Help pony heeft het koud.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sjafrane

Help pony heeft het koud.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 13:08

Hallo

Ik zit met een probleem mijn pony heeft het koud onder een bucas power turnout light. Ze is niet geschoren maar heeft het toch koud. En dat nu al. Moet ik nu toch aan een dikke versie gaan deken. Onderdeken is geen optie als die niet van bucas is.

groetjes

DiantaM

Re: Help pony heeft het koud.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:10

Een paard heeft het echt niet koud hoor.. jij voelt toch ook weleens koud aan als je het warm hebt? Echt onzin.. paarden kunnen het misschien koud hebben als ze buiten zonder schuilstal staan in de stromende regen.. maar dan nog is het uitzonderlijk..

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:12

Als je denkt dat ze het koud heeft, gewoon een deken erbij leggen.
Het is echt koud geworden deze week.
Laatst bijgewerkt door zweetvos op 03-11-06 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Carmen2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:12

hoe weet je dat hij het koud heeft dan ??:)
Ik weet niet hoe dik je deken is ?
En anders zou je een dikkere deken moeten kopen,,
wat voor paard/pony????

Riemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:14

hoe weet je dat je pony het koud heeft dan??
Laatst bijgewerkt door Riemke op 03-11-06 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:15

Riemke, ik zag het al Tong uitsteken

hvj_beau

Waarom denk je dat hij het koud heeft?

Riemke

Zweetvos ik ook Tong uitsteken

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:16

Tulandro schreef:
Een paard heeft het echt niet koud hoor.. jij voelt toch ook weleens koud aan als je het warm hebt? Echt onzin.. paarden kunnen het misschien koud hebben als ze buiten zonder schuilstal staan in de stromende regen.. maar dan nog is het uitzonderlijk..

Hoezo staat mijne met dit weer dan helemaal met zijn staart tussen zijn benen geknepen en is heel stijf en als ik erop zit gaat hij eerst flink rennen?

Ik weet wel zeker dat die van mij het koud heeft. (nu is die van mij dus wel geschoren *LOL*

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:18

Als je nu al met dikkere dekens gaat beginnen hoe moet het dan als het vriest, en een paard heeft het niet zo snel koud hoor.En als dat wel zo is worden ze teveel verwend met dekens en zo,in de vrije natuur lopen ze ook zonder en die redden zich prima.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:21

Waarom draagd ze een deken als ze niet geschoren is?

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:21

Staat je pony binnen of buiten?
Tocht het binnen, heeft ie een schuilstal buiten?
Staat ie alleen of met vriendjes?
Heeft ie genoeg hooi te eten?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:22

marleen_usar schreef:
Als je nu al met dikkere dekens gaat beginnen hoe moet het dan als het vriest, en een paard heeft het niet zo snel koud hoor.En als dat wel zo is worden ze teveel verwend met dekens en zo,in de vrije natuur lopen ze ook zonder en die redden zich prima.

Dat is wel zo, het is moeilijk omdat eht volgende week weer warmer schijnt te worden en dat wisselen van dekens is ook niet fijn voor eht paard.

Heb die van mij onder een 200 gramsdeken staan met zweetdekentje eronder, die er af gaat als het weer iets warmer wordt.
Dit vind ik nog niet zo erg veel qua dekens, doe nog neit mijn winterdeken op omdat het daarvoor toch wel onder de 10 graden moet blijven overdag en 's nachts rond de 0 moet blijven Knipoog (500 grams geloof ik dat eht is)

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 13:24

Ze heeft der haren omhoog onder de deken en voeld koud aan. en ze was helemaal stijf wat ze nooit is. En haren omhoog hoeft niet vind ik.

ps en nog even over de vrije natuur daar lopen ze inderdaad. Die van mij staat op stal dan loopt ze niet.

en het is een arabier

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:24

marleen_usar schreef:
Waarom draagd ze een deken als ze niet geschoren is?

dat vind ik zulke onzin.waarom zou een paard geen deken opkunnen als hij/zij niet geschoren is?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:26

Arabieren kunnen net zo goed tegen de kou Knipoog In de woestijn is het 's anchts ook ijskoud.

