welke deken voor een breed paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kaka

welke deken voor een breed paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 15:00

Hoi allemaal,

Ik heb een beetje in de regendekentopics zitten spitten, maar wordt er niet helemaal wijs uit.

Ik zoek een 0-100 grams regendeken voor mijn paard. Nu heb ik er een aantal (BR, Weatherbeeta en Powerhorse) geprobeerd, maar het valt me op dat ze allemaal op haar borst te krap zijn. Ik heb een KWPN van 1.64 met een flinke koffer (terwijl ze verder helemaal niet zo breed is). In principe zou een 195 moeten passen en qua lengte passen de dekens ook wel, maar dus niet van voren. Een 200 lijkt mij weer zo lang worden (had de Weatherbeeta in 200 gepast en daar verzoop de rest van haar lijfje in, terwijl de voorkant nog steeds te strak zat).
Mijn staldekens zijn van BR en passen prima (regendeken van dit merk dus niet) en ik heb een regendeken van een onbekend merk (ooit bij een uitverkoop op de kop getikt, er staat geen merk meer op, overigens prima waterdicht), maar die is hoognodig aan vervanging toe.

Welke regendeken gebruiken jullie voor je brede paard. Hierbij dus ook een oproep aan tinker/friezen/halfinger eigenaren, want jullie moeten hier evaring mee hebben.

Keukenkast

Re: welke deken voor een breed paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:04

Ik heb een paard van 1.78 en met ook best een brede borst. De Bucas dekens vallen bij haar altijd goed! Ook de smartex rain deken. Succes!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:34

Kijk eens naar dekens voor quarterhorses of tinkers...die zijn speciaal zo breed gemaakt.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:37

Ik heb voor mijn fjord een HH deken.

Hij heeft ook een brede borst en heb dekens gehad waar hij steeds flinke schuurplekken van kreeg. Bij de harry's horse heeft hij deze niet.

favo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:31

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:31

Mijn paard is ook best fors, ik heb voor hem een WB deken, daar ben ik wel tevreden over. Verder zitten Pagony dekens ook erg goed bij hem, ik ben absoluut geen fan van dat merk, maar de dekens vind ik er wel heel goed van Lachen

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:42

Hi, ik heb een fries met een flink front. Ik heb al jaren een regendeken van het merk Bucas voor hem en dat past heel erg goed. Deze deken sluit namelijk wat hoger in de hals waardoor het over de brede voorkant heen ligt. Haha!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:51

Dekens van het Drunens Ruiterhuis liggen goed op mijn brede fries, en ik heb ook een quarterhorse deken. Bucas past haar niet meer, hangt ergens halverwege dr speknek, maar als je een paard hebt dat niet zon meganek heeft, dan past bucas ook wel denk ik.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 09:06

@BlazingBoots: ik ben helemaal niet thuis in het quartercircuit. Hebben de dekens waar jij het over hebt een merknaam?
@Alytje: Ben niet zo'n fan van Pagony dekens, ik heb de ervaring dat ze snel stuk gaan. Maar dank je voor het meedenken!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 09:11

Kaka schreef:
@BlazingBoots: ik ben helemaal niet thuis in het quartercircuit. Hebben de dekens waar jij het over hebt een merknaam?
@Alytje: Ben niet zo'n fan van Pagony dekens, ik heb de ervaring dat ze snel stuk gaan. Maar dank je voor het meedenken!

Ik ben wel erg tevreden over de dikkere winterdekens van Pagony, maar heb onlangs een regendeken gekocht en die zit voor geen meter!
Net als bij jou, veel te strak bij hals en koffer.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 17:07

Je dekenprobleem is voor mij heel herkenbaar. Ik heb zelf een haflinger.
Ik heb een regendeken van S&K en die ligt echt super. Is wel een oud model, ooit een keer gekocht bij piafferuitersport.
En daarnaast heb ik een HH ongevoerde regendeken en dat vind ik echt een onding. Ze krijgt er gelukkig geen schuurplekken van maar daar is alles dan ook wel mee gezegd.
Een vriendin van mij heeft bij Divoza een ongevoerde regendeken van Amigo (turnout) gekocht voor haar Tinker en die ligt echt heel mooi.
Ik blijf even meelezen, ben namelijk nog op zoek naar een 100 a 150 gr regendeken....

