llicht er ook aan hoe dik hij in zijn vacht zit, wij hebben een PIK zwarte ruin op stal staan zat nog niet echt dik in het haar maar zwete als een otter en is vorige week geschoren en is gewoon zwart gebleven
hij werd grijs hier een onduidelijke foto (beetje donker) Hij was wel veel lichter hoor, net als wanneer hij veulen was zoals dit: Maar hangt er natuurlijk vanaf WANNEER je hem scheert. had vroeger ook een zwarte pony. Als die geschoren werd was hij het ééne jaar ook muizegrijs, de andere keer een bruin/grijs/mokka achtig (was ook mooi hoor ) Maar ik ken er ook die echt pikzwart blijven. Hangt er beetje vanaf denk ik. Als je paard echt PIK-PIK-ZWART is (ook in de zomer in de zon) dan blijft ie denk ik wel zwart
het hangt er echt vanaf wanneer je scheert. En vorig jaar stond mijn paard in de zomer bijna altijd op stal, en dan bleef hij zwart. Deze zomer stond hij bijna 24/24 op de wei, en hij is echt bijna licht bruin geworden. Dus ik denk dat als ik hem dit jaar zou scheren, hij eerder bruin/grijs zou zijn.
Hangt af van paard tot paard. Zelfs als je paard PIK PIK PIK zwart is, kan hij nog een andere kleur krijgen! Eén van mijn paarden is pikzwart, zelfs in de zomer zit er geen bruin haartje tussen! Toen ik hem liet scheren werd hij muisgrijs. En niet van het stof ofzo want hij was mooi gewassen,hij blinkte zelfs. Mijn huidig paard is ook zwart en zij word grijs-bruin-zwart. Ik heb een foto van vorig jaar, niet echt een mooie foto maar jah. De kleur is in het echt nog iets zwarter.