vallen Horseware Amigo dekens kleiner dan Rhino variant?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gebruiker1

vallen Horseware Amigo dekens kleiner dan Rhino variant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 16:07

Hoi,

Weet iemand of de Amigo dekens van Horseware hetzelfde vallen als de Rhino/Rambo dekens of vallen ze groter/kleiner?
Alvast bedankt.
Groetjes,
Tinus

Djilna

Re: vallen Horseware Amigo dekens kleiner dan Rhino variant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 16:09

Naar mijn ervaring valt een Rhino groter dan de Amigo.
Ik heb vorig jaar 2 ongevoerde Rhino's gekocht en een ongevoerde Amigo en de Amigo was precies de maat wat aangegeven was terwijl de Rhino te lang was voor de aangegeven maat. Scheelde 6cm geloof ik.

Gebruiker1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 16:51

ik was er al bang voor. Ik heb een 6,9 inch gekocht, net als mijn rhino dekens. Maar ik krijg het idee dat ie net iets krapper ligt, maar dat kan ook liggen aan het feit dat de halssluiting hoger is.

Ik heb hem via Ierland besteld, dus even terugsturen is ook weer zo wat. Een 7,0 inch was misschien beter geweest, maar dat leek me zo groot. Het is een paard van 165 die redelijk breed gebouwd is met bijbehorende hengstennek. Hij sluit wel heel mooi aan en de lengte is ook goed, de rand van het begin van de staarflap komt ruim over zijn staart heen, alleen de hals twijfel ik over.....maar ja dat kan dus ook liggen aan die hoge halssluiting. Ik heb ook liever dat dekens te ruim liggen dan 'precies goed' ,maar dat is misschien een kwestie van smaak....

maar als je een deken iets groter besteld, wordt ie dan alleen langer of ook (veel) breder?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:51

Is die amigo dikker kwa voering dan je Rhino's? Dat speelt ook vaak mee dat een deken kleiner valt nl...
Als je een grotere koopt wordt hij langer en automatisch breder Knipoog En anders verkoop je deze en bestel je in Ierland een nieuwe in een maat groter?

Gebruiker1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 19:38

ja, dat zou kunnen, maar daar heb ik met de rhino dekens nog nooit last van gehad...wel gek. Ik kijk vanavond nog maar even goed, te groot is ook weer niet goed, dan gaat ie van voren lubberen en dan is het effect van een goedsluitende (en houdt dus de warmte beter vast lijkt mij) deken ook weer weg. Ik kan natuurlijk ook een dekenstukje (er is een officiele naam voor!) kopen. Weet alleen niet of dat wel lekker zit voor een paard.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:21

Ik heb nog niet het idee gehad dat ze verschillend vallen, zal ze eens op elkaar leggen...

Al heb ik trouwens wel een keer een Rambo op een Amigo gelegd en die leken even groot terwijl ik later ontdekte dat de Rambo een maatje kleiner was...

Maar met m'n ongevoerde regendekens merk ik geen verschil...

rocketlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:33

ik heb deze herfst in de winkel staan twijfelen tussen een rambo en een amigo en heb toen tock voor de amigo gekozen, mede omdat deze de maat was die er in stond en de rambo 7cm langer was van boven maar van onderen de zelfde lengte..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:03

hmm, ik ga toch eens kijken morgen...

heb van de week een Rambo wug over genomen zelfde maat als ik altijd heb en die leek zo groot toen ik 'm van de week pastte...
zou Rambo dan toch groter vallen...

Gebruiker1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 10:44

Ik heb gisteren nog eens goed gekeken hoeveel ruimte hij nou precies heeft: bij zijn schoft kan ik er een ruime vuist tussenkrijgen. Aan de zijkanten ook en de deken trekt niet. Ik denk dat het echt komt omdat de amigo dekens hoger sluiten, daardoor lijken ze strakker te zitten. Een 7.0 inch had hem ook nog wel gepast, maar ik laat het maar zo. Een te grote deken is ook niet alles, dat gaat naar achter trekken en bij de schouders open staan. Dan is het effect van de deken nl.warmte vasthouden ook weg. Ik ga mijn andere deken er ook eens naast leggen om het verschil te zien.
Maar in ieder geval bedankt voor jullie reacties!

