ulfeino

Jou paard ook drukker/vervelender deze tijd van het jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 13:27

Het valt me op dat er plotseling weer allemaal ongelukken/ongelukjes gebeuren.

Mijn paard wordt ook ieder jaar vervelend zodra hij begint te verharen.
Hij begint meer te bijten, niet heel erg maar van die klierige hapjes als ik hem dan een tik probeer te geven ontwijkt ie me snel en begint idioot te doen net of wil ie zeggen "lekker mis lekker puh, haha".
Hij begint te klieren met rijden, als iemand me tijdens de les voorbij komt wil ie er plotseling achteraan.
Vorige week in de les tijdens het galoperen, kwam er een lesgenoot met haar paard mijn kant op en toen begon hij plotseling snelheid te maken en te bokken.
Hij is ook wat kijkeriger (is ie anders nooit) en reageert meer op geluiden.

Het is net of voelt ie dat het voorjaar in de lucht zit en wil ie zich uitleven en grijpt hij daarvoor alles aan, ook in de wei is ie het soms heel snel zat en begint dan langs de stroomdraad te draven en galoperen of hij staat met zijn neus in de wind alsof ie van alles spannends ruikt.

Deze toestand duurt een maand of 2 en dan is het weer over, hij wordt dit jaar 6 en het is ieder jaar hetzelfde.

Ik ben erg benieuwd of anderen dit ook hebben met hun paard.

P.S. Er is verder niets anders hij staat door het betere weer en langere dagen meer buiten en wordt ook meer gereden dan een maand geleden, het is dus beslist geen stalmoed.

Kylin

Re: Jou paard ook drukker/vervelender deze tijd van het jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 13:29

Ja hoor, mijn 2 paarden zijn ook frisser, kijkeriger en opstandiger dan normaal Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 13:30

ja hoor,hormonen beginnen weer te werken,alles word mooier en lichter en de paarden hebben er zin in!!!
Haha! Haha!

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 13:31

Ja zeker. In vergelijking met de zomer.. Haha!
Aan de ene kant vind ik het wel erg fijn, want anders is hij al gauw een sloom paard, en nu draaf hij heerlijk door met een staart in de lucht! Aan de andere kant, ga ik nu niet met hem de weg op aangezien alles nu eng is.. Clown

Fico_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 13:32

Bloos Ja bij mij ook!! Paarden voelen zich lekker op het moment en leven zich wat meer uit dan normaal Haha!

Vork Achja zelf ben ik ook stuk vrolijker rond deze tijd van het jaar, begint het weer weer wat lekkerder te worden en de vliegen zijn er nog niet!
Heerlijk toch?
Kan me voorstellen dat de paarden daar erg happy/vrolijk/levendiger van worden Haha!
Echt vervelend vind ik het niet.. het hoort erbij.. maar happen ofzo doen ze niet meer dan normaal..

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 13:36

Mijn paard is soms een beetje harry in de warry denk ik... Hij is zomers met mooi/warm weer veel frisser en actiever dan als het vriest of stormt. Mijn ervaring is dat het meestal andersom is..

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 13:44

De hele winter is er met Ulf ook niets aan de hand, liever lui als moe en ook van een hele dag opstal wordt mijnheer niet anders, maar nu ....., niet doorlopend hoor maar soms zo ineens, hij is gewoon veel onvoorspelbaarder.

Vorige week heb ik Ulf voor de les eerst even gelongeerd, niets aan de hand mijnheer draafde en galopeerde heerlijk rond zonder gek te doen.
Maar toen ik begon te rijden was het net of was ie super fris.

Om nog meer van die nare ongelukken te voorkomen is het denk ik verstandig dat we ons hoofd er goed bijhouden de komende weken Pling .

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:02

mijn paard idem dito: hele winter zo mak als een lammetje, zelfs na maanden niet rijden door een blessure heb ik zo weer op kunnen stappen.
en sinds vorige week..... jiehaaah! ik wijt het ook een beetje aan wennen (hij is net verhuisd, nieuwe paarden, nieuwe mensen, hoop nieuwe indrukken, vreemde omgeving, andere routine). maar het zou ook mar zo met het voorjaar te maken kunnen hebben.

ik stop er even wat minder krachtvoer in, en longeer nu meer dan ik rijd (kan me na een aantal rugoperaties geen smak in 't zand veroorloven). 't is niet anders, en 't is meestal met een paar weken voorbij ook.

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:04

Ulfeino schreef:
Het valt me op dat er plotseling weer allemaal ongelukken/ongelukjes gebeuren.

Mijn paard wordt ook ieder jaar vervelend zodra hij begint te verharen.
Hij begint meer te bijten, niet heel erg maar van die klierige hapjes als ik hem dan een tik probeer te geven ontwijkt ie me snel en begint idioot te doen net of wil ie zeggen "lekker mis lekker puh, haha".
Hij begint te klieren met rijden, als iemand me tijdens de les voorbij komt wil ie er plotseling achteraan.
Vorige week in de les tijdens het galoperen, kwam er een lesgenoot met haar paard mijn kant op en toen begon hij plotseling snelheid te maken en te bokken.
Hij is ook wat kijkeriger (is ie anders nooit) en reageert meer op geluiden.

Het is net of voelt ie dat het voorjaar in de lucht zit en wil ie zich uitleven en grijpt hij daarvoor alles aan, ook in de wei is ie het soms heel snel zat en begint dan langs de stroomdraad te draven en galoperen of hij staat met zijn neus in de wind alsof ie van alles spannends ruikt.

