In stal geen deken buiten wel?????

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

resdiray

In stal geen deken buiten wel?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 19:37

Hallo,

Ik heb een tinker die een lekker wintervachtje heeft.
Op dit moment staat hij in een container waarvan het bovengedeelte van de deur altijd open staat.
Hij heeft nu geen dek op.
Straks gaat hij naar een binnenstal en ook dan zal ik hem geen deken op doen. Zijn vacht is tenslotte dik genoeg.
Nu is mijn vraag, als ik hem overdag een paar uurtjes buiten heb moet hij dan wel een dek op, ondanks dat hij een wintervacht heeft en in de stal geen dek op heeft?

Graag tips en als hij een deken nodig heeft buiten, graag tips wat voor deken dat dan moet zijn.

Hoop op veel reacties.

Gr. Froukjen.

baudyh

Re: In stal geen deken buiten wel?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 22:00

Hij heeft geen deken nodig als je hem buiten zet.Maar als je bv daarna wil rijden zou ik hem gewoon een ongevoerde regendeken op doen.Dan blijft hij gewoon droog.Wel zo handig als je er daarna een zadel op wil leggen

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 08:26

Maar een ongevoerde deken zorgt er toch ook voor dat de wintervacht niet zo dik word, of ligt dat nou aan mij?

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 15:35

Je kan je paard makkelijk zonder deken buiten zetten.Maar als je paard houd van lekker rollen in de drek dan zou ik een ongevoerde waterdichte deken kopen en op je paard leggen.Zodat hij schoon blijft en je makkelijk kunt rijden.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 15:39

Lili schreef:
Maar een ongevoerde deken zorgt er toch ook voor dat de wintervacht niet zo dik word, of ligt dat nou aan mij?

jah geloof het ook hoor,en als je er een deken op legt kan hij de haren niet meer omhoog doen om hemzelf warm te krijgen/houden...
en als je dan nu zo dun dekentje op doet zal je tog als het kouder is een dikkere deken op moeten doen.

jou paard kan makkelijk zonder deken staan hoor.This een tinker die hebben een helle dikke vacht
mijn paard staat op stal zonder deken en buiten zonder deken Knipoog

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 15:40

Een ongevoerde regendeken drukt de haren wel plat, zodat het paard zn vacht niet meer kan `uitzetten`, paard kan het daardoor koud krijgen.

Ik zou hem mooi zonder deken naar buiten doen, de temperatuur in de stal is immers net zo hoog.

resdiray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 00:07

super bedankt voor jullie reacties. Ik zal m zonder deken buiten zetten. Is ook wel zo lekker voor m.

Groetjes Froukjen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 14:21

Lili schreef:

niet als je hem er alleen mee buiten zet en op stal weer af doet.