Ik wil me eerst en vooral excuseren voor mijn domme vragen
... Ik heb net mn allereerste paard gekocht ( juni 2006) en dit is eigenlijk de eerste winter. Op de vorige stal kwam hij NOOIT ( ook niet in de zomer ) op de weide, wat dus onbegrijpelijk is!!!
Nu probeer ik hem zo vaak ik kan op de weide te zetten...dus ook vandaag...
Hier komen de vraagjes :
1/ hij is niet geschoren maar ik heb hem toch maar n fleece zweetdeken + regendeken met hals opgedaan. Was dat nodig? Of is dat nog te koud / warm? Ik heb geen idee...
2/ ja hij heeft ijzers...Het weilandje is niet heel groot en hij staat hier alleen dus kan niet gaan rondrennen en spelen met andere paarden. Voor het hek ligt vastgevroren modder met kleine bevroren plasjes. Is achteraan niet meer. Voor de poort komt hij normaal nooit!
Hij wilde wel rennen maar voelde dat de grond toch te hard was denk ik, dus is hij gewoon beginnen grazen.
Was het echt fout van me om hem er nu op te zetten!? Hij is namelijk sinds zondag alleen nog maar gereden geweest , vind het zo zielig anders...Ik ben wel de enige van heel de stal die zn paard op de weide zet. En het zonnetje schijnt hier, tis zo'n mooi weer!
3/ om 16h word haal ik hem af de weide en ga ik hem uitgebreid poetsen en dan rijden.
Hierbij de foto van het weiland :
Ik weet dat dit gek overkomt maar ik ben vrij onzeker in die dingen en wil echt alles goed doen!
Alvast bedankt voor jullie antwoordjes..

.
)