bang van de storm

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mjet

bang van de storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 23:55

voor oud en nieuw was mijn fjord ook al eens over 2 omheiningen heengesprongen en dacht ik al... dit doet ze alleen in paniek. Het had die nacht gestormd, dus er zal wel iets gebeurd zijn.

Vandaag dacht ik : ik ga even kijken hoe ze er bij staat en wat zag ik. Een heel bang fjordje in de uiterste hoek van de wei zo ver mogelijk weg van de bosrand ( daar staat ze). Ze kwam niet eens naar me toe en durfde niet eens mee naar de uitgang (die is langs de bosrand) zoooo zielig. En mijn fjord is echt een coole bikkel en nergens bang voor.(behalve als ze daar zin in heeft Koe )
Ik heb haar dus maar op stal gezet. En daar was ze super blij mee. Ik heb haar nog nooit zo sneu gezien. Er moet bij de vorige storm wel iets heel engs gebeurd zijn, want voorheen was ze nooit bang.

hoe doen jullie dit met dit weer? Normaal staat ze 24/7 buiten

khirshanta

Re: bang van de storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 23:59

Mijn shet is er niet bang voor, maar vindt het natuurlijk niet lekker in de storm. Je kunt proberen een schuilstal op te zetten, en dat kan iets zijn van een simpel tuinhokje tot een echte stal, anders, als je weet dat het slecht weer gaat worden, of je ziet het alleen al aankomen, dan maar op stal zetten. Vind het trouwens niet helemaal correct als je paard 24/7 buiten staat zonder schuilstal.

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 00:04

fjord staat met ongevoerde regedeken buiten . dus praat me niet over correct of niet en als het weer te bar is dan gaat ze naar binnen zoals vandaag.

ik weet niet of je het weet maar het bouwen van een schuilstal in en wei... daar moet je vergunning voor hebben dus dat kan niet zo maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 00:18

als ze echt bang is, zou ik dr gewoon lekker binnen laten of halen idd Lachen

en zonder schuilstal 24/7 is niets niet correct aan vind ik. Als ze bomen hebben voor schaduw en eventueel om te schuilen. Maar pony zit iig slim aan de goede kant ver van de bomen weg Lachen

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:14

mjet schreef:
fjord staat met ongevoerde regedeken buiten . dus praat me niet over correct of niet en als het weer te bar is dan gaat ze naar binnen zoals vandaag.

ik weet niet of je het weet maar het bouwen van een schuilstal in en wei... daar moet je vergunning voor hebben dus dat kan niet zo maar.

Sorry, maar je zei niets over een deken, en als ze 24/7 buiten staat, denk ik dat het niet gebruíkelijk is haar naar binnen te halen. Maar goed, het was ook een persoonlijke mening en ik bied mijn excuses aan Lachen het was ook helemaal niet aanvallend bedoeld, maar goed Lachen