paard 24 uur buiten streep scheren?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pinacollada

paard 24 uur buiten streep scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 23:05

hallo,
ik had een vraagje over het scheren van mijn paard.
het zit namelijk zo; col staat 24 uur buiten met tot haar beschikking een schuilstal.
we zijn druk aan het trainen elke dag weer, en elke dag weer is ze erg nat door haar dikke pak haren.
ze heeft nu een 300grams deken op, met de bedoeling dat haar haar wat dunnen blijft, en dat verschil is duidelijk te zien( nek- verdere lichaam)
doordat ze zo nat is is het moeilijk om haar droog te krijgen.
dat is een 20minuten uitstappen( de rit van de bak naar huis)
is het een idee om haar te scheren, dan niet helemaal, maar een streep over haar borst tot haar kont.

of raden jullie mij dit af?

over de dekens, ik ben rustig begonnen in september met een regendeken ongevoert, daarna 150 en nu 300 grams deken. allen zijn waterdicht.

Sunrise19

Re: paard 24 uur buiten streep scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 23:09

Een vrouw bij mij op stal scheerd haar paard ook alleen op plekken waarbij ze echt moeilijk droog te krijgen is. Benen zowiezo dan. En voor de rest de hals en de buik. Het lijkt nu net alsof dat paardje alsnog een dekentje opheeft. Persoonlijk vind ik dit niet mooi maar ja.. Het is wel een optie.Haar paard staat namelijk ook het grootste gedeelte buiten.

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 23:12

Die plekken zou ik dan juist niet scheren, Rissjuh17. Ik weet verder niet veel af van scheren (paardje lief staat heerlijk in haar dikke wintervachtje) Maar dan heeft ze daar toch helemaal geen bescherming meer, ook niet van een deken? Of denk ik nu zo raar na?

Edit: typfoutje

pinacollada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 22:08

niemand meer?

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 00:04

Zeker als je ook nog een deken op hebt moet een streep scheren gen enkel probleem opleveren. Ik zou alleen de benen/buik en hoofd niet scheren.

Mijn haf looopt met een streep zelfs 24/7 buiten zonder deken.

Afbeelding

Het voordeel van dit model vind ik dat je kunt variëren in de breedte van de streep en hoeveel je van de hals afhaalt.