Je zou ook korter kunnen rijden zodat je wel voldoende tijd hebt om uit te stappen

Sorry maar het komt een beetje over of je wel wilt rijden en daarna je pony meteen op stal wil gooien om naar huis te gaan.
Ik denk dat je het anders bedoelt, maar zo staat het er in elk geval niet
Uitstappen is geschoren of niet wel heel belangrijk!
Ik heb mijn pony dit jaar nog niet geschoren, de jaren hiervoor wel... Het eerste jaar heb ik de benen laten zitten en de rest kaal, vorig ook de benen gedaan, omdat dat mooier is voor de (dressuur)wedstrijden.
Ik heb zelf altijd 2 of 3 zweetdekens op stal liggen, waarvan 1 wollen met hals. Die is lekker extra warm voor de koudere dagen. Op stal had ik afhankelijk van de tempratuur een dikke of dunnere of zelfs 2 dekens op.
Met de tempraturen van nu zou ik (in een binnenstal) 200 tot 250 grams opdoen... word het kouder dan 300 grams, gaat het vriezen dan nog een onderdeken eronder die er weer onderuitgaat als de tempratuur weer stijgt uiteraard.
Een staldeken met hals hoeft niet, maar een zweetdeken met hals kan handig zijn omdat ze veel zweten op de hals. Zorg in elk geval dat je pony niet nat in de wind staat/loopt, dan altijd een (zweet)deken op.