niet kaal scheren, maar haren cm lang laten??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 00:29

Is dit mogelijk?? Ik zie nl alleen maar dat er maar 1 stand op het scheerapparaat zit en dat is... kaal. Tondeuses voor mensen hebben toch ook verschilende standen. Waarom wordt dat niet met paarden gedaan? Dit lijkt me nl veel mooier en ook veel beter dan helemaal kaal scheren. Zo laat je nl nog een beetje natuurlijke bescherming zitten, maar zweten ze al iets minder hard.

Casca

Re: niet kaal scheren, maar haren cm lang laten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 00:31

waarom scheer je hem dan niet half?? zodra je namelijk de dekharen eraf haalt verlies het paard snel zijn warmte (de bedoeling van scheren) of je die dekharen er dan op een cm lengte afhaalt of kort op de huid, maakt niet zo heel veel uit, het paard heeft dan geen waterdichte vacht meer en je bent nog wel langer bezig met uitstappen dan een helemaal kaal paard. Ik zou zeggen; scheer een patroon..

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 00:32

De tondeuse die ik had gehuurd, was instelbaar van 1-3 mm
(zag ik helaas pas achteraf)

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 00:33

Paarden scheer je normaal op de 3 mm, als je 1 mm doet worden ze wel heel kaal Tong uitsteken

Er zitten als het goed is 2 scheermessen bij, 1 van 1mm en 1 van 3mm Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Casca op 26-11-06 00:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 00:36

Volgens mij kan je de meeste scheerapparaten niet instellen, maar ik heb mijn paard dit jaar wat eerder geschoren dan normaal (begin nov.) en hij heeft nu een weer een dun vachtje van ong 1cm. Dit heb ik gedaan om dezelfde reden die jij aangeeft en voor zijn spieren. Het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe hard het haar van je paard groeit, maar ik zou het gewoon eens uitproberen (volgend jaar dan), je kan hem altijd nog een keer scheren als het haar toch te lang wordt.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 00:38

Ik weet niet wat voor scheermachine je hebt, maar bij onze scheermachine (Aesculap) is het zo dat je verschillende mesjes hebt. Wij hebben 502 en 511. En ik dacht (zou ik na moeten kijken) dat 511 langer is dan 502. De lange laat iig nog vrij lange haren staan en bij de korte zie je de huid er echt doorheen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 00:40

Vroeg scheren is idd de oplossing. De mijne zit nu na een maand in een mooi zomervachtje. Daar gaat geen scheermachine meer over deze winter.

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 09:29

Dank voor alle tips. Ik wil de haren inderdaad wat langer hebben om de spieren niet te koud te laten ( is 2 jaar geleden spierbevangen geweest). Vroieg scheren dus volgend jaar. vonnie84 kan jij eens nakijken wbt die extra stand op jouw scheermachine??

lohengrin39

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 09:34

vaak heb je scheermessen die vershillende standen scheren...de een doet dat dus korter dan de andere...dus misschien kun je ook gewoon andere messen halen...

TD_Aesculap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 11:02

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 22:41

er zijn dus toch wel scheerapparaten met verschillende cutters. Maar wow wat een prijzen. Maar eens kijken of ik die ook kan huren

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 22:42

vonnie: verhuur jij hem soms ???