Gaan jullie dekens ook altijd kapot?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sash

Gaan jullie dekens ook altijd kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 14:29

Hai,

Mijn paard is echt een ongeloofelijke sloper. zijn dekens gaan altijd kapot. hij heeft zijn zweetdeken al helemaal aan flarden gescheurd en nu ook zijn winterdeken. riempjes etc gaan snel kapot maar ook gaten in de deken krijgt hij voor elkaar. hij heeft nu een canvasdeken, die is nog niet kapot en ook een stuk sterker dan de anderen maar weer niet warm genoeg. zeker niet voor koude nachtten. maken jullie paarden hun dekens ook altijd kapot? en hoe zorgen jullie ervoor dat ze goed blijven zitten bij pim zakken de dekens altijd naar achter en als hij echt heel wild doet ook nog scheef... ik ben benieuwd of iemand huistuinenkeukentips heeft.!

xxsweet

Re: Gaan jullie dekens ook altijd kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:32

Ooh dat is vervelend.
Wij hebben winterdekens op met daaronder nog een hele dikke, zware fleecedeken. Bij paarden die onrustig zijn gooien we een extra elastische singel om de onderste deken.
Het riempje van de bovenste deken halen we dan zeg maar onder het riempje van de fleecedeken door zodat die fleecedeken niet zover naar achter gaat.
Ik weet niet of je er wat aan hebt Tong uitsteken

Bij ons gingen in de zomer wel vaak de dekens stuk..
Maar nu met de winterdekens gaat het prima Lachen

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:39

Gewoon een goed deken kopen Nagelbijten / Gniffelen En met goed bedoel ik 'ns wat meer dan 120 euro ofzo Knipoog
Maar staat je paard binnen of buiten? ik heb m'n paard 24/7 buiten staan en mùet deken, eentje van eskadron en ze heeft die nu al 2 winters en er zit nog geen enkel gaatje in Lachen
Ook zorgen dat het deken goed past natuurlijk Knipoog

anne_vw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:42

kwestie van goede singenls, bilriemen. Als die goed zitten kan de deken nooit scheef gaan zitten. want daardoor gaan die dekens altijd naar de kloten.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:41

Cassia schreef:
Gewoon een goed deken kopen Nagelbijten / Gniffelen En met goed bedoel ik 'ns wat meer dan 120 euro ofzo Knipoog Maar staat je paard binnen of buiten? ik heb m'n paard 24/7 buiten staan en mùet deken, eentje van eskadron en ze heeft die nu al 2 winters en er zit nog geen enkel gaatje in Lachen

als ze meer dan 120 euro kosten wil dat heus niet zeggen dat dat betere dekens zijn hoor! als ze scheef zakken gaan veel dekens kapot, als ze er bijvorbeeld opstaan ofzo. mijn pony heeft deze winter als 6 dekens gemold aan het hek, staat nu inmiddels stroomdraad voor, maar in 6 zitten superveel gaten. bovendien krijgt ze het voor elkaar om een deken af te doen. en als ze er dan in gaat staan is het gevolg een groot gat. of de deken nou 50 euro kost of 200. Onzin dus dat alleen dure dekens niet kapot gaan, want mijn bucas heeft ze ook gesloopt

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:58

Niels is altijd erg zuinig op zijn deken.
Sinds ik hem ken heeft hij nog nooit een deken kapot gemaakt Haha!

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:32

Die van mij maakt ze echt nooit kapot en mijn dekens zijn altijd sowieso ook erg stevig, gaan wel een aantal jaregn mee.
In de 8 jaar dat ik hem heb heeft hij nog nooit wat gesloopt.
Maar vandaag had hij ineens 1 van zijn buikriemen en letterlijk afgescheurt Verward Heeft hij dus knap gedaan...

x_noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:35

Onze paarden staan dag en nacht in de wei, een paar scheuren vaak de dekens aan flarden.. Mijne heet het nog nooit gedaan.
Alle dekens zijn van het zelfde merk en soort, dus het licht er volgensmij aan of die paarden veel stoeien of niet..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:40

Ik heb eigenlijk nooit kapotte dekens.
Heel toevallig 2 jaar geleden had ik kort achter elkaar 2 dekens stuk (een ervan was een nieuwe dure deken en daar was ik dus helemaal niet blij mee...).
Mijn eigen paard was helemaal geen sloper, dus is ze of ergens aan blijven hangen en of een ander paard waarmee ze buiten stond heeft een handje geholpen... Clown

De paardjes die ik nu rijd houden gelukkig tot nu toe ook alles netjes heel! Knipoog

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:42

Die van mij kan er ook wat van, alles wordt gesloopt. Maar ik heb al twee jaar een canvas deken, inderdaad niet echt heel warm, maar ik vond het altijd genoeg, ook voor de extra koude nachten. Die deken heeft hij nooit kapot gekregen, echt heel stevig. Eventueel kun je daar een andere deken onder doen voor extra warmte, maar ik vond het nooit nodig. Nu staat mn paard zonder deken.

