nierdeken, uitrijdeken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

nierdeken, uitrijdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 16:31

Ik heb er een paar weken geleden eentje gekocht, maat paard, maar nu blijkt hij toch een beetje te klein, tenzij ik hem een stukje onder mn zadel leg, maar dit lijkt me niet echt goed ivm drukkingen, wrijvingen, of vormt dit geen probleem?

MyWishMax

Re: nierdeken, uitrijdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 16:34

Dit heb ik ook.. Hij is zelfs beetje groot, behalve het stukje bij het zadel.

Nu doet ik hem er een klein stukje onder, er zit bij mij toch een dekje tussen.. Volgens mij kan het geen kwaad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 23:41

HAR --> SV.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 18:51

Ik snap je vraag niet..
Is hij te klein voor je paard? of voor je zadel?
Want als hij te klein is voor je paard en je doet hem onder je zadel is hij achter helemaal te kort toch?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 22:17

zolang hij achter maar bedekt is het in orde. Hij is iig niet ruim maar idd ik krijg hem niet rond mn zadel. Ik wil morgen gerust eens een foto nemen, mss dat het dan duidelijker is.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 23:42

Ik heb dat inderdaad ook, of hij trekt omhoog aan de achterkant of hij zit onder m'n zadel...
Volgens mij is dan de opening voor het zadel net iets te klein gemaakt ofzo, want de lengte over de rug is bij mij ook goed...

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 00:53

Hoe maak je hem precies vast?
Ik heb een harry horse waterdichte uitrijdeken, deze zit prima. Hij komt tot aan me zadel en dan haal ik hem onder de zweetbladen door en dan voor het zadel vast. Zo zit hij prima, gaat niet los en past. ( ook nog na een buitenrit van 2,5 uur )

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 15:48

Ik heb de zweetdeken altijd onder mijn beugelriemen door lopen. Dan blijft ie goed liggen, je trekt hem iets onder de achterkant van het zadel, en dan is er aan de voorkant ruimte genoeg om hem goed te sluiten.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 15:52

Nouvel schreef:
Ik heb dat inderdaad ook, of hij trekt omhoog aan de achterkant of hij zit onder m'n zadel...
Volgens mij is dan de opening voor het zadel net iets te klein gemaakt ofzo, want de lengte over de rug is bij mij ook goed...

Dat idee heb ik idd ook, dat de opening wat klein is.
Ik heb m dan meestal iets opstaan tegen het zadel (achterkant)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 16:00

ja, dat heb ik ook...
iets op staand tegen de achterkant van het zadel...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 21:02

Idd als ik hem gewoon boven mn zadel doe dan lukt het net, maar wil ik hem onder mn zweetbladen doen, dan krijg ik gewoon de voorkant niet dicht.
Behoorlijk irritant, want ik rijd met mn beugelriemen onder mn zweetbladen. dusja bang dat het dan allemaal gaat schuiven.
Afbeelding op deze manier geraak ik er dus wel, onderdoor niet.
Echt vreemde maten hoor, niet dat dit zo'n buitenmaats paard is, hij is denk ik net geen 1.70. voor een maat paard zou dit toch wel mogen passen vind ik.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 23:23

Mijn uitrijdeken heeft dat ook. Past prima, maar de ruimte voor het zadel is wat krap. Ik heb hem boven de kussens van mijn zadel opgetrokken, onder de beugels door en voor het zadel op z'n ruimst vastgemaakt.

Ik heb altijd het idee als ik hem om doe dat het echt nauwelijks past. Maar als ik even gereden heb, gaat hij wel beter zitten.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 18:23

Taygalover schreef:
Mijn uitrijdeken heeft dat ook. Past prima, maar de ruimte voor het zadel is wat krap. Ik heb hem boven de kussens van mijn zadel opgetrokken, onder de beugels door en voor het zadel op z'n ruimst vastgemaakt.

Ik heb altijd het idee als ik hem om doe dat het echt nauwelijks past. Maar als ik even gereden heb, gaat hij wel beter zitten.

ahzo, ja ik heb er nog niet mee gereden, dat zal ik volgend weekend wel ondervinden, hoop echt dat het een beetje goed gaat om te rijden.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:53

Ja mijn deken zit ook zo.. En hij zakt iets als ik ga rijden
Dus probeer er maar eens mee te rijden Lachen

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:39

hoi

Ik heb dit ook met mijn uitrijdeken. En je kan hem gewoon onder je zadel doen. Ik rij ook met mijn beugels onder mijn zweetbladen. Ik doe hem onder mijn zweetbladen op mijn beugelriemen zeg maar. en je kunt hem een stukje onder je zadel schuiven, dat schuurt niet. Ik doe het zo al jaren