Nu nog scheren?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

leonie456

Nu nog scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 20:49

In sommige toppic's lees je dat je paarden nu niet meer mag scheren, maar waarom is dat eigenlijk? En wat heeft het met de zomervacht te maken?

robincera

Re: Nu nog scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 20:51

mijn pony is anderhalve week geleden voor de 2e keer geschoren Lachen

maar als je ze bijv. in maart scheert dan kan het zijn dat je ook al een stuk van de zomervacht wegscheert. Omdat die dan al begint door te komen. En dan kán het zijn dat ie niet meer mooi in zn zomervacht komt Lachen

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 20:53

je kan idd zijn zomervacht wegscheren. Mijn pony komt wat moeilijk uit zijn wintervacht dus die wordt ergens volgende week geschoren. Dan moet ie nog wel ff een deken op voor een tijdje maar dan krijgt ie wel een mooie vacht Knipoog

leonie456

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 20:59

wat bedoelen jullie dan met niet zo mooi in de zomervacht?

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 21:00

dat hij als je bijv. een bruine pony hebt en hij met scheren in de winter grijs word (zoals veel) dat hij in de zomer bruin/grijs kan worden. Lachen

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 03:25

Mijn shetlander werd vorig jaar rond deze tijd nog geschoren, nou, hij zag er voor het eerst in tijden er de Héle zomer SUPER uit. Lachen

leonie456

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 11:28

Dus eigenlijk kun je nu nog best je pony scheren?

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:31

Wel , ik zal je eens een verhaaltje vertellen, wij hadden eerst onze pony geschoren in het begin van de lente om zachtjes aan te beginnen (dat was dus helemaal fout!!) nu hadden we hem ook nog geschoren eind de zomer-begin herfst terug een bolle beer en vorige week weer !! zo'n 4 keer per jaar dus doe ons nooit na Tong uitsteken veel problemen!! nu gaan we in de zomer hem niet meer scheren zodat hij in de zomer zo warm heeft dat hij wel MOET verharen!! want hoemeer je ze scheert hoemeer haar ze krijgen en hoe minder makkelijk ze verharen Lachen dus.. ik hoop dat je nu al wat meer weet Haha!

xxx

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:16

nu nog wel, maar zou het wel zo snel mogelijk doen dan.. en niet tot maart wachten Lachen

Jitskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 20:37

mijn paardje is alweer langzamer hand aan het verharen

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 20:44

ik heb gehoord dat je beter tot december kunt scheren daarna krijg je problemen met de zomervacht....
de mijne is begin november geschoren volgende keer begin ik wat eerder denk oktober en dan in december nog een keer.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 19:14

Dan schijnen de haren eerst weer aan te groeien voordat ze gaan verharen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:01

Ik heb nog nooit problemen gehad met de zomervacht en scheer altijd in oktober ergens en dan voor de tweede keer eind feb begin maart

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:38

je scheert dan idd de zomervacht mee. En daardoor kan het zijn dat je paard er de hele zomer geschoren uitziet (kleur van de haren).

Probeer zo min mogelijk te scheren. Dus pas als je paard last van de haren krijgt, en dan maar 1 keer (niet daarna nog eens dus). Anders moet je ieder jaar vaker gaan scheren.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:40

Hoezo zou ej dan ieder jaar vaker moeten scheren, ik scheer altijd twee keer per jaar, en de tweede keer erg laat, dit jaar word hij straks het eerste weekend van maart voor de tweede keer geschoren

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 16:11

Mijn shet wordt eind april ook geschoren. Maar dat heeft er meer mee te maken omdat ze haar vacht slecht kwijt kan. Het is onzin dat je dan ieder jaar moet blijven scheren.

Anky scheert haar paarden ook nog in de zomer zelf. Zo blijven ze kort in de haren.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:01

Veel paarden worden nu voor de 2e keer geschoren. Lachen

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 13:31

ik heb mijn paard dit jaar maar 1 keer geschoren, 2 keer was niet nodig.. maar ik vind het een beetje een rage worden; het scheren van paarden. Ik doe het alleen als het echt nodig is, is het niet nodig laat ze dan maar als een bolletje wol rond lopen. b.v. een paard dat wel zijn wintervacht heeft maar toch nog snel opdroogt na het rijden, die scheer ik niet.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 13:35

als je na januari scheert kan het idd zijn dat de zomervacht niet doorkomt
bij bruine, zwarte paarden zou ik niet meer na de jaarwisseking het shceerapparaat eroverheen gooien.
ik heb een schimmel, die ik zelfs zomers nog wel eens scheer,
schimmels verkleuren niet van het scheren, dus dat zie je dan ook niet
een bruine of zwarte wordt grijs, en dat is in de zomer echt niet mooi, en als je nu scheert, duurt het gewoon erg lang eer ze hun eigen kleur terug hebben

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 20:16

Ik wil mijn pony ook graag laten scheren. Ze is nu wel heel heel erg aan het verharen. Maar na het rijden krijg ik d'r bijna niet droog. Ze heeft de afgelopen twee jaar op een weitje gestaan, ze staat nu sinds 2,5 week binnen. Is het verstandig om d'r te scheren, en wat voor deken zal ik nodig hebben?