melissa20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:19

ik heb een tussendeken van amigo. Hij sluit idd hoger aan bij de hals dan de rambo. ze sluiten eigenlijk wat beter aan dan de rambo merk ik hoor.hij heeft hem al vanaf november om en al die tijd geen schuurplekken.De rambo heeft een wat ruimere pasvorm lijkt het maar ik vind de amigo toch fijner omdat die meer de lichaamsvormen volgt van het paard.
Mijn rambo deken was gejat vandaar dat ik een amigo deken had gekocht. Ga nu de amigo regendeken kopen want die lijkt me ook prima

Gebruiker1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 13:24

Hee Mel,

Hoe is ie? Ik heb ook de ongevoerde regendeken van Amigo, echt een aanrader, ze vallen lekker lang. Ik heb de 300 grams nu een paar dagen op en hij bevalt prima..hij zit toch wel goed, moest alleen zo wennen aan dat hooggesloten, daardoor leek ie krapper te zitten. Dat valt met een dikkere deken meer op. Rhino's zitten veel lager.

melissa20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 13:50

hoi tinusje,
Alles goed met mij en chic hoor en met jou en je peerdje?ow dan ga ik zeker de regendeken ervan kopen.Die rambo vindt ik echt veels te prijzig gewordeb.Ik nam eigenlijk wel aan dat ie hetzelfde zou zitten als de 200 grams deken. Ik heb inmiddels weer de 200 gram opliggen. Ik blijf verwisselen met dit weer.
heb het echt super naar mijn zin op mijn nieuwe stalletje. ben nu hard aan het oefenen om vanaf sept weer wedstrijden te gaan rijden. Jij al een beetje gevorderd.?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 14:38

Ik heb het er met Jason over gehad (die van the equestrian store uit Ierland) en volgens hem was de pasvorm van de rhino en de amigo nagenoeg hetzelfde. Maar ik heb dezelfde ervaring als wat hierboven al staat: de rhino valt bijna een maat groter dan de amigo. Ik heb 6.6 en de rhino is van achteren langer dan de amigo, aan de voorkant zitten ze wel hetzelfde.

Ik vind wel dat de kwaliteit van amigo toch iets minder is dan die van de rhino, de binnenvoering is niet zo glad en er zitten naden in gestikt, wat bij de rhino niet zo is.

Ik zou Jason even mailen, waarschijnlijk stuurt hij gewoon de 7.0 ook op en mag je degene die het minst goed past terug sturen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 14:41

Jason weet donders goed dat er verschil inzit aangezien ik vorig jaar Rhino's heb moeten ruilen omdat ze veel te groot waren ondanks dezelfde bestelde maat als de Amigo! Ipv de 5'9 heb ik uiteindelijk 5'3 laten komen. Jason heeft de dekens nl voor me opgemeten en toen bleek die maat het dichtst te liggen bij de maat die ik voor een vriendin haar pony's nodig had.
Schijnt te komen omdat een deel van de Horsewaredekens in het oosten worden gemaakt ipv Ierland...

Zelf vind ik de Rhino en Rambo ook fijner en beter dan de Amigo, maar voor de prijs vind ik de Amigo een prima deken Ja

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 18:57

Djilan schreef:
Jason weet donders goed dat er verschil inzit aangezien ik vorig jaar Rhino's heb moeten ruilen omdat ze veel te groot waren ondanks dezelfde bestelde maat als de Amigo! Ipv de 5'9 heb ik uiteindelijk 5'3 laten komen. Jason heeft de dekens nl voor me opgemeten en toen bleek die maat het dichtst te liggen bij de maat die ik voor een vriendin haar pony's nodig had.
Schijnt te komen omdat een deel van de Horsewaredekens in het oosten worden gemaakt ipv Ierland...

Zelf vind ik de Rhino en Rambo ook fijner en beter dan de Amigo, maar voor de prijs vind ik de Amigo een prima deken Ja

Hmmm het is al anderhalf jaar geleden denk ik dat ik hem dat vroeg, toen waren amigo's hier in NL nog niet eens zo bekend. Maar wel vervelend dat er zo veel verschil in zat!

Ik vind Rhino's ook fijner, heeft iemand een nieuwe rhino (met die ruitjes) en hoe is daar de binnenvoering van? Is die ook met naden doorgestikt of gewoon glad? Ik vind alleen dat groen echt verschrikkelijk Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 19:13

Ik heb wel een nieuwe donkerblauwe Rhino liggen, met een fijn wit ruitje.
Ongevoerd, waterdicht.
Die is volgens mij gewoon glad gevoerd.
Ik zal 'm eens op mijn ongevoerde waterdichte Amigo leggen, hoop dat ze niet teveel verschillen zeg... Clown

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 19:17

DinkeyGirl schreef:
Hmmm het is al anderhalf jaar geleden denk ik dat ik hem dat vroeg, toen waren amigo's hier in NL nog niet eens zo bekend. Maar wel vervelend dat er zo veel verschil in zat!

