regendeken doorgelekt, geen stal wel gevoerde deken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Peachy

regendeken doorgelekt, geen stal wel gevoerde deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 10:37

Ik heb een probleempje nou ja ik niet echt eig, maar mijn pony's. Dit jaar heb ik een ander merk regendeken gekocht dan 2 jaar terug. De winkel garandeerde me dat deze ongevoerde regendeken 100% waterdicht is. Nu is het 1,5 maand goed gegaan en nu is hij door gaan lekken. Bij de borst, hals, schoft, kont. Nu wil ik hiermee terug gaan, maar dan zal je altijd zien net vandaag zijn ze gesloten.
Maar nu weet ik niet wat ik nu het beste kan doen. Ze hebben geen stal tot hun beschikking, ik heb nog een gevoerde (goede!) regendeken liggen maar die is 220 gram. Ze zijn wel geschoren, laag streepmodel. Zou die 220 grams dan niet te warm zijn? Ik durf ze eig niet zonder deken te zetten.
Wat kan ik nu het beste doen?

En zou de winkel er nog iets aan kunnen doen? Bv terugnemen en dus ook mijn geld terug of iets anders?

Joltsje

Re: regendeken doorgelekt, geen stal wel gevoerde deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 10:41

ik zou gewoon de 220 grams opdoen..
ik vond het zaterdag alweer een heel stuk kouder.. en ze kunnen het beter even te warm hebben dan dat ze het te koud hebben denk ik. het enigste nadeel is denk ik als je dan strax het regendeken op wilt doen dat ze het dan wat kouder hebben.

wel vreemd dat hij is doorgelekt. ze zijn nog nooit gewassen lijkt mij

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 10:43

Het lijkt mij dat de winkel er wel iets aan moet doen. Het is toch niet normaal dat een deken nog geen 2 maand meegaat? De deken zul je dan toch mee moeten nemen naar de ruitersportzaak om het te laten zien of dat hun het kunnen testen. Zonder deken kun je een geschoren paard zonder stal zeker niet laten staan. 220 gr is helemaal niet te dik hoor. Hier staat een geschoren paardje op stal met 300 gram met hals (ok is ook wel een beetje een koukleun) en als het straks kouder wordt komt er nog 1 bij onder. Dus ik zou gewoon die 220 grams erop doen en de andere deken meenemen naar de ruitersportzaak. Succes ermee!

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 10:48

ney nog nooit gewassen. Het merk is horsepower en de jaren hiervoor had ik Harry Horse die heeft nog nooit doorgelekt.
Bij de nek gaat de deken nu ook omkrullen zeg maar dusde regen kan nu echt zo naar binnen lopen.
Maar als ze het te warm hebben is het ook niet erg? dan word de deken toch ook nat van binnen?

@ shabbay: Het gaat hier wel om shetlanders dus ik denk dat hun een iets dikkere vacht hebben dan een paard;) Dus het deel bv op de rug is niet geschoren en dus bepakt met een dikke laag haar.

PS ter aanvulling: 1 van de pony's heeft cronische luchtwegaandoening.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 10:55

ok idd dan kun je met een iets dunner deken wel af maar hij blijft geschoren en het is beter dan niks. Hopelijk kun je het snel oplossen met de ruitersport zaak.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 11:06

Terug ermee naar de winkel en een 220 grams erop gooien.

Als hij zij gaat zweten droogt dit wel weer in de deken.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 11:22

dus hij kan dan geen kou vatten als hij gaat zweten onder de 220 grams?

ik hoop echt dat de winkel er iets aan doet. Eigenlijk wil ik gewoon mijn geld terug en andere dekens kopen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:13

ik denkd at dat meevalt peachy, sowie so als de binnenkant van het deken van stof is (dus niet plasticachtig zoals de meeste regendekens) dan neemt dat dat zweet wel op. maar ik denk niet dat ze gaan zweten..

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 17:07

Nou sinds gister ligt de 220 grmas op en ze hebben nergenst last van, ze zweten niet (gewoon lekker warm) en hij regent niet in Haha!
De andere dekens heb ik terug gebracht en hun hebben gezegd dat ze de dekens terug sturen naar de fabrikant om ze te laten testen.
Maar eigenlijk wil ik gewoon mjin geld terug en andere dekens kopen. Kan dit?
Ik vertrouw er nm niet meer zo op en ik wil het risico niet nemen dat ik straks met zieke paarden zit omdat de dekens weer zijn doorgelekt.

Ow ja ze komen nu ook aanzetten met tsja deze dekens zijn niet erg ademend dus het kan ook zweet zijn en voor deze prijs moet je ook geen kwaliteit dekens verwachten.!
Hallo!! Ik heb het expres nagevraagd voordat ik ze kocht. Of ze goed waterdicht en ademend zijn, omdat mijn pony's gedeeltelijk geschoren zijn en ze 24 uur buiten lopen.

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:17

Vervelend hoor. Ook slordig van de winkel, dat ze het verkopen als zijnde waterdicht en ademend. Ik heb het een keer gehad met een erg dure regendeken, die heb ik toen teruggestuurd, en die werd door de winkel zelf getest. Mijn geld wilden ze me niet van tevoren teruggeven, pas toen ze zelf getest hadden kreeg ik mijn geld na een hoop zeuren terug. ("Mevrouw, hij lekt alleen maar een beetje op de naden...") Sindsdien koop ik wat goedkopere dekens en behandel ik die zelf eerst met spul wat tenten waterdicht maakt.
Ik moet overigens eerlijk zeggen dat mijn paard met een 300 grams op staat, met halsstuk en regendeken er over heen, en dat terwijl ze gewoon 's nachts binnen staat... Maar ze is dan ook nog maar een klein beetje teddybeer en dat is zat Haha!.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:34

Regendeken is regendeken en horen WATERDICHT te zijn !

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 17:39

Dus ik zou wel in mijn recht staan als ik mijn geld terug vraag?
En wat als de fabrikant nou zegt dat de dekens wel waterdicht zijn?
Of als ze me dezelfde deken aanbieden maar dan een nieuwe?

Ik wil gewoon die deken niet meer, puur omdat ik ze niet vertrouw voor het doel waar ik ze voor wil hebben.
En ongeacht wat de fabrikant zegt ik weet dat ze doorlekken dat ga ik niet zomaar verzinnen ofzo.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:40

Nieuwe aannemen, Mocht die doorlekker teruggaan us goed in de gaten houden.

Regendekens mogen ze niet verkopen als ze doorlekken mogen ze het geen regendekens noemen.

Als zei zeggen at ze waterdicht zijn, moeten ze het bewijs op je ponys komen bekijken.

HFerguson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:44

Lijkt me ook ,een regen deken, ze verkopen ook outdoor dekens, hierbij kan ik wel voorstellen dat ze doorlekken bij erg slecht weer.