zit met probleem op dit moment?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

zit met probleem op dit moment?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 12:04

wou vanmorgen de stal uitmesten en heb mijn paard even in de paddock gezet kwam ik terug zat hij helemaal onder de modder gerolt dus en de deken is ook helemaal nat geworden en het is er ook onder gekomen en wat je nu moet doen omdat je geen andere deken heb?
hoe krijg ik mijn paard en mijn deken nou weer droog wat zouden jullie doen in mijn situatie tips welkom..

develwife

Re: zit met probleem op dit moment?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:26

Emaartje schreef:
wou vanmorgen de stal uitmesten en heb mijn paard even in de paddock gezet kwam ik terug zat hij helemaal onder de modder gerolt dus en de deken is ook helemaal nat geworden en het is er ook onder gekomen en wat je nu moet doen omdat je geen andere deken heb?
hoe krijg ik mijn paard en mijn deken nou weer droog wat zouden jullie doen in mijn situatie tips welkom..

Hoi,

Ik zou het paard op stal zetten en een zweetdeken erop leggen.
En wat dat deken betreft even uithangen ergens om te laten drogen.
Ik heb voor mijn paard altijd meerdere dekens als reserve voor als er eentje kapot gaat of idd nat is.

Groetjes

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:28

ehm een wasserette opzoeken..meestal wassen en drogen ze in 1 dag,kost hooguit zon 15 euro...terminste dat doe ik dan...

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 13:22

lique schreef:
ehm een wasserette opzoeken..meestal wassen en drogen ze in 1 dag,kost hooguit zon 15 euro...terminste dat doe ik dan...

helaas hebben we dat hier in de plaats niet..

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:26

Misschien een laagje stro of hooi tussen de deken en het paard doen. Of een zweetdeken omdoen en de andere deken laten drogen.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 13:30

pompompom schreef:
Misschien een laagje stro of hooi tussen de deken en het paard doen. Of een zweetdeken omdoen en de andere deken laten drogen.

das inderdaad ook een idee van dat stro of hooi er tussen.. Knipoog

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:30

naar de winkel gaan en een andere deken erbij kopen
ik heb 2 winterdekens als reserve
en geen natte deken omdoen.. ook niet met stro ertussen.. zo kan je paard goed ziek en stijf worden, en dan zit je met hoge dierenarts kosten.. en dan denk je had ik maar een deken gekocht Knipoog

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 23:49

het is opgelost heb een staldeken gekocht van hh

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 10:37

het is idd wel zo fijn om een extra deken te hebben!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 10:55

Ik heb ook een extra deken.Goed dat je die hebt gekocht.Ik zet ze altijd buiten met hun ragdeken en de nette deken hebben ze op stal op.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:42

Een tweede deken is eigenlijk wel een must. Een tip: koop een losse, ongevoerde regendeken, die kun je over de gewone staldeken doen als je hem met nat weer buitenzet, dan wordt de staldeken niet zo nat en ook niet zo vies, en hoef je niet bang te zijn dat je staldeken bij een onverwachtte regenbui nat wordt.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 16:27

Cassidy schreef:
Een tweede deken is eigenlijk wel een must. Een tip: koop een losse, ongevoerde regendeken, die kun je over de gewone staldeken doen als je hem met nat weer buitenzet, dan wordt de staldeken niet zo nat en ook niet zo vies, en hoef je niet bang te zijn dat je staldeken bij een onverwachtte regenbui nat wordt.

ja dat zou kunnen maar heb de hh highliner met hals dus dat zal weinig nut hebben!

WennieJ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:30

`Mijn paard mag graag in plassen gaan liggen, ook echt diepe plassen en is mijn deken ook helemaal nat, daarom heb ik reserve dekens! Lachen

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 16:35

WennieJ88 schreef:
`Mijn paard mag graag in plassen gaan liggen, ook echt diepe plassen en is mijn deken ook helemaal nat, daarom heb ik reserve dekens! Lachen

zo dus nog een paard die hetzelfde doet als mijn paard Haha! way is dus niet de enigste Knipoog maar hoe krijg jij je dekens zou gauw droog en hoe los jij dat op in die tijd heb je ook verschillende diktes reserves dekens dan?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:42

Emaartje schreef:
ja dat zou kunnen maar heb de hh highliner met hals dus dat zal weinig nut hebben!

Ik heb ook een Highliner, en een HH regendeken, en die gaat er toch mooi overheen.
Die hals is eventueel ook wel terug te slaan toch?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 16:43

Cassidy schreef:
Emaartje schreef:

Ik heb ook een Highliner, en een HH regendeken, en die gaat er toch mooi overheen.
Die hals is eventueel ook wel terug te slaan toch?

ja dat zou ook kunnen inderdaad,maar wil deze deken graag voor op stal houden en de dominck winterdeken voor buiten weet ik tenminste zekers dat de staldeken niet vies en nat wordt..

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:43

Ik ben over gegaan op waterdichte dekens.Dan heb je dit probleem niet meer.En dan nog trek ik ze de oude deken van 2 jaar geleden aan als ik ze los gooi.Die hang ik dan na de tijd te drogen en krijgen ze de andere op stal weer op.

mousy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 08:34

Daarom is het handig een reserve deken te hebben maar daar heb je nu niks aan. Idd lekker met een zweetdeken of evt twee over elkaar zetten

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:19

tessie1985 schreef:
naar de winkel gaan en een andere deken erbij kopen
ik heb 2 winterdekens als reserve
en geen natte deken omdoen.. ook niet met stro ertussen.. zo kan je paard goed ziek en stijf worden, en dan zit je met hoge dierenarts kosten.. en dan denk je had ik maar een deken gekocht Knipoog

Inderdaad dat stro ertussen vind ik ook niet handig, want je paard zweet en/of is nat, zoals iedereen weet is een natte deken nooit warm dus vat hij enkel maar kou. Ik zou een goedkope deken erbij nemen, misschien een tweedehandsje via marktplaats? Dan heb je er alsnog eentje voor de nood. Ikzlef zou een buiten en een binnendeken nemen.