Een keer scheren altijd scheren?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Drottning

Een keer scheren altijd scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 21:07

Scheren is wel praktischer in de winter als je ze in training hebt, maar mijn vraag is: een keer scheren altijd scheren?

Wat ik daarmee bedoel is het volgende:

Als je je paard eenmaal scheert veranderd de structuur van de vacht (wordt dikker?) dan niet zodanig dat je elk jaar moet blijven scheren?
in 2004 heb ik mijn merrie om medische redenen moeten scheren, haar vacht groeide niet mooi terug na het scheren die winter 2004, pas het seizoen erop, nu dus, zit ze mooier in de vacht.

Maar ze staat nu wel te zweten op stal ook al is het nu kouder buiten, vorig jaar had ze dat niet.
Ik heb het idee dat ze haar vacht niet aanpast aan haar leefomstandigheden, overdag op de wei, snachts op stal, maar dat de vacht aangemaakt wordt volgens het 24/7 buitenstaanpatroon...

Wat is jullie mening hierover?

Evikes

Re: Een keer scheren altijd scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 11:20

hangt van paard tot paard af. Quinta bijvoorbeeld kan ik in de winter scheren en krijgt in de zomer een mooi kort glimmend vachtje.
Amie scheer ik ook en die krijgt van dan in de zomer een iets wat dikkere vacht dan vroeger. Haar haar is zo wat dikker. Ook heb ik nu in oktober al eens voor de eerste keer moeten scheren omdat ze al dik haar had.

Baal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 11:25

Nu weet je meteen wat voor inbreuk scheren heeft op een paardelichaam. Je speelt met zijn lichaamstemperatuur regulatie.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 11:29

Mijn paard werd eerst ook altijd geschoren door haar vorige eigenaar, maar wij hebben het nog niet gedaan. Misschien gaan we het wel doen, maar misschien ook niet.
Ze heeft een erg mooie glimmende vacht, en ze heeft al een deken om, dus haar vacht is nog lekker kort.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 19:40

het is onzin
je paard krijgt gewoon zijn vacht terug in de zomer
krijgt die een niet mooie vacht dan is die in mijn ogen niet gezond

ik heb 2 jaar terug geschoren toen jaar niet en dit jaar weer wel en merk geen verschil