mijn pony hoest altijd als het weer omslaat nu hoest ze weer, als het weer dadelijk stabiel is is het hoesten weer over. hebben meer paarden dat?? en wat doe je ertegen?? ik geef haar fenegriek en rij haar vooral niet in het zweet.
Ja, daar hebben sommige paardjes bij ons op stal ook last van. Ik doe er niks tegen. Niet in het zweet rijden is goed, en lekker warm houden. Dat is het enige. Simpel hé?
Krijgt je pony naar het rijden ook een zweetdeken op? Stap je wel lang genoeg uit? Stap je in met een zweetdeken/inrijdeken? Heeft ze het niet te koud, wel genoeg dekens op?
dat zal niet het probleem zijn, ze heeft een dikke wintervacht (heeft dus geen winterdeken) ik stap altijd heel lang uit en zorg dat ze altijd droog thuis komt.
Mijn veulen heeft er ook last van, nou die rij ik nog niet natuurlijk, maar doe er niks tegen, hij komt alleen met dit koude weer ff met de stal uit mesten naar buiten verder niet. dus.. gaat wel weer over.
Mijn verzorgpony hoest met dit weer ook omdat ze dan lang op stal staan en ze niet tegen stof kan. Ik geef haar dan gewoon nat hooi en zorgen dat je niet te veel met je stro schud.