Deken met vaste hals, maar van welk merk??!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Montecito

Deken met vaste hals, maar van welk merk??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 21:52

Hallo Allemaal,

Ik heb hierbij een"keuze"probleem. Ik zoek namelijk een deken met vaste hals, 200 of 300 gram waterdicht, ademend, sterk en met goede pasvorm voor een wat breed geschouderd paard van ongeveer 167.

Ik heb een aantal dekens gezien, maar ken de merken niet bahalve de bucas:

SHIRES:(mij onbekend, maar kreeg een folder)

Highlander combo light:
200 gr, 600 denier ripstop ademend en waterdicht.

Cherokee Winter combo:
300 grams, 600 denier Shiretex, ripstop singelsysteem onder de deken, ademend en waterdicht.

Stormbraeker combo:
300 grams, 500 den shiretex nylon voering ademend en waterdicht.

BUCAS:

Irish turnout extra full neck:
300 grams(nek ongevoerd) 1200 denier met teflon deklaag tbv waterdichtheid(??) waterdicht to 3000mm/m2.

Weather Beeta:

Landa combo:
200 gram 600 denier waterdicht.

Arion combo:
360 Grams, 1260 denier waterdicht.

De duurste is de arion en de goedkoopste is de highlander light!!

Mijn vraag, welke moet ik kiezen en wie is bekend met deze merken. Kan ik bijv. beter een bucas Vingers aflikken kopen of toch een shires Vingers aflikken ?? Of misschien een weather beeta Vingers aflikken ?? Ik weet het echt niet!!! Haha!

Groetjes Marloes

Guuus

Re: Deken met vaste hals, maar van welk merk??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 10:25

Weatherbeeta Ja
Landa combo:
200 gram 600 denier waterdicht.
Deze heb ik zelf ook en bevalt prima. Lachen
Foto staat in profiel.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 10:29

Ik zou ook voor Weatherbeeta gaan, is goed merk, lekkere dekens. Gaan lekker lang mee

Groetjes

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 13:01

Is weather Beeta ook goed voor een breder paard?? Of is de voorkant dan te nauw??

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 13:51

idd zou ik ook voor de weather beeta gaan super dekens

de vorkant heef genoeg ruimte naar mijn ervaring maar ieder paard is anders

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 17:18

Kennen jullie het merk shires ook?? Ik was daar eigenlijk wel benieuwd naar Bloos !!

Annemar10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 17:22

Ik zouook voor de weather beeta gaan zijn super dekens!!!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 00:09

ja ik ken het merk shires.Komt uit engeland en wordt hier nog maar weinig verkocht.Maar het zijn super mooie dekens.Vooral voor de Roze fanaten hebben ze mooie

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 19:22

nimmedor heeft sinds een weekje de weatherbeeta orican is het roze Haha!
supermooie deken! heeft een geweldige pasvorm en oogt en voelt heel robuust. aan de voorkant heeft hij zat ruimte, Ushi heeft hem op het krapst. de hals kan je tot halverwege terugslaan, das ook wel makkelijk als hij op stal staat oid

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 22:30

Waar heeft Nimmedor deze dan gekocht?? Ik heb hem niet eerder gezien!! Ik heb alleen ervaring met die van bucas, die heeft een stalgenoot van mij. Maar ik wil eigenlijk liever ook de hals gevuld!! Ik kan dus echt niet kiezen vooral omdat ik natuurlijk de duurste ook het mooiste vind! Haha! !

Maar die shires heeft dus nog niemand uitgeprobeerd?? Ik ga maar es op zoek naar een weather beeta, eens kijken hoe dat voelt etc.!! Knipoog

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 08:53

clau heeft hem geloof ik van een bokker gekocht die de verkeerde maat had besteld uit engeland.
de hals is bij de orican net zo dik gevoerd als de rest van de deken.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 09:00

inderdaad Haha! ik heb wel een heel leuk dealtje kunnen maken, normaal was die €169,95, maar ik heb hem voor €97,00 en kreeg hem helemaal nieuw in verpakking met alle kaartjes er nog aan Bloos

Het is een 360 grams deken,
Afbeelding

Ik wil wel een foto voor je maken dat mijn paard hem opheeft?

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 13:40

ja mag wel Pling !!! Maar eh, kun je ook niet zo'n dealtje voor mij bewerkstelligen Haha! ?? Is het bestellen in Engeland goedkoper???

