Nu nog schuren?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LMuntje

Nu nog schuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 17:14

Mijn verzorgshetje heeft last van (zomer)Exceem
Heb er goed spul voor en deze zomer werkte het perfect.
Alleen nu in de herfst schuurt hij nog steeds en de eigenaresse wilt het spul(spuitbus met een of ander wondermiddel Tong uitsteken ) bewaren voor de zomer. Naja vind ik niet erg maar nu zag ik dat hij op zn schouder zijn vacht mist en gewoon wonden heeft(hij zit al ver in zijn vacht.
En nu heb ik hem goed bekeken in de wei en hij blijft maar schuren (mij is verteld dat de jeuk door mugjes/vliegjes komt die in de zomer leven? Blond ).
De eigenaresse zegt dat het een tic is maar dat lijkt mij niet .
En kan hij nou geen kou vatten met zn kale schouder hij heeft wel onderdak maar gaat er nooit onderstaan. Vork

Heeft iemand een idee wat het kan zijn ?

Ziek
In iedergeval bedankt voor het lezen:)

_CS_

Re: Nu nog schuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:16

mijn pony heeft ook zomereczeem maar schuurt al lange tijd niet meer.

Ben dan ook bang dat die pony iets anders onder de leden heeft i.p.v. (zomer)eczeem

Groetjess

LMuntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 17:17

Het zijn trouwens geen vlooien of luizen kheb zn vacht goed bekeken

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:19

ikr aad je aan om eens met de eigenaresse te gaan praten om eens naar de dierenarts/veearts te gaan. Het lijkt me geen zomereczeem als hij nu nog steeds zit te schuren ???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:14

Pony hier op stal heeft ook nog een poosje staan schuren. Haar huid begon te genezen. Net als met wondjes die gaan genezen wil dat nog wel eens gaan kriebelen.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:16

Mijn shet schuurde ook heel erg, Da is nu 2 keer geweest, ik moest hem insmeren met spul en scheren (dit zou ik alleen doen als je DA is langgeweest, en je zeker weet wat het is !) Na 2 weken zou hi jweer terug komen en vandaag is hij geweest.

LMuntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 15:02

Oke bedankt voor jullie reactie dusover kzal het er met de eigenaresse over hebben (misschien werkt t )