Brand los.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Esther_ schreef:Op stal houden we zodra het kouder wordt alles goed dicht. Heel af en toe bevriezen (alleen 's-nachts) 2 drinkbakken die aan de kant van de stal zitten, waar de wind op staat. De rest van het water wordt afgesloten.
Fitzroy schreef:Ik heb speciaal verwarmingsdraad om de leidingen heen gewikkeld. Ook te verkrijgen bij Agradi. Onder de 5 graden slaat deze automatisch aan en houdt de leidingen warm. Ik heb voor het deel dat buiten loopt nog wel extra isolatiemateriaal hierom heen.

Stopcontact is geen probleem, zit ook nog eens vlakbij de ingang, dus kan ook makkelijk met de thermostaat. Hoe zit dat met brandgevaar, of overdrijf ik nu?
Goudvarken schreef:Ik heb zelf tyleen slangen in 8 stallen, maar om nou een rondpompsysteem aan te schaffen vind ik een beetje duur.. bestaan er hiervoor ook nog oplossingen?
Er zitten wel bij elke stal metalen kranen boven om het water af te sluiten, mischien dat daar iets op aan kan worden gesloten?
Fitzroy schreef:Ja, als je niet met heen-en-weer gaan van de draad kunt werken, moet je 4 kortere kopen.
Goudvarken: bij mij zit die draad om tyleenslangen.
Fitzroy schreef:Ik heb speciaal verwarmingsdraad om de leidingen heen gewikkeld. Ook te verkrijgen bij Agradi. Onder de 5 graden slaat deze automatisch aan en houdt de leidingen warm. Ik heb voor het deel dat buiten loopt nog wel extra isolatiemateriaal hierom heen.