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 17:13

bij mijn paard ( kruising fries x clydesdale van 1.75 en 800 kilo schoon aan de haak) vallen de HH dekens prima. Ze vallen lekker ruim en ook van rug naar onderkant buik vallen ze goed( dus niet te kort dat ie blote buik over houdt)

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 17:30

O onze behoorlijk zware gelderse paarden liggen Horseware dekens. Liggen super, geen schuurplekken, mooi glanzend velletje erondervandaan en ook met harde wind ed. blijven ze goed liggen.

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 12:09

Op mijn brede Gelder heb ik sinds een jaar dekens van Dominick. Bevallen zeer goed, schuiven ook niet weg achter d'r hoge schoft. Vind het ook een groot voordeel dat deze dekens aan huis worden gepast, dus geen heen en weer gezeul naar de winkel. Heb ook goede ervaringen met dekens van Kavalkade.

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:22

Merknamen van dekens voor quarterhorse zijn BMB, Lamicell, Double D. Arthurs Westernstore heeft ze zoiezo en verzend ook. http://www.westernstore.nl/

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:02

heb voor mijn tinker en fjord hh dekens, die bevallen me echt super!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 13:14

@ Meikie: Heb even naar die BMB dekens gekeken en die zien er goed uit, ook in verschillende breedtematen te koop. Heb op google naar een dealer gezocht in Nl, maar kon geen vinden (Arthur verkoopt ze niet op internet). Weet jij een dealer in Nl?

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:36

Cattleman's, lamicell e.d. zijn ook hetzelfde model, die heeft Arthur wel! De coutry mill in Nijkerk heeft ook BMB.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 16:25

*nog n quarter eigenaar meldt zich*
mijn QH is ook behoorlijk breed, ze meet zelf maar 1.52 en heeft deken maat 2.05 (ik bedoel maar), mijn ervaring met (regen)dekens is dat de harry's horse dekens haar heel goed passen, zeker die loopsplit is fijn voor zo'n brede tante.

joepiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 17:08

Een borstverbreder is ook heel handig, dan kan je gewoon de dekn nemen die het beste is en verbreden met dat tussenstuk.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 21:09

Mijn paard heeft ook een flinke boeg en laag ingezette hals.
HH past zozo, bucas totaal niet (daar lag hij helemaal van open) maar ik ben uitermaate tevreden over de Rhino dekens. Het is even een uitgaaf, maar ze liggen echt supergoed.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 09:56

Door dit gezeul ben ik gestopt met dekens voorlopig. Mijn fjord is 1.52 en had vorig jaar een WB maat 200 Tong uitsteken Maar ook hier schuurplekken. De fijnste deken was een oude HH maat 195, maar die was echt op. Helaas hebben ze het model veranderd en past de 195 HH niet meer dicht aan de voorkant. De WB had hij wel genoeg ruimte in en vond ik verder wel en fijne deken Haha!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 09:58

ingvdh schreef:
Mijn paard heeft ook een flinke boeg en laag ingezette hals.
HH past zozo, bucas totaal niet (daar lag hij helemaal van open) maar ik ben uitermaate tevreden over de Rhino dekens. Het is even een uitgaaf, maar ze liggen echt supergoed.

Ja, die Bucas levert vooral een probleem op bij paarden laag aangezette halzen, want zelfs bij die van mij zit hij strak, het gaat niet zozeer om de breedte van het paard.

HH valt inderdaad groot en ruim, perfect voor de bredere paarden.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 10:10

Ik heb inmiddels een HH aangeschaft en jawel, hij past!!! Heb ook nog even een Bucas geprobeerd, maar die schoof aan alle kanten. Nu nog hopen dat de HH waterdicht blijft (wel fijn met het rotweer van vandaag ) en dan ben ik gelukkig. Allemaal bedankt voor de reacties!

(ps. Moet ik voor dit topic nu een slotje aanvragen?)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 10:32

mijn ervaring met de waterdichtheid van de HH zijn fantastisch, mits je ook een waterdichte hebt gekocht uiteraard. (zolang je m maar niet zelf wast met wasverzachter, wat ik heb gedaan met mn 1e regendeken:) )