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:28

geloof dat het in engeland goedkoper is, maar dat moet je wel wat meer verzendkosten betalen. en je moet een creditcard hebben, want daarmee moet je betalen.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 09:32

ik zou voor een breedgeschouderd paard zeker GEEN bucas nemen; dikke kans dat die te krap zit en dus gaat schuren.
ik heb ook een breed paard, en heb rhino dekens (van rambo). ik heb er een met halve hals, maar ze zijn er ook met hele hals.
vind het mooie dekens, en ze blijven heel, schuiven en schuren niet. ideaal! ik heb de mijne bij divoza gekocht trouwens.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 09:33

Weather Beeta heeft een stalgenootje van mij ook.
Vind het wel een mooie deken, vrij stevig ook Ja

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 15:56

dierfysio schreef:
ik zou voor een breedgeschouderd paard zeker GEEN bucas nemen; dikke kans dat die te krap zit en dus gaat schuren.
ik heb ook een breed paard, en heb rhino dekens (van rambo). ik heb er een met halve hals, maar ze zijn er ook met hele hals.
vind het mooie dekens, en ze blijven heel, schuiven en schuren niet. ideaal! ik heb de mijne bij divoza gekocht trouwens.

Mijn paard draagt een Bucas Irish turnout in de winter en mag met een gerust hart breed genoemd worden in de schouders maar heeft nergens last van. Deken bevalt prima en als ik juist érgens over de spreken was dat de deken níet schuurt Verward

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 09:05

Weet je zeker dat je een deken met vaste hals wil? Ik heb er nl. een winter lang ook een gebruikt (wheterbeeta) en dat heeft echt de manen van mijn paard gekost Huilen Nu 2 jaar later beginnen die manen pas weer "mooi" te worden. Sindsdien doe ik er niks meer mee. tegenwoordig heb ik dekens met losse halzen, kan ik zelf kiezen hoe en wat.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 09:11

Mijn paard heeft vorige winter de Bucas opgehad met hals. Er kwamen idd wel manen los, maar niet zoveel dta je t ook ging zien.
Bij Need schuurt de deken wel, maar dat komt omdta ie tussen 2 maten inzit..... Dus ik heb daar altijd last van helaas. Maar ik vind t wel een fijne deken!
De hals is warm zat hoor! Die hoeft van mij echt niet net zo gevoerd te zijn als de rest van de deken.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 10:42

Idd heeft ook mijn paard op 1 plek in zijn manenkam (vlakbij de schoft) dat de manen uitvallen maar zodra de deken weer af gaat groeien die gewoon weer terug. Vind het wel jammer maar heb geen keus omdat hij wel geschoren wordt maar 24/7 buiten loopt. Dan maar een paar manen minder aan het eind van het winterseizoen.

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 18:52

Ik kan die van bucas voor een redelijke prijs kopen, maar twijfel nu toch een beetje. Ik ga volgende week denk ik ook even bij een ruitersportzaak kijken!! Is een met losse hals dan niet net zo schuurderig??

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 23:40

Mijn paard heeft nu voor de vierde winter een deken van Weatherbeeta met halve hals op, maar zijn manen krijgen alleen een klein deukje op het 'vouwpunt'. Voor de rest blijven ze mooi, er valt niets uit en er schuurt ook niets af.

Eerder had hij de Orican High (360 grams), sinds vorig jaar de Landa High (220 grams, voor hem warm genoeg). Die Orican had ik van Divoza, de Landa heb ik in Engeland besteld bij www.equestrianclearance.com en dat ging razendsnel: op woensdag besteld, op zaterdag in huis terwijl ze spreken over een levertijd van een week (waarschijnlijk een 'veiligheidsmarge').

Je moet idd wel met credit card betalen en de verzendkosten zijn 15 pond, maar de dekens zelf zijn er over het algemeen een stuk goedkoper en ze hebben er ook meer modellen en kleuren dan in NL.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:31

montecito schreef:
Ik kan die van bucas voor een redelijke prijs kopen, maar twijfel nu toch een beetje. Ik ga volgende week denk ik ook even bij een ruitersportzaak kijken!! Is een met losse hals dan niet net zo schuurderig??

Voor de goede orde, de manen schuren er niet uit door een Bucaddeken maar laten gewoon los op een bepaald punt.
Hoorde dat het per paard verschillend is of dat gebeurd of niet.