Waarom scheren in oktober/november?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Niek123

Waarom scheren in oktober/november?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 23:30

Mijn vader en ik hebben een velle discussie wanneer mijn pony geschoren moeten worden. Me vader zegt, als de kortste dag is geweest, is dit beter voor de pony.
Ik heb liever dat ze nu geschoren gaat worden. Maar waarom scheer je in oktober/november..

Dan kan ik gelijk een paar goede argumenten naar mijn vader toegooien. Clown

_Dunja_

Re: Waarom scheren in oktober/november?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 08:05

Ik scheer haar in oktober omdat ze dan echt al een teddy beer is.
Dan scheer ik haar ook nog in december want daarna groeien de haren niet meer zo dik aan en krijgt ze eigenlijk gelijk haar zomervacht.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 10:40

je moet scheren als het nodig is,als je paard/pony er last van krijgt.Dat is bij elk paard verschillend.Bij zuinige mensen komt het voor ,dat ze pas scheren als de wintervacht er helemaal op zit.Dan blijft hij ook kaal.

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:10

als ze de wintervacht helemaal hebben is denk ik de beste tijd. daarvoor groeit het nog, en zal het geschoren haar nog weer een stukje aangroeien denk ik.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:12

Ik ben dit jaar erg vroeg gaan scheren. Hij zat al vrij dik in zijn vacht maar de temperatuur was hoog. Hierdoor veel zweten en zwaar ademen vaak. Daarom ben ik voeg gaan scheren.