onderdeken??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_CS_

onderdeken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 19:24

Ik heb van de zomer een wind en waterdichte deken gekocht. Deze deken heeft aan de onderkant(wat op het dier ligt) geen vulling of wat dan ook. Het is dan ook niet d ebedoeling dat mijn paard volledige warmte hiervan krijgt. Van de verkoper kreeg ik advies een fleecedeken eronder te leggen. Kan ik nu gewoon mijn fleecedeken eronder leggen die ik normaliter gebruik? Dubbeleborstsluiting en staartkoord? Is dit voldoende om te zorgen dat de deken niet eronder gaat glijden of wat ook? Ik hoor graag meningen en reacties van jullie wat ik het beste kan doen.

Groetjessss

Alytje

Re: onderdeken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 21:19

Ik zou er geen fleecedeken onder doen. Ik heb mijn paard 1 nachtje met zijn fleecedeken onder zijn regendeken laten staan en de fleecedeken was de volgende ochtend helemaal naar achter geschoven. Dit terwijl de fleecedeken dubbele borstsluitingen, kruissingels en bilkoorden heeft. Ik zou een simpele goedkope staldeken kopen en die eronder leggen.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 22:48

Fleecedeken die goed past moet in principe wel kunnen maar ik zou er nog wel een elastische dekensingel over doen.

Maar je hebt ook speciale onderdekens hoor Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 22:50

--> SV

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 09:38

Ik zou het ook niet doen zonder kruissingels. Met een dekensingel schuift het vaak toch te veel. Koop gewoon een simpele onderdeken.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 09:46

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 28-02-24 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 13:52

Ook bij mij schoof het fleecedeken helemaal naar achteren. Of er nou kruissingels aan zitten of niet, dit weerhoudt het deken echt niet van schuiven.

Gewoon een (dunne) onderdeken kopen en die onder de ongevoerde regendeken leggen!