zetten jullie je paard met regen buiten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kinky01

zetten jullie je paard met regen buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 09:10

Bij ons gaan de paarden iedere dag naar buiten. Kan het niet op de wei, dan gaan ze in de paddock.

Van mij mag mijn paard altijd naar buiten ook als het wat regend. Stromende regen vind ik een ander verhaal maar dat doet het gelukkig nooit de hele dag.
Onze stal eigenaar denkt daar anders over. Hij zet de paarden gewoon niet buiten als het regent omdat hij vindt dat die paarden er niks aan vinden.
Dikke discussies dus elke keer, maar als mijn paard niet buiten is geweest zit ik op een kanonnetje. Vork Daarbij heeft ze een goede warme waterdichte deken op dus ik denk dat ze gewoon naar buiten kan in de regen.

Hoe denken jullie erover? Een paard moet toch iedere dag even lekker ongedwongen naar buiten kunnen en zich vrij kunnen bewegen. (als je de mogelijkheid hebt)

Tooske

Re: zetten jullie je paard met regen buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 09:13

De mijne doe ik ook gewoon naar buiten met een beetje regen.
En idd stomende regen is een ander verhaal.
Maar onze stalhouder die laat ze als het in het najaar regent ook binnen en daar baal ik ook vaak van.
Van mij mag de mijne gewoon naar buiten ook met regen!

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 09:14

ja ben ik met je eens. Als je paard gewoon een waterdichte warme deken op hebt kan het best! (of als je paard een wintervacht heeft).. zeg anders tegen de stalhouder in ieder geval wel naar buiten moet/mag, dan kan hij het nog wel zielig vinden voor jouw paard, maar jij bent de eigenaar Lachen en zeg tegen hem dat paarden ook andere behoeften hebben dan mensen, die willen liever vrij in de regen lopen dan opgesloten in de stal..

horse_adorer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 09:14

Het ligt er aan per paard. Mijn pony (arabier) die gaat heel erg rillen in de regen, zelfs in de zomer. Ik heb dan het liefst dat hij dan ook op stal gaat. Maar opzich kan een paard best in de regen naar buiten, zolang de grond maar niet te glad wordt. Bij onweer staan ze wel binnen.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 09:15

Als het een beetje regent en de wei is een beetje beloopbaar gaat de mijne gewoon naar buiten hoor Lachen Storm is natuurlijk wat anders maar dat geef je zelf ook al aan Lachen Beetje regen kunnen ze echt wel toch? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 09:15

Ja hoor

Ook in stort regen.
Ze smelten niet Lachen

Ook met slecht weer hebben ze beweging nodig

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 09:16

Nu staan die van ons nog 24/7 buiten, maar als het echt hard gaat vriezen komen ze 's nachts wss wel op stal. Maar dan wil ik wel dat ze overdag naar buiten gaan, ookal komt het met bakken uit de hemel. Haha!

lytse2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 09:17

Met regen kunnen ze gewoon naar buiten. Praat er eens over. Iedereen denkt daar anders over.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 09:17

regent het de hele dag, dan blijven ze lekker binnen. Maar beetje regen kunnen ze wel hebben (zijn nog niet echt gewend naar buiten te gaan in de winter)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 09:18

Die van mij staat ook in de regen buiten!
Als het heel erg hard regent soms zelf ook nog wel eens, ze moet er toch even uit!

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 09:22

Vind ook dat ze elke dag naar buiten horen te gaan om te bewegen, maar ook om in een kudde te kunnen staan en zich sociaal als paard te kunnen gedragen en zo weinig mogelijk opgesloten in een box staan.
Ik denk dat wij als mensen denken dat het "lekker" is om binnen te zijn met wat regen, maar mensen zijn geen paarden en ik denk niet dat paarden dat gevoel van "lekker binnenstaan" hebben. Ze zijn i.m.o. het gelukkigst met soortgenoten en bewegingsvrijheid, weer of geen weer!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 09:25

Mijn pony gaat elke dag naar buiten, regen of niet. Hij heeft een goede deken en dan gaat hij maar lekker met zn kont tegen de wind/regen instaan. Lachen Als het echt smerig weer is (denk aan storm of onweer) blijft hij wel binnen, en 's nachts staat ie ook binnen.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 09:27

Met wind en weer, behalve in de nacht en tijdens zware onweersbuien. Ze gaan bijvoorbeeld met oud en nieuw naar binnen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 09:27

Hier staan ze 24/7 buiten, dus ook in slecht weer. Volgens mij worden ze doodongelukkig als ik ze naar binnen zou halen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 09:28

die van mij heeft geen keuze die heeft al (afgezien van 2 keer een nachtje voor de hk) al 4 jaar geen stal gezien
en voor zover ik het kan zien bevalt het hem prima

dus weer of geen weer gewoon buiten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 09:28

Mijn vz-paarden hebben een schuilstal dus die mogen lekker zelf kiezen. Vind het wel altijd grappig als ze met de flinke pas erin naar binnen gaan zodra de eerste druppels komen Vork

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 09:31

Ik zet mijn paard niet MET de regen buiten. Maar in de regen
wel. Clown

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 09:34

Als het nog niet regent gaan ze bij ons naar buiten. Een paar drupjes krijgen ze soms ook nog wel eens mee maar geen stortbuien, dan gaat alles naar binnen.
Op wedstrijd wordt je toch ook weleens nat?!?!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 10:39

Als het regent gaan ze gewoon naar buiten. Als het echt de hele dat stort regent gaan ze s'ochtends een paar uur naar buiten, daarna naar stal en dan eind van de middag, begin van de avond weer een uur of twee naar buiten. Maar dat is echt alleen als het achter elkaar door stort regent. Met onweer en sneeuw ect. staan ze ook gewoon buiten overdag. s'Nachts gaan ze sowieso naar binnen.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 10:43

Die van mij gaat gewoon naar buiten, regent het hard dan heeft hij een regendeken op, hij redt zichzelf wel en anders heeft hij een grote KWPN-er waar hij achter kan schuilen haha . Alleen had het laatst zo hard en zoveel geregend dat het land en de paddock echt niet meer veilig en gangbaar waren toen heeft hij wel binnen gestaan. Hij staat s'nachts wel binnen

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 10:53

Mijn paard gaat gewoon de hele dag de bak in met een hooinet en zijn regendeken op. Als het de hele dag hard regent ga ik even kijken en als hij het dan niet meer naar zijn zin heeft mag hij weer naar binnen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 10:55

ook hier staan ze 24/7 buiten, met een dikke wintervacht kont tegen de regen en de wind in kunnen ze er wel tegen hoor (althans die van mij dan).

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 10:58

Bij ons gaan de paarden iedere dag op de wei. Ze komen 's nachts wel 'binnen' in de loopstal met uitlooppaddock.
Mijn paard kan ik dus bijna altijd uit de paddock vissen, regen of geen regen. Zelfs in de regen staat hij rustig buiten hooi te eten of te suffen.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 10:59

ja ze gaan dagenlijksvan 10 tot 5uur savonds de wei op..
regendeken op. Lachen

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:00

een buitje vind ik niet zo erg maar heel de dag regen dan gaat ie lekker naar binnen. Hij staat ook in een paddock dus lekker grazen als t regent zit er voor hem niet in. Ik doe m er geen plezier mee als ik m in zeikweer buiten laat staan.