regendeken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

TNT

regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 20:45

Vorig jaar heb ik een deken gekocht voor mijn merrie. Het gaat om een waterdichte staldeken van br.
Nu beweert mijn moeder dat deze deken niet meer waterdicht is omdat ze hem gewassen heeft. Ze heeft hem gewassen volgens het label en met lagere temperatuur.
Klop het nu dat deze deken niet meer waterdicht is??

Marieke_K

Re: regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 21:51

Dat kan inderdaad zou zijn. Om te zorgen dat dekens waterdicht blijven moet je ze wassen met speciaal spul erbij (te koop in de ruitersportzaak), dat spul legt weer een waterdicht laagje om je deken heen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 21:53

Ligt er ook aan op welke temperatuur je ze wast. Mijn (waterdichte) winterdekens van Weatherbeeta laat ik altijd wassen bij een profi dekenwasserij, daar worden ze 'koud' gewassen (op 30 graden) en daar blijven ze prima waterdicht bij.

Mijn ongevoerde regendeken was ik altijd zelf, eerst op 40 graden om hem helemaal goed schoon te krijgen en vervolgens met een flesje Harmisol (werkwijze staat op de verpakking) dat je voor 3-4 euro bij de drogist kunt kopen. Dan is-ie ook weer prima waterdicht. Harmisol pakt alleen op schoon textiel, vandaar dat je de deken eerst gewoon moet wassen voordat je met Harmisol wast.

Voor de zekerheid zou je je deken ook kunnen behandelen met een spuitbus Harmisol.

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 13:17

ik was mijn dekens wel gewoon op 40 graden, en ze blijven wel waterdicht, ik denk als je het te vaak doet dat ze dat niet meer blijven maar 1 keer per jaar lukt wel (althans bij mij)

TNT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 13:42

ja dat dacht ik dus ook want als zon deken na een keer wassen niet meer waterdicht is dan lachen die fabrikanten zich ook kapot.