Maar inderdaad in de natuur kunnen ze zich warmlopen.

En op de vraag waarom die van jou een deken op heeft als die niet geschoren is.. Waarom moet een paard alleen een deken p als die geschoren is?
Ik vind het juist beter om hem met dekens kort in zijn vacht te kunnen houden hoor..

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 13:36

Ik kan der kort houden met dekens. Alleen ik wil wel maar 1 deken op en niet 2 het liefste daar word ik gek van. Al dat gedoe.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:37

een deken met dikkere vulling? Tong uitsteken dat kan ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:40

Hoe warm is je deken die ju nu op hebt en hoe warm is je andere deken? Die van mij heeft nu een 250 g deken op en s'avonds een zweetdeken er onder. Waarom geen twee dekens en alleen van bucas? (niet aanvallend bedoelt hoor. Gewoon nieuwsgierig)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 15:48

Wat ik alleen maar wil zeggen is dat als een deken is om geen dikke vacht te krijgen is het goed, maar een deken puur en alleen voor de kou is niet goed.Een paard moet zich zelf warm kunnen houden.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 16:56

Nou ik gebruik het systeem van bucas als ze nog bezweet is doe ik dit deken op. De binnenvoering van dit deken word niet nat zeg maar maar hij trek het naar buiten. En dat werkt hardstikke goed. Maar als je een deken er onder doet die dat niet doet werkt dit niet meer en zit ik met een bezweet paard.

En ik heb inderdaad een deken op voor de haren tegen te gaan. Maar met een deken werkt zijn eigen systeem(van het paard niet meer haren kunnen niet omhoog en zo) niet meer. Dus en een paard hoeft niet koud aan te voeren vind ik met deken.

allemaal bedankt voor je reactie

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:41

De light versie van Bucas is inderdaad veels te koud nu. Dit heb ik ook gemerkt bij mijn 2 paarden. Nu hebben ze lekker de dikke versie van Bucas aan en ze voelen heerlijk warm aan. Ze kijken ook veel tevredener...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:55

marleen_usar schreef:
En als dat wel zo is worden ze teveel verwend met dekens en zo,in de vrije natuur lopen ze ook zonder en die redden zich prima.

Paarden in het wild zijn niet dezelfde paarden als onze gedomesticeerde paarden. Een paard moet zichzelf warm kunnen houden ja, maar wilde paarden staan echt 24/7 buiten. Gedomesticeerde paarden (en zeker het paard in dit geval) heeft steeds te maken met temperatuurs wisselingen. Tenzij hij nooit ergens komt waar het evt warmer kan zijn. Mijn vz-paarden staan ook dekenloos 24/7 buiten maar wel met schuilstal dus begrijp me niet verkeerd. Maar het paard van de TS komt uit een warme stal en word prompt buiten gezet, om het niet koud te hebben moet hij wel een deken op. Vergelijk het eens met jezelf ipv wilde paarden: Jij zit lekker in je huis met de verwarming aan, dan moet je even naar buiten om boodschappen te gaan doen. Als jij zonder jas uit je huis stapt krijg je met de plotselinge verandering van warm naar koud toch ook wel even de bibbers. Daarom doe jij ook een jas aan. Tuurlijk zijn paarden ook niet als mensen en kunnen ze meer kou hebben maar ze maken het wel bijna hetzelfde mee als ons. Maarja, ik wil hier geen wel/niet deken topic van maken want dat is voor iedereen eigen keus.

Goed dat je iig een ander deken hebt gevonden die wel werkt Ja

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 07:54

Ik ben er uit. Ik heb voor haar een staldeken besteld van bucas met een 400 gram voer en met hals. En nu staat ze even met een onderdeken er onder tot het andere deken er is. ER was een beetje moeilijk om aan te komen. Ik heb ook voor bucas gekozen omdat het goed ligt op mijn pony en de meeste dekens liggen dat niet. Ik vind dit gewoon het fijnste merk.

groetjes