Mijn paard heeft tot nu toe nog geen deken op, hij heeft hierdoor een hele dikke vacht gekregen en naar mijn gevoel is dat voor dit weer voldoende.
Nou Heb ik vanuit meerdere bronnen vernomen dat een deken niet eens zo goed is voor een paard, een paard heeft namelijk zijn eigen syssteem om zichzelf warm te houden o.a. zijn haren overeind zetten om zo de warmte binnen te houden.
Een deken zorgt ervoor dat de haren plat blijven en dit syssteem dus niet z'n werk meer kan doen.
Om het syssteem in werking te stellen moet een paard wel gedurende de dag kunnen eten, nou staat mijn paard nu nog van half 10 ochtends tot ong. 6 uur sávonds buiten, maar vanaf het weekend gaan ze van het land af en gaan ze maar 2 uur op een dag de paddock in (aangezien ze teveel paarden hebben en maar 1 niet zo'n ruime paddock
).Mijn paard staat in z'n stal op vlas, maar krijgt wel elke dag 2 plakken stro erop (eet namelijk z'n hele stal dan leeg
).Nou heel verhaal, maar mijn vraag is.... moet hij zometeen wel een deken om of past zijn vacht zich wel aan de temperatuur aan?
niet doen dus