weersveranderingen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sparky10

weersveranderingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 12:10

hoi hoi

hebben jullie en jullie paarden ook last van de weersveranderingen ?
vorig jaar kwam er in maart ergens sneeuw toen was hier de wintervacht er al weer voor een groot deel af doordat het daarvoor gewoon warm was dus heb ze noodgedwongen op stal moeten zetten .

dit jaar een heel ander verhaal ,van de zomer was het zo achterlijk heet dat er geen sprietje gras meer op kwam dus heb ik al vanaf begin zomer bij moeten voeren , de grond was gewoon een soort verharde weg geworden , toen begon de regenperiode het land is veranderd in een blubberbad en niet te zuinig ook, het land ziet er niet uit de paardjes niet , en ze hebben dus nu ook een regendeken op want ja je raad het al door de aanhoudende hoge tempraturen verliezen beide mannen hun wintervacht!

wat doen jullie hieraan en hebben jullie er allemaal zo last van ? de hitte dan de natte periodes die erg lang aanhouden er is geen droog plekje of groen plekje in de wei meer over

LiVetime

Re: weersveranderingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 12:20

Het land bij ons is ook een baggerbende. Gelukkig hebben we sinds 2 weken nu drainage in de rijbakken en dat scheelt echt enorm. Paarden gaan allemaal voor een paar uurtjes naar buiten in de rijbak. Paard dat ik rij verliest nu ook al d'r wintervacht. De dieren zijn helemaal in de war door deze warmte.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 12:31

ja een bak of iets dergelijks is niet aanwezig en ze staan hier gewoon 24/7 buiten maar de db was ook al gebeld over dat het zo zielig was ect . maar ik kan ook niks aan het weer verwadneren kon ik het maar .

en die vacht ja irritant he ?

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:12

Het verharen is idd irritant, moet je nou deken op laten of af doen? Ik weet het niet. Een dunnere deken is wel een optie, maar ik ga niet voor iedere temperatuur een deken aanschaffen.
En wat betreft de bagger: mensen zonder paard hebben geen recht op de db te bellen. Alsof we de paarden expres in de bagger laten lopen. Ze zouden juist de db moeten bellen als de paarden 24/7 binnen staan.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 14:01

ik heb ze beide ongevoerde regendekens om ook omdat ze de vachten hebben ,
maar ik werk zelf bij de db en daar werd ook gezegd mensen die bellen hebben vaak geen eigen paard en weten neit hoe het is om een paard te hebben met dit weertype waar ook hun zelf aan meewerken
dus ik was wel weer opgelucht

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 08:37

ja die van mij staat nu ook 24 uur buiten, ze heeft een schuil stal in het land staan. Haar padock is echt een blubberbende.... maar er is niets aan te doen en ze kan binnen gaan staan als ze dat wil, mevrouw staat gewoon liever in de blubber kennlijk Clown
ik hoop dat het inderdaat snel een beetje normaaler weer wordt... het hoort normaal nu te vriezen Verdrietig en het is nu ongeveer 10 graden en ze verliest inderdaat haar wintervacht al aardig.
Ze staat onder een 150 grams dek niet echt dik.... hopelijk gaat het straks niet vriezen ofzo.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:22

Mijne staat nu lekker binnen hoor. Is allebij geschoren, en bescherm ze lekker tegen, je moet ze anders toch naar buiten trekken. Tong uitsteken

laat ze dan maar lekker staan. Lachen