met welke deken op stal en met welke deken naar buiten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

met welke deken op stal en met welke deken naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 16:33

mijn vraag is wie er nog meer een staldeken op heeft voor op stal en wat voor deken jullie gebruiken als ze op wei gaan verwisselen jullie dan ook?
wnat ik heb namelijk een staldeken hh highliner goldline opliggen van 550 grams moet dat zijn maar lijkt meer op 300 moet ik zeggen en heb een weidedeken van 400 grams zou dat verschil uitmaken...gr emaartje

Emaartje

Re: met welke deken op stal en met welke deken naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 18:23

niemand/

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:54

Mijn paarden staan 's avonds op stal. Mijn kwpn'er heeft vanavond voor het eerst een 150 grams dekentje op, de geschoren fjord al langer.
Overdag gaan ze op de wei (rijbak) met waterdichte dekens, 200 gram. Als het kouder wordt, wordt de dikte van de deken opgevoerd. Ik wissel iedere avond en ochtend de dekens

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:00

Alsof de stalhouder zin heeft elke keer mijn dekens te wisselen .
Ze heeft s'nachts en overdag hetzelfde op. Ze staat s'nachts dan wel in een 'binnen' stal (half buiten) maar het is ook s'nachts een stuk kouder.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:09

Bij ons wordt niet gewisseld voor ze naar buiten gaan.
Ze staan gewoon altijd voor de zekerheid met een waterdichte deken op.
Bij heel slecht weer blijven ze binnen.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 20:50

ja ik heb de mogelijkheid wel omdat ik mijn paard zelf buiten zet dus dat scheelt...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:52

Op mijn vorige stal stonden ze binnen met staldekens en kregen ze er met slecht weer een dunne regendeken overheen als ze naar buiten gingen.
Dus dat is ook nog een optie.
Zelf buiten zetten is voor mij door de weeks geen optie, omdat ik de hele dag werk...

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 13:49

Mijn paard staat overdag buiten en 's nachts op stal... ik heb hem gewoon de hele dag dezelfde deken op buiten en op stal, omdat het 's nachts idd ook kouder wordt

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 13:52

Mijn paard heeft ook overdag en 's nachts dezelfde deken op.
Als ze naar buiten gaat en het regent (of er is regen voorspeld) dan doet de stalhouder haar een ongevoerde regendeken over haar staldeken.
Een waterdichte winterdeken zou idealer zijn, maar die had ik te klein gekocht, dus het moet nog maar even zo Bloos

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 13:58

Omdat ze bij ons op stal ook niet wisselen voor ze naar buiten gaan heb ik een ankystaldeken 300grams met daaroverheen een ongevoerde regendeken van Rhino met halve hals. Als het straks harder gaat vriezen wissel ik die ongevoerde om voor dezelfde in 200 grams. Hij staat dus op stal met dezelfde dekens als buiten.

kinky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 16:51

ik heb 1 deken . bucas all-in-one

Kan binnen , buiten in de regen enz. Ideaal hoef nooit te wisselen en ligt prima.
Mijn paard gaat overdag een paar uurtjes naar buiten en staat verder binnen.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 17:03

ja inprincipe kan die van mij ook gewoon dezelfde ophouden hoor als buiten maar hij is nou wel eens een smeerkees..

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:06

Ik wissel ook geen dekens. Mijn deken is waterdicht en ademend, dus dat gaat heel goed.
Deken wordt idd wel erg vies, maar dat maakt me niks uit, en op het paard droogt de (buitenkant van) de deken sneller als in de zadelkamer.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 17:11

Nibbit schreef:
Ik wissel ook geen dekens. Mijn deken is waterdicht en ademend, dus dat gaat heel goed.
Deken wordt idd wel erg vies, maar dat maakt me niks uit, en op het paard droogt de (buitenkant van) de deken sneller als in de zadelkamer.

ja das waar maar als de binnenkant ook nat is moet je wel wat he Haha!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:53

mijn paard heeft altijd dezelfde deken op.

ik heb gekozen voor dekens van bucas, deze ademen er goed en zijn waterdicht. hij heeft het er nooit te warm of te koud onder en blijft altijd goed droog.

ideaal dus!

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:56

Mijn paard heeft dag en nacht binnen en buiten een Rambo Rhino dek op...
Blijft mooi droog en lekker warm

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 21:21

Emaartje schreef:
Nibbit schreef:

ja das waar maar als de binnenkant ook nat is moet je wel wat he Haha!

Hoe wordt de binnenkant nat dan? Is je deken niet waterdicht? Of te warm zodat ie gaat zweten?

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 21:25

Ik heb Tom geschoren, die staat op stal met een HH 300 grams staldeken.
Als hij overdag naar buiten gaat krijgt hij een waterdichte HH 350 grams deken op.

Bas is half geschoren op zn buik en rug ( was te paniekerig om door te gaan met scheren ) en die heeft buiten een 350 grams, en tot vandaag toe op stal niks op.
Echter was het nu wel heel erg koud hier ineens ( van zon en warmte naar sneeuw en vorst ) en is hij wat hoesterig, dat ik hem voor de nacht toch maar een 300 grams staldeken op heb gedaan

nd423

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 21:31

Citaat:
wnat ik heb namelijk een staldeken hh highliner goldline opliggen van 550 grams moet dat zijn maar lijkt meer op 300 moet ik zeggen en heb een weidedeken van 400 grams zou dat verschil uitmaken...gr emaartje

Mijn paard had eerst een waterdichte deken op die ze ook op stal op had. Dat werd erg smerig, bovendien stond ze behoorlijk lang nog met haar natte (zware) deken op stal. Ik heb nu gekozen voor een staldeken (ik vind de pasvorm daarvan ook beter) 's ochtends wanneer ze naar buiten gaan doe ik daar een ongevoerde deken overheen, ook omdat ik wisselen voordat ik naar mijn werk ga wel veel werk vind.
Inderdaad de dikste highliner lijkt erg dun. Het verschilt per merk hoe dik en hoeveel isolatiewaarde een deken heeft. Ik denk dat het wel kan de HH overdag vervangen door de weidedeken.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 23:31

Hoe wordt de binnenkant nat dan? Is je deken niet waterdicht? Of te warm zodat ie gaat zweten?
[/quote]

de binnenkant wordt nat als die in de diepe waterplas gaat liggen Haha! loopt achter de hals dan snap je,en hij is wle waterdicht maar als het er achterloopt dan helpt het weinig smeerkees Haha!