Deze toestand duurt een maand of 2 en dan is het weer over, hij wordt dit jaar 6 en het is ieder jaar hetzelfde.

Ik ben erg benieuwd of anderen dit ook hebben met hun paard.

P.S. Er is verder niets anders hij staat door het betere weer en langere dagen meer buiten en wordt ook meer gereden dan een maand geleden, het is dus beslist geen stalmoed.

nee ik heb het niet als het voorjaar word maar juist als het winter word.
als het begint te vriezen dan word ze vervelend

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:10

Nou nee, ik merk totaal niets aan mijn paard. Hij verhaart ook nog helemaal niet en gelukkig niet, want hij staat het hele jaar door buiten en er kan altijd nog een koude periode komen. Het is februari, dus....
Zelfs met die storm was 'ie niet nerveuzer, hij is wel wat gewend.
Hij is alleen wat fitter, als 'ie een paar dagen alleen maar op het land heeft gestaan. Dan vindt 'ie het leuk om weer wat grondwerk te gaan doen of te gaan wandelen (hij is nog niet ingereden), maar het maakt niet uit wat voor weer het dan is.

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:16

een van me paardjes zijn op het moment ook niet te genieten mijn ruin is op het moment super bijterig heb al heel wat blauwe plekken op me arm...

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:26

Mijn paarden reageren er niet echt op, maar misschien is dit wel de reden dat het paard van mijn stalgenoot zo opstandig is op het moment.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 14:49

Nadya schreef:
Zelfs met die storm was 'ie niet nerveuzer, hij is wel wat gewend.

Ulf reageerde ook helemaal niet op de stormen en harde wind, terwijl ik dan dacht ojee het ruist en doet hij zal wel heel erg fris zijn, maar het was net of hoorde hij het niet.

Ik longeer hem ook wat meer dan anders, ik mag er eigenlijk ook niet afvallen omdat ik mijn knie verbrijzeld heb gehad, dus ook ik heb niet veel zin in ongemakken, als ie gek wil doen dan doet ie het maar in de wei of aan de longe, maar niet als ik erop zit Cool .
Ook geeft ik hem wat minder biks.
Gister heb ik hem een half uur gelongeerd, toen ik hem daarna aan de hand nog even rondstapte deed ie heel debiel toen ie onze kat naast de bak zag zitten, wegspringen enzo, doet ie anders nooit Verward

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:58

valt me 100% mee.
Hij staat dan ook dag en nacht buiten en heeft dus geen energie van het opgesloten staan in een hokje want dán is het wel anders.. Haha!

evaeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:02

Mijn tinkertje wordt juist sloom van dit weer, hij is echt een teddybeer met een superdikkevacht ( begint nu te ruien ) en hij vind het te warm om iets te doen en vind zichzelf heel zielig Ja .

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:16

rakkertje13 schreef:
valt me 100% mee.
Hij staat dan ook dag en nacht buiten en heeft dus geen energie van het opgesloten staan in een hokje want dán is het wel anders.. Haha!

Haha! Ja, dat weet ik wel zeker. Dan is 'ie niet te houden. Mijn jonkie heeft een enorme hekel aan opgesloten staan. Dan zou er geen land met hem te bezeilen zijn, dat weet ik zeker.

Maar door zijn wintervacht is hij ook zeker niet 'sloom', zoals ik net las bij iemand. Nee hoor, hij heeft een lekker temperamentje, houdt van beweging en doet gewoon niet anders dan anders, of het nou regent, stormt, sneeuwt of wat dan ook.... Knipoog

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:17

Het weer is zeker van invloed op het gedrag van je paard.
De mijne was afgelopen weekend in het bos zó druk, dat ik er bijna naast lag.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:22

Michel123 schreef:
Het weer is zeker van invloed op het gedrag van je paard.
De mijne was afgelopen weekend in het bos zó druk, dat ik er bijna naast lag.

Bij sommigen ja, maar die van mij staat buiten en die reageert niet zo heftig op het weer, hoor.
Dus dat geldt niet voor alle paarden, in elk geval niet voor de mijne.

Morning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:27

Me verzorgpaard is alleen wat oplettender dan normaal , maar verder merk ik weinig aan haar.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:17

met storm kan ik me bergen,want dat is alleen hard goed genoeg.

hij is wel opstandiger dan normaal....
maar bijten zal hij nooit doen (ook niet te proberen)

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:13

Klaartje is ook stront vervelend, heeft alleen maar het voorjaar in haar hoofd.
Hyper actief, geen geduld en bovendien bijt ze nogal graag!

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:15

Bij mij valt het wel mee! Gewoon normaal hoe ze somers ook loopt al is het somers wel stukken fijner om te rijden dan met dit strond weer Tong uitsteken

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:25

Die van mij is heel erg, altijd rond deze periode niet te genieten, slecht te rijden en niet lekker in zijn vel.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:33

Die van mij is juist extra meewerkend. Lekker vrolijk, wel wat kijkeriger dan normaal, maar ze misbruikt het niet. Zit blijkbaar goed in d'r vel Lachen.

Odine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:36

Ik heb er bij mijn paard eigenlijk nog niet zoveel van gemerkt.. Ze heeft wel wat meer energie dan normaal, maar wat wil je ook, aan het eind van zo'n stalperiode.