Nu nog beginnen met regendeken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ja
11 (91%)
Nee
1 (8%)

Totaal aantal stemmen: 12

Stanleytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 10:31

Ik wilde eigenlijk volgend jaar beginnen met een deken s`winters, maar mijn paard is nu verplaatst naar een andere wei waar geen schuilstal is. nou vroeg ik me af of ik nu nog een regendekentje op kan gooien of dat dat te warm is.

_Dunja_

Re: Nu nog beginnen met regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 12:12

een ongevoerde regendeken kan altijd hoor...

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 12:16

een ongevoerde regendeken zou ik niet doen, een paard zet namelijk zn haren op als het koud is. waar dan een laag lucht tussen blijft zitten. maar als je er een deken op legt liggen de haren plat, en kan hij de warmte niet bij zich houden.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 12:18

Waarom niet?
Het is nog helemaal niet zo koud geweest dus je kunt best nog een deken opgooien. Het is wel beter om er eerder mee te beginnen maar ik zou er maar niet zo'n probleem van maken.

Stanleytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 12:37

oké! Ja, ik wist het niet goed omdat ik hem dit jaar eigenlijk nog zonder wilde laten maar nu is hij verzet. en ik wist dus niet of dat niet te warm werd omdat hij wel al een dikke wintervacht heeft. Zou dan een regendeken met fleecevoering goed zijn voor deze winter en dat ik dan dan volgend jaar beginn met eerst dat regendekentje met fleece rond sep./okt. en dan in nov. met 150/200 grams beginnen en dan in feb/maart weer de regendeken en als het weer dan weer beter is zonder deken?

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 12:42

Een regendeken is niet gevoerd dus daarmee belemmer je de vachtgroei niet. Mijn pony draagt ook haar schuilstal met zich mee Knipoog

Stanleytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 13:40

Heb een deken besteld een regendeken met fleecevoering van EuroHorse Iedereen alvast heel erg bedankt! Afbeelding