Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Dat heb ik ook een keer per ongeluk gehad, had het ene mes onderste boven gezet, dan beweegt het wel, maar scheert het niet. Controleer dat anders ook nog eens voor de zekerheid
Maya schreef:Het kan ook zijn dat de messen verkeerd om terug in het apparaat zijn gezetDat heb ik ook een keer per ongeluk gehad, had het ene mes onderste boven gezet, dan beweegt het wel, maar scheert het niet. Controleer dat anders ook nog eens voor de zekerheid
loulou schreef:iemand heeft afgelopen week mijn messen geslepen.
nu wilde ik vandaag mijn paard scheren... pakte hij de haren niet.
heb echt alle standjes geprobeerd met afstellen, maar kreeg het niet voor elkaar.
kan dit komen door het slijpen? of zou ik gewoon iets anders fout hebben gedaan?
td_kommer schreef:
Beste Loulou,
Kan je me vertellen voor welke merk machine deze messen bedoeld zijn?
Een hoop slijpers weten niet dat je Heiniger messen bijna vlak moet slijpen en andere, zoals Aesculap messen, een beetje hol moet slijpen.
Groetjes Dick
gelukkig is het mijn eigen paard maar
)loulou schreef:het zijn aesculap messen.
helaas heb ik voor zaterdag een afspraak om een paard te scheren.
(en wil morge ook graag mijn paard afscheren, want die staat nu met een paar happen in z'n vacht van de messen die niet paktegelukkig is het mijn eigen paard maar
)
ga morge dus nieuwe messen kopen. (daar gaat m'n 'winst') en dan iemand zoeken die mijn andere messen nog kan redden.
dus als jij nog iemand weet.... wil ze best opsturen als dat nodig is.
td_kommer schreef:loulou schreef:het zijn aesculap messen.
helaas heb ik voor zaterdag een afspraak om een paard te scheren.
(en wil morge ook graag mijn paard afscheren, want die staat nu met een paar happen in z'n vacht van de messen die niet paktegelukkig is het mijn eigen paard maar
)
ga morge dus nieuwe messen kopen. (daar gaat m'n 'winst') en dan iemand zoeken die mijn andere messen nog kan redden.
dus als jij nog iemand weet.... wil ze best opsturen als dat nodig is.
Helaas kan ik je voor het weekend niet meer helpen. Als je nieuwe messen gaat monteren ga dan als volgt te werk: Draai de stelschroef los. Maak de messen aan de snijkant droog met een doek. Leg het bovenmes op de veerbrug en zorg dat de puntjes in de gaatjes vallen. Schuif het ondermes onder de schroeven en draai de schroeven vast. Draai nu de stelschroef vast en geef hem ongeveer nog een hele slag. Laat nu de machine draaien en doe olie op de tanden en aan de zijkant waar de messen op elkaar dragen. Als alles goed is kun je nu met plezier scheren.
Dat messen soms niet knippen kan velen oorzaken hebben:
1. messen zijn niet goed geslepen.
2. er zit olie tussen de messen.
3. veerbladen zijn gebroken.
4. stelschroef is versleten.
Groetjes Dick

mirgino schreef:ik heb mijn machine ook terug![]()
ze konden er niets aan vinden maar denken dat het aan de messen ligt![]()
een set nieuwe messen meegekregen en jahoor hij doet het![]()
waarschijnlijk zijn mijn 2 paar messen gewoon op![]()
maandag even de messen gaan betalen![]()
maar mijn pony is eindelijk kaal
td_kommer schreef:mirgino schreef:ik heb mijn machine ook terug![]()
ze konden er niets aan vinden maar denken dat het aan de messen ligt![]()
een set nieuwe messen meegekregen en jahoor hij doet het![]()
waarschijnlijk zijn mijn 2 paar messen gewoon op![]()
maandag even de messen gaan betalen![]()
maar mijn pony is eindelijk kaal
Kan je mij vertellen wat voor merk messen het zijn en hoe vaak ze geslepen zijn??
Groetjes Dick
mirgino schreef:ik heb de machine 2,5 jr geleden over genomen met 2 sets messen
zij had er ik dacht 4 paarden mee geschoren [maar of dat waar is weet ik niet]
het is een liscop
de messen[1 set] zijn vorige week geslepen
de man legde uit dat er een rand op zit die waarschijnlijk gesleten is en dat daarom de messen niet goed meer op elkaar liggen en daarom niet scheren
van het mes scheerde ong 1 cm nog,dat was aan 1 kant.
gr mirgino