Is mijn paard gek?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Natje_Spirit

Is mijn paard gek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 15:20

Doordat het steeds maar slecht weer is staat m'n paardje op stal, soms wel 3-4 dagen na elkaar met misschien 10-15min. eruit om te mesten. Nu is het zo dat de rest van de paarden gek worden als ze maar 1 of 2 dagen op stal staan, ook met een liksteen enzo.
Maar mijn paardje dus niet, die is gewoon rustig bezig met zijn dutje, buurtjes plagen of met eten. Ook is het zo, als hij buiten staat en het is koud/ het regent (hard) (ook al stond hij al de hele week buiten) en ik kom op het erf dat hij begint te crossen naar het hek om naar z'n stalletje te gaan. Dan trekt hij me echt vooruit zodat ik rapper moet stappen, normaal loopt hij aan een los touw en soms wel gewoon los. Hij vind het ook niet erg om dan alleen op stal te staan tot de rest naar binnen komt wat soms wel een (half) uur duurt, de andere paarden worden gek als ze alleen staan op stal.
Nu is mijn vraag of mijn paard gek is Bloos en hij de enige is die zo doet of doen jullie (verzorg)paardjes dit ook?

Sorry als het hier verkeerd staat maar volgens mij staat het hier wel goed omdat het eigenlijk over het weer gaat.

LMuntje

Re: Is mijn paard gek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:22

Ik ken een paard dat hetliefste op zn stalletje stond en zodra hij in de wei stond zich vreselijk verveelde en ongelukkig voelde dus het komt wel voor waardoor weet ik niet echt

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:23

..
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 04-12-22 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:25

Tsja raar idd,
Maar misschien staat hij al altijd binnen en vindt hij dit echt veel leuker ... (Al is het dan toch wat raar idd)

Anoniem

prettig gestoord is een beter woord Knipoog
maar nee hoor, ken meer paarden die dit doen, die vinden het fijn op stal, en in het land, vind wel dat je paard lang op stal staat..

Floress

Ik snap niet waarom jij denkt dat je paardje gek is. Je hebt gewoon een rustig kalm paard.

[edit]kleine aanpassing
Laatst bijgewerkt door Floress op 24-01-07 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:27

sjah, die van mij staat in de wei met een grote loopstal. En hij staat daar merendeels in, er moet maar één druppeltje vallen. En dat is al genoeg om heel de dag binnen te blijven.

zij vriendin is anders, zij kiest om buiten te blijven.

Lang leven keuze van een loopstal Knipoog

Kiim__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:30

Jou paard is niet gek hoor Lachen Hij staat gewoon liever in zijn stalletje.
In tegenstelling tot onze paarden, die staan het liefst buiten Haha!

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:37

je hebt gewoon een heel rustig paardje

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 15:42

dees_daan schreef:
vind wel dat je paard lang op stal staat..
Ik haal hem er wel uit om te poetsen en als het weer het toelaat stap ik ook met hem rond op het erf. Daarbij laat ik hem dan ook los in de piste als deze niet te glad ligt. Dus in feite komt hij er genoeg uit, hij staat nooit 7 dagen op stal meestal maar 2-3 en heel zelden boven de 4 dagen, dan moet het echt heel extreem weer zijn. Maar begrijp je wel, zou het zelf ook niet leuk vinden om 7 dagen op stal te staan zonder beweging.

Voor zo ver ik weet stond hij als jonger paard 24/7 buiten met inloopstal en voor de verkoop zowel op het land als op een "stal".
Op de wei is er trouwens genoeg te doen, er hangt een liksteen, er ligt een tak en zijn vriendjes zijn er. Naast zijn wei aan het hek staan er ook genoeg dingen om naar te kijken of die bewegen... dus denk niet dat hij zich verveeld.
Tja waarom ik denk dat hij gek is? Het is het enigste paard die ik ken die liever op stal staat dan in de kou of regen. En het is echt geen watje hoor Haha! al heeft hij wel een deken op Bloos .
Zou wel kunnen dat het een heel rustig paardje is, dat is hij met het rijden ook, ookal waait het hard of gebeuren er overal enge dingen.

Maar in ieder geval bedankt voor de vele reacties en ben blij te horen dat hij niet de enige is Haha!

Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 14:58

Op maneges staan paardjes vaak ook lange tijd in de stal

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 16:03

katiavl schreef:
sjah, die van mij staat in de wei met een grote loopstal. En hij staat daar merendeels in, er moet maar één druppeltje vallen. En dat is al genoeg om heel de dag binnen te blijven.

zij vriendin is anders, zij kiest om buiten te blijven.

Lang leven keuze van een loopstal Knipoog

haha ja idd, zo zie je maar.. Ze zijn allemaal anders! bij die van is ligt het er maar aan, wat voor zin die heeft:D Maar met erg slecht weer wilt ie ook gewoon binnen staan.

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 16:08

ik had een verzorg haffie en ik was de ene die iets met hem deed.. de eigenaar kwam haast nooit ik deed hem 4 dagen in de week meer kon ik niet ivm mijn school..
en als ik 3 dagen niet was geweest kon ik erzo op stappen en hij deed niks!!! hij was wel blij als hij me auto hoorde en dan werd hij onrustig in de stal.. das het enige.. met de winter ook geen problemen hij verelde zich gewoon niet in de stal..
dus NEE je paard is niet gek hij kan zich zelf gewoon goed vermaken.
en wat je zegt dat hij snel naar je toe wil als hij buiten staat dat deed hij dus ook in het land.. maar das weer wat anders..

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 16:10

Toch klopt er iets niet denk ik, paarden zijn toch wel beweeglijke dieren en horen wat mij betreft buiten.

Daarnaast denk ik te lezen dat je je paard ook niet dagelijks buiten de stal laat. Ondanks dit weer, je paard heeft in ieder geval beweging nodig. Hij mag dan graag stilstaan op stal, maar iedere dag bewegen is veel beter voor zijn gezondheid.

Een loopstal is trouwens anders, dan kan een paard er zelf voor kiezen om overdekt te staan. Maar... als deze er behoefte aan heeft is er volop land aanwezig voor beweging. Een gewone stal maakt een paard altijd afhankelijk van de verzorger/ eigenaar tot die ruimte geeft om naar buiten te gaan.