Ik vind Rhino's ook fijner, heeft iemand een nieuwe rhino (met die ruitjes) en hoe is daar de binnenvoering van? Is die ook met naden doorgestikt of gewoon glad? Ik vind alleen dat groen echt verschrikkelijk Haha!

Ah, bij mij was het een jaar terug (okt/nov 05). Toen werden ze inderdaad net wat bekender hier!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:30

Nouvel volgens mij heb ik die ook! De 0 grams he? De oudere dikke dekens waren ook donkerblauw met een klein wit ruitje. Maar die nieuwe dikkere dekens zijn groen, terra of blauw met grote, beetje schotse ruitjes, afhankelijk van het model.

Ik wil gewoon de original turnout 200 grams maar die kleur vindt ik echt afschuwlijk (dat is dus de groene).

Iemand ervaring met de insulator?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:43

Jeps de 0 grams.
Ik haalde 'm pas even uit de verpakking om te kijken, maar hij heeft volgens mij wel het nieuwe model, met die ruimtes bij de benen zeg maar...

anders moet je eens kijken op:
http://www.royalhorseoutlet.com/

daar hebben ze nog wel eens Horseware in de aanbieding, heb ik die van mij ook vandaan...

Gebruiker1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 23:48

melissa20 schreef:
hoi tinusje,
Alles goed met mij en chic hoor en met jou en je peerdje?ow dan ga ik zeker de regendeken ervan kopen.Die rambo vindt ik echt veels te prijzig gewordeb.Ik nam eigenlijk wel aan dat ie hetzelfde zou zitten als de 200 grams deken. Ik heb inmiddels weer de 200 gram opliggen. Ik blijf verwisselen met dit weer.
heb het echt super naar mijn zin op mijn nieuwe stalletje. ben nu hard aan het oefenen om vanaf sept weer wedstrijden te gaan rijden. Jij al een beetje gevorderd.?

Alles goed met het paard, wedstrijden M1+7 maar nog lang niet klaar voor M2 Bloos

DinkeyGirl schreef:
Ik zou Jason even mailen, waarschijnlijk stuurt hij gewoon de 7.0 ook op en mag je degene die het minst goed past terug sturen.

Ik had hem al 1 keer opgehad en qua pasvorm viel het toch wel mee. De 7.0 had misschien iets beter gezeten, maar misschien dan toch weer net iets te wijd. Ik wil nog een 200 grams van de Amigo, dan bestel ik wel een 6.9 en een 7.0 om te kijken welke beter zit.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:31

Mijn 200 grams Amigo is minder lang dat de Rhino van achteren. De volgende keer bestel ik de Amigo dus een maatje groter!

Gebruiker1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 16:08

Taygalover schreef:
Mijn 200 grams Amigo is minder lang dat de Rhino van achteren. De volgende keer bestel ik de Amigo dus een maatje groter!

Maar van voren niet smaller?

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:34

Nee volgens mij niet. Maar ik heb geen hele brede paarden van voor.

Beide dekens liggen van voor goed bij beide paarden. Alleen de Amigo geeft een stukje bloot bij de billen bij Moos, terwijl de amigo eigenlijk voor Moos bedoeld was. Bij de Rhino is zie je geen blote billen Knipoog

Ik vind de pasvorm trouwens prima! Ik had voor Tayga de Rhino met halve hals gekocht gekocht, omdat zij overal schuurplekken van krijgt, maarja omdat zij kleiner is op hoop van zege de Amigo opgegooid. En geen centje pijn, geen kapotte schoft meer en geen schuurplekken OK dan!

Tayga is 1.51m, dus de 6.0 zou eigenlijk ruim moeten vallen, maar de Amigo past precies. De Rhino was bij haar eigenlijk te groot waardoor de halve hals niet lekker zat.
Moos is 1.58m en de 6.0 van Rhino pas redelijk ruim en de Amigo is dus te kort op de rug.

Gebruiker1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 22:51

Ok, dat was eerst mijn grootste zorg. Bij mijn paard valt ie achter inderdaad minder ruim dan de Rhino, maar die was ook wel behoorlijk lang van achteren, dus ik had gelukkig nog speling. Maar, volgende keer bestel ik wel de 7.0 voor die extra speling. Ik heb ze het liefst te lang.