hey, ik vroeg me af of ik gewoon zo'n fleecedeken (ja zo eentje die je op je bed hebt liggen van blokker ofzo) als een zweetdeken zou kunnen gebruiken, want felie heeft geen zweetdeken en de eigenaar steekt er helemaal geen tijd/geld in dus ik vroeg me af of dit misschien een goed (en goedkope) manier van een zweetdeken is?
ik heb een oude deken gekocht bij de kringloop. Die gebruiken veel mensen onder een winterdeken, ik gebruik hem als zweetdeken. Is helemaal van dat fleemateriaal en neemt goed zweet op.
Ga zelf lusjes maken dat ik hem dicht kan knopen bij de hals en bij de borst. Heb dekensingel voor om haar buik
Ik weet niet hoe groot je pony/paard is, maar zo'n fleecedeken van de Blokker ofzo is gauw te klein, en als het koud wordt ook niet echt veel waard. Een oude wollen deken ophalen bij de kringloop is wel handig, ik heb er ook 2, die zijn een slag groter en wol is gewoon erg fijn als zweetdeken.
Ja hoor, gewone wollen dekens gaan heel goed, had ik eerder ook altijd! Ik heb er pas wat weggedaan, had ik moeten weten joh! (zal mijn moeder nog eens vragen, misschien heeft ze nog wat!)
Meestal kun je ook wel een simpele vorm van een deken uitknippen, zo heb ik mijn fleece/uitrij deken ook gemaakt, en is enorm handig, ook voor op stal!
Kan prima. Een stalgenoot van mij doet dat altijd bij haar paard. Fleecedeken legt ze dan over zijn hals en een stuk van zijn lichaam waar ie het meeste zweet en ze zet hem onder de hals vast met een knijper.
Ik legde vroeger altijd een fleecedeken op mijn paard na het rijden als uitrijden. Ondertussen heb ik een erg mooi zweetdeken gekregen voor mijn verjaardag
een oude wolle deken werkt het best!er zelf even creatief gespen aanmaken bij de borst en een dekensingel erom heen werkt prima! wat ik wel eens deed met de erg koude dagen is eerst die wolle deken en dan nog een fleese zweetdeken(met halsstuk)(bij divoza vandaan ofzo) eroverheen. (altijd wel lekker voor mijn paard omdat ik nog stukje naar huis moest rijden vanuit de manege ofzo) succes ermee!