Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
splash1999 schreef:een 0 grams deken oftewel een regendeken heeft geen nut als je paard lange haren heeft. De haren zorgen ervoor dat je paard van onder zijn vacht niet nat wordt. door juist een deken erop te gooien krijgt je paard het eerder koud dan zonder deken. Waarom... omdat hij zijn haren niet meer rechtop kan zetten zodat er lucht tussen kan wat dus isoleert. Advies van mijn kant of je zet hem met een dikere deken of juist zonder maar je moet niet te veel poetsen zo gaat het natuurlijke huidvet eraf
splash1999 schreef:waarom zou hij zijn haren niet meer rechtop kunnen zetten dan??? De deken is toch weg

XxSultanxX schreef:splash1999 schreef:waarom zou hij zijn haren niet meer rechtop kunnen zetten dan??? De deken is toch weg
ja maar je weet niet vanaf waneer zij hem het deken op heeft gedaan
ik vind het eerlijk gezegt een beetje dom dat je een paard die in de wintervacht zit een deken op gaat doen...
IK snap het geloof ik even niet
Merlijn schreef:Splash. Wat maakt geen drol uitIK snap het geloof ik even niet
dom...
hennyhout schreef:Vraagje: mijn jonge paard heeft tot januari buiten gelopen en dus een redelijke wintervacht gehad. Vervolgens is hij naar stal gekomen en uiteindelijk heb ik besloten om hem niet meer te scheren en heb hem een 0 grams regendeken opgegooid. Volgens mij is hij door die deken en het zachte weer toch wat van zijn wintervacht kwijtgeraakt.
Mijn vraag is of ik nu het kouder wordt toch een deken erbij zal leggen? en wat voor deken dan? (evt. fleecedeken?)
Alvast bedankt!