Wat voor beenbescherming in een natte bak??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Peet_Paneel

Wat voor beenbescherming in een natte bak??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 17:43

ik ben erg benieuwd wat jullie je paard omdoen als beenbescherming met rijden in een natte bak, ik heb dan allleen echt wat nodig is om, de strijklappen achter dus...

maar kan dat niet gaan schuren als er bijv. zand tussenkomt door het water...

wat doen jullie het zelfde als met een droge bak??
Laatst bijgewerkt door Peet_Paneel op 07-12-06 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Bluem

Re: Wat voor beenbescherming in een natte bak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:45

zowiezo peesbeschermers en strijklappen, in modderbandages heb ik echt geen zin en die gebruik ik zo al niet veel.

x_lubbet_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:46

ik gebruik ze gewoon, en maak ze erna goed schoon zodat ze mooi blijven Haha!

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 17:51

ja idd .. ik zoieso ook geen bandages neej... ja na elke keer spoel ik mijn beenbescherming af met water zodat het zand de volgende keer niet begint te schuren..

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:52

Voor- en achterbeschermers.

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:11

Als de bak nat ligt gebruik ik vaak géén peesjes (en al zeker geen bandages), omdat het zand + water onder de peesjes echt verschrikkelijk kunnen gaan schuren!

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:13

Ben het met Yulan eens!
Maar als je paard echt strijkt, zoals er bij ons 1 doet, dan doe ik altijd strijkringen om.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:58

En wat is dan handig bij paarden die met hun achterbenen hun voorbenen aantikken... Ik moet gewoon met beschermers rijden maar wil graag weten welke echt goed blubberbestendig zijn!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:01

Ik doe in een natte bak zeker wel peesbeschermers om, omdat de kans dat hij een uitglijder maakt en zichzelf een keer flink aantikt groter is in een natte bak. Ik spoel na afloop de benen en de peesbeschermers goed af, en controleer extra goed op wondjes.
Ik heb gewone peesbeschermers van HH, ben ik erg tevreden over.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:02

Ja ik doe inderdaad nu gewoon peesbeschermers en strijklappen, maar hebben strijkringen dezelfde functie...

Anders lijkt me dat in de blubber nog fijner... alleen hoe krijg je die dingen om?

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:50

Ik gebruik met dit weer zo min mogelijk beschermers, alleen als ik ga springen doe ik peesbeschermers/strijklappen om. Voor de dressuur gebruik ik nu niks.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:54

Geen beschermers, kan gewoon hetzelfde als in een droge bak, en ik gebruik niks! Heeft ie echt niet nodig. Hij weet precies hoe die moet lopen. Ja

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:57

yulan schreef:
Als de bak nat ligt gebruik ik vaak géén peesjes (en al zeker geen bandages), omdat het zand + water onder de peesjes echt verschrikkelijk kunnen gaan schuren!

Als je uren rijdt heb je idd de kan op kale irrtatie plekken maar de meeste rijden een half uur tot een uur. Met erna goed afspuiten en schoonmaken zal dit niet zo'n vaart lopen.

vind trouwens bescherming van de pezen veel belangrijker dan de kleine kans op een kale plek van een beschermer.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 22:51

Prisca schreef:
yulan schreef:

Als je uren rijdt heb je idd de kan op kale irrtatie plekken maar de meeste rijden een half uur tot een uur. Met erna goed afspuiten en schoonmaken zal dit niet zo'n vaart lopen.

vind trouwens bescherming van de pezen veel belangrijker dan de kleine kans op een kale plek van een beschermer.

Hier ben ik het volledig mee eens. Juist in een natte bak is de kans op aantikken of een keer uitglijden groter, dus wil ik de benen graag beschermen. Ook als ik in de zomer een lange strandrit maak (2,5-3 uur rijden) rijd ik gewoon met peesbeschermers. En ik heb nog nooit van zulke ritten schuurplekken gezien op de benen van mijn paard. Er komt inderdaad wel zand tussen, maar na afloop spoel ik de beschermers uit en poets de benen van mijn paard weer helemaal schoon. Nergens last van.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:11

Marije_jiplover schreef:
Ik doe in een natte bak zeker wel peesbeschermers om, omdat de kans dat hij een uitglijder maakt en zichzelf een keer flink aantikt groter is in een natte bak. Ik spoel na afloop de benen en de peesbeschermers goed af, en controleer extra goed op wondjes.
Ik heb gewone peesbeschermers van HH, ben ik erg tevreden over.

ben het hiermee eens Ja
en als je het dan echt goed wil doen kun je van die eventing peesbeschermers kopen, die zuigen geen water op.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:17

onze bak is nooit nat Tong uitsteken

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:45

gewoon peesbeschermers en kogelbeschermers, deze spoel je makkelijk weer schoon.
Anders rijd ik vaak met 3 in 1 beschermers maar als deze nat worden zuigen ze het helemaal op en worden ze dus heel zwaar.