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:43

ik doe al 2 jaar ,met dezelfde deken, harry horse, was 60 euro en ligt gewoon goed. ze staat overdag buiten en snachts op stal... Ik heb trouwens geen prikkeldraad omheining. weet niet of iemand dat uberhaupt nog heeft maar dat komt niet ten goede van de deken

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:51

Mijn shetlander heeft voor buiten een staldeken en die is dus eigenlijk niet geschikt voor buiten maar dat gaat nog redelijk, hij is mij 1 x onder het prikkeldraad doorgelopen en toen zaten er in de rug van de deken (niet op hem dus) allemaal scheuren. maar meer heb ik er ook niet aan gehad. deze heeft wél bilriemen. mijn haflinger daarintegen die heb ik ook een staldeken zónder bilriemen en die is opzij gaan hangen (heel gevaarlijk zal ik eerlijk toegeven) en ze is er op gaan staan zooooonn gat erin. en ook haar zweetdekentje had ik haar buiten een x op gedaan en dat zit van binnen met maar 1 riem vast en op de 1 of andere manier is die riem er dus helemaal van afgescheurt en haar deken heeft ze afgekregen. nu wil ik binnenkort echt een goed buitendeken kopen en dat is van sterker materiaal en met bilriemen en zo kruislings dus hopen dat dat beter is.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:57

Is je dekensloper misschien ook vaak bezweet onder de deken? Zou het kunnen dat je deken dus gewoon te warm is?

Ik heb een hekel aan dekens, mij teveel werk, en heb dit probleem dus niet.

Als je paard zijn deken stuk bijt helpt misschien een antibijtmiddel?

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 09:38

Haha zo te lezen zijn er heel veel mensen met kapotte dekens! mijn paard is niet bezweet als ik zijn deken opdoe en ik denk ook niet dat het te warm is. ik gebruik een deken om hem niet te dik in zijn vacht te laten komen. het scheuren komt vaker door rollen en ergens langs schuren iets uitstekends ofzo...

ik geloof echt niet dat een dure deken perse veel beter zal zijn. natuurlijk zijn er betere dekens dan die ik heb maar als ik zoveel geld uit moet geven (wat ik overigens ook niet heb Tong uitsteken) aan een deken die dan toch wel weer kapot gaat, vind ik dat ook een beetje zonde. wat ik nu wel ga doen is de canvasdeken over een staldeken. alleen niet helemaal waterdicht dan....

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 09:39

is het eigenlijk zo dat als je vanaf nu zeg maar alleen de canvasdeken op gaat doen dat ze dan meer vacht krijgen? of stopt de vacht dan toch en zouden ze het koud krijgen? ik heb hiervoor een 300 deken afgewisseld met de canvas 0 grams

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 09:06

Cassia schreef:
Gewoon een goed deken kopen Nagelbijten / Gniffelen En met goed bedoel ik 'ns wat meer dan 120 euro ofzo Knipoog
Maar staat je paard binnen of buiten? ik heb m'n paard 24/7 buiten staan en mùet deken, eentje van eskadron en ze heeft die nu al 2 winters en er zit nog geen enkel gaatje in Lachen

Wat een onzin, dure dekens kunnen net zo goed gesloopt worden. Sommige paarden hebben er gewoon een handje van.

Mijn paarden gelukkig niet, de eerste deken in 7jr die nu kapot is, is een dunne zomerdeken van katoen Bloos Verder heb ik dit jaar voor het eerst dekens via Nouvel en die bevallen mij prima Bloos

miamivice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 09:08

Mijn paard maakt ze zelf niet echt kapot maar de dekens gaan gewoon kapot. Nu heb ik een wat duurdere dominick deken en ik hoop dat deze langer dan 2 seizoenen meegaat.

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 10:50

ja mijn paard sloopt ze ook altijd. dus voor haar geen deken meer

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 11:51

Iemand hier op stal sprayt op de beenbeschermers en op de dekens een spulletje wat eigenlijk voor kippen is dat ze elkaar niet gaan pikken o.i.d en dat helpt heel goed want het smaakt en ruikt vies. Dit is wel voor slopers

Ilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 14:00

ik heb er gelukkig nog geen last van.

Succes ermee.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 11:37

mijn paard sloopt niet door te bijten, hij doet het waarschijnlijk niet expres maar toch gaan ze altijd kapot. het is gewoon een wildebras!

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:47

Ja mijn paard haalt overal zijn dekens aan open als hij een nieuw deken heeft moet hij er altijd voor zorgen dat er wel weer een haal in komt.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 18:45

Vooral de riempjes gaan zo snel kapot. Maar echt gaten e.d. heb ik nog niet meegemaakt
Hoe krijgt die het eigenlijk voor mekaar om echt gaten in dekens te maken?

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:12

mijn paard staat in een groep in de wei en ze vinden het leuk om aan elkaars dekens te hangen denk ik.. maar mijn bucas is nog heel tot nu toe, ben er erg blij mee *LOL*

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:17

Toen mijn paard nog in een andere stal stond, stond er een merrie naast en die sloopte mijn dekens, nu staat ie in een andere stal en blijven mijn dekens gelukkig heel.

Je hebt ook een bepaald spul wat je op je dekens kan spuiten en dan zouden ze er af moeten blijven, maar of dat helpt, ik weet het niet.