Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Emaartje schreef:wou vanmorgen de stal uitmesten en heb mijn paard even in de paddock gezet kwam ik terug zat hij helemaal onder de modder gerolt dus en de deken is ook helemaal nat geworden en het is er ook onder gekomen en wat je nu moet doen omdat je geen andere deken heb?
hoe krijg ik mijn paard en mijn deken nou weer droog wat zouden jullie doen in mijn situatie tips welkom..
lique schreef:ehm een wasserette opzoeken..meestal wassen en drogen ze in 1 dag,kost hooguit zon 15 euro...terminste dat doe ik dan...
pompompom schreef:Misschien een laagje stro of hooi tussen de deken en het paard doen. Of een zweetdeken omdoen en de andere deken laten drogen.

Cassidy schreef:Een tweede deken is eigenlijk wel een must. Een tip: koop een losse, ongevoerde regendeken, die kun je over de gewone staldeken doen als je hem met nat weer buitenzet, dan wordt de staldeken niet zo nat en ook niet zo vies, en hoef je niet bang te zijn dat je staldeken bij een onverwachtte regenbui nat wordt.
WennieJ88 schreef:`Mijn paard mag graag in plassen gaan liggen, ook echt diepe plassen en is mijn deken ook helemaal nat, daarom heb ik reserve dekens!
way is dus niet de enigste
maar hoe krijg jij je dekens zou gauw droog en hoe los jij dat op in die tijd heb je ook verschillende diktes reserves dekens dan? 
Emaartje schreef:ja dat zou kunnen maar heb de hh highliner met hals dus dat zal weinig nut hebben!
Cassidy schreef:Emaartje schreef:ja dat zou kunnen maar heb de hh highliner met hals dus dat zal weinig nut hebben!
Ik heb ook een Highliner, en een HH regendeken, en die gaat er toch mooi overheen.
Die hals is eventueel ook wel terug te slaan toch?
tessie1985 schreef:naar de winkel gaan en een andere deken erbij kopen
ik heb 2 winterdekens als reserve
en geen natte deken omdoen.. ook niet met stro ertussen.. zo kan je paard goed ziek en stijf worden, en dan zit je met hoge dierenarts kosten.. en dan denk je had ik maar